Giz

Medlem
  • Innehållsantal

    59
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

21 Bra

Om Giz

  • Rank

  • Födelsedag 1988-01-15

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. Har nästan glömt av att jag hade denna tråden. Jag åkte iväg på en jobbresa under vecka 28 och det var bara vegetarisk mat och dessutom i den stugan vi bodde fanns inget kök! Så ja, vad klarar sig utan kyl? Bröd, bananer, jordnötssmör, avocado, olika grönsaker vi inte kunde tillaga förutom på en av kvällarna med en engångsgrill. Jag gav upp efter 2 dagar och käkade de dem gjorde. Under dagarna åt vi oftast ute och då åt jag sallader så strikt det gick. En del hemska sojaprodukter åt jag också. Så vad blev resultatet av den veckan? Mensen var 1 vecka sen och jag hade svullen mage. Men gick jag upp i vikt? Nej, inte ned heller såklart. Men nu kommer det ännu konstigare. Efter den veckan har jag inte riktigt orkat tillbaka på banan, har kört en väldigt liberal lchf och slutat tänka. Och gissa vad som händer? Jag har gått ned 1 kilo:s (wuttt???). Jag har stått still i 5 månader! och nu när jag knappt kör lchf så går jag ned! Asså vad f*n? Innebär det att lchf inte passar mig?
  2. Igår Frukost: 2 koppar kaffe med grädde, 1 ägg. Lunch: räksallad med 2 ägg och parmesan. Middag: baconcarbonara med massa bacon och grädde<3 till det sjögräsnudlar. solrosfrön vid tv-tittandet.
  3. Magsjuka här. Jag lever just nu på onakafil och blåbärssoppa, inte så lchf men får inte i mig något annat utan att spy... Detta var ju också ett sätt att gå ned på.... har säkert tappat 2-3 kg. Går upp dem igen när jag blir frisk.
  4. Gårdagens mat. Frukost: ostrullar med smör, 2 kopparkaffe och Rysk yoghurt (ca 1 dl). Lunch Kebabsallad. Middag: Revbensspjäll o grönsaker. Solrosfrön och jordgubbar med grädde på kvällen.
  5. Ja, det har blivit min livsstil, mår bra av denna kost så skulle antagligen fortsätta med den även fast jag inte hade behövt gå ned i vikt:)
  6. Jupp:) Barnkalaset var ju väldigt fail och som tur är inte heller vanligt. Vin där emot kanske det dricks lite väl ofta om man ska se utifrån viktnedgång. Varannan helg, är det för mycket? Oftast då ca 2 glas vin, torrt och vitt.
  7. Nje, det tycker jag nog inte? Bara veckan innan mens och under, då är jag hungrig jätte ofta trotts mycket mer mat:( Jag kan inte riktigt läsa vad min kropp säger.
  8. i förrgår åt jag: frukost: 2 kokta ägg, 2 koppar kaffe med grädde. lunch: mandelbrödsmacka med ost. 1 kopp kaffe. Middag: 150 gram grillad fläsksnitzel, stekta champinjoner och ½ paprika. ------------------------------------------- igår: Frukost: 1 ägg 2 koppar kaffe med grädde. lunch: självplocksallad i en salladsbar. Sallad, paprika, gurka, tomat, ägg, bacon och fetaost. Samt vitlökssås. (OBS Tillägg: Just det ja, 1 timme innan middag åt jag rysk yhougurt med en ½ banan som sonen inte åt upp) Middag: svampomelett på 2 ägg, lite paprika och tomat samt ost i. 150 gram fläsksnitzeln som var var från grillandet dagen innan.
  9. Dag 5 och 6 har jag vart sen med att skriva och nu kommer jag inte längre ihåg exakt vad jag ätit:S men mycket ägg till frukost och middagarna har vart kött med sallad och bea eller kyckling med sallad och beasås. Bakade också mandelbröd igår och har ätit en skiva under lunchen med en burk makrill. Så ganska strikt och bra.... idag där emot... he... ja. Min son fyller 1 idag och vi har haft barnkalas. Jag gick in med att jag skulle baka en egen tårtbotten och köra så nära lchf som möjligt. Men så sket det sig med dagen, tiden och all ork... Så det blev en vanlig jordgubbstårta och korv med bröd till alla. Mår ingen vidare nu trots att jag bara åt 3 korvar och 1 korvbröd samt en ganska liten bit tårta. Mår som sämst när jag fuskar med gluten faktiskt, inte alls lika farligt med socker av någon anledning:/ Så dagens intag: Frukost: 2 ägg. 2 koppar kaffe med grädde. Middag: 3 korvar, 1 korvbröd. kalasmaten: 2 koppar kaffe, 1 tårtbit, extra jordgubbar med grädde. 1 ballerinakaka (som jag åt halva av, den var inte alls lika god som jag mindes den).
  10. Dag 4. Midsommar och jag har klarat mig ganska bra från frestelser. Hade 4 st små färskpotatisar som jag hade värmt upp från dagen innan, då försvinner lite av stärkelsen. Men såklart, fortfarande ganska liberalt att äta det:) Frukost 12:00. 3 ägg, 4 baconskivor och några stekta champinjoner. 2 koppar kaffe med grädde. Middag 17:00. Grillade karréer, en god grönsallad med olika gröna blad, gurka, paprika o tomat med fetaost i. Beasås och de 4 potatisarna då. Efterätt: jordgubbar med vispad grädde (med vaniljpulver) Mmmmmm. Filmsnax: Oskalade solrosfrön att pilla med. 1 näve.
  11. Dag 3. Blev en lååång dag och After work med jobbet på kvällen. Blev lite fusk med maten på krogen, fanns ingen direkt LCHF vänlig mat:/ Frukost 06:00 Kaffe med grädde, 1 ägg 1 timme senare och en bit brieost. Lunch 13:00 en sallad från subway, men majonäs, kebabkött(?) och ost. kaffe någon timme senare. Middag 19 (krogen): En hamburgare som jag petade bort brödet på. Åt några pommes... var fortfarande hungrig ändå 2 glas vitt vin.
  12. Dag 2. Frukost (09:00): 1 ägg och 1 msk smör. 2 koppar kaffe med grädde- lunch(13:00): 2 ägg och 1 burk med makrill i tomatsås. Kaffe från ett cafe, tog lite röd mjölk i, fanns ej grädde. Middag (19:30): 150 gram stekfläsk, 70 gram broccolie, löksås med grädde o smör i (½ dl ca). ca ½ dl gröna ärtor. En smörklick på grönsakerna. Tv snacks: solrosfrön, sånna man skalar själv. Blir att man skalar en näve ungefär, vet inte hur mycket det blir i rena solrosfrön? ½ dl kanske??
  13. Dagens intag: Frukost runt 9:00 2 koppar kaffe med 1 msk smör och ca ½ dl grädde (Fördelat i de 2 kopparna med kaffe) En bit brieost möteskaffe kl 11. De hade bara mjölk så tog kanske 1 msk(?) i. Lunch vid 13. 1 burk makrill i tomatsås (Skulle ätit 2 ägg också men dem glömde jag hemma:( buuhuu) Middag vid 19: Köttfärssås (ca 150 g köttfärs) med paprika, zukkini och champinjoner. Lite grädde i. Nu vid 21: 1 dl Rysk yoghurt med ½ näve hallon.
  14. jag mäter mig ibland, men tycker det är svårt att mäta på exakt samma ställe varje gång:s Men tror det är ca 10 cm runt midjan sen start. Ja, jag borde nog använda måttbandet mer, men tycker att det är svårt att mäta på exakt samma ställe som innan, så det diffar ofta med någon cm. Men ca 10 cm har jag minskat från start.
  15. Har kört LCHF i 7-8 månader nu. Har gått ned lite, i början gick jag ned från 83 till 81, sen stod jag still i ett par månader och sen gick jag ned från 81 till 77. Nu har jag stått still i säkert 4 månader, eller ja, jag har till och med gått upp till 78. Och där står jag nu. Har försökt att vänta ut det, inte stressa på resultat, det viktigaste är att jag mår bra, blir mätt osv. Men nu såklart vill jag ju ha resultat snart:) Så jag ska föra en matdagbok ett tag fram där NI sen kan ev hjälpa mig och se vad jag kan ändra på för att få effekt. Kommer skriva ned varje kväll vad jag ätit under dagen. Kram