Gå till innehåll

LGs

Medlem
  • Innehållsantal

    33
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

LGs vann senast 7 Januari 2018

LGs hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

87 Utmärkt

Om LGs

  • Rank

Senaste besökare till profilen

531 profilvisningar
  1. I artikeln står det att man inte kan svälta ut cancern, men på annat håll har jag läst att det är precis det som sker när man tar bort så mycket kolhydrater som det bara går. Frågan är vad som stämmer och inte stämmer.
  2. Jag antar att du var ordentligt ironisk. Så fort det pratas allvar om att vi ska börja äta insekter och andra småkryp blir jag oxtokig. Undrar vad det är för idiotiskt påfund. Bättre att minska spannmålsodlingen och istället odla grönsaker om jag får bestämma.
  3. Jag tror att när det är svårt eller omöjligt att nå fram med informationen, kan man nog bara nå längre med att visa egna märkbara generella resultat. Man brukar ju säga att barn sällan gör som man säger åt dem, utan som föräldrarna gör. Det kanske förhåller sig detsamma för alla åldrar.
  4. Jag brukar köpa Prästost på bit, Eko om det finns, men den saknas ibland så det blir Arlas eller Allerums Prästost. Ibland färdigskivad 300g (per vecka) eller stor hel på 690g (räcker ca 10-12 dagar). Säg minst 50g per dag, med lite smör på. Tar vid lunchtid ca 2dl fet yoghurt Eko, för att få ned alla vitaminer, D3, K2, Magnesium, Kalium samt B12. Försökt med vatten men får då dricka för stora mängder för att få ned alla stora piller. Äter gärna omeletter kanske 3-4 ggr per vecka och då två ägg per tillfälle, där jag lägger på ca 50g ost. Äter oftas 2 mål per dag, lunch och middag.
  5. Hittade en video med Dr Berg som pratar med en person som är drabbad av detta, The Ketogenic Diet & Brain Cancer: Brain Cancer Survivor Logan Sneed Hoppas den kan tillföra den info du eftersökte.
  6. Det du beskriver händer efter pensionsåldern (är 65), är lite smått skrämmande, om inte mitt intag av fet yoghurt, fet ost och smör räcker till. Om det går att få veta mer exakt när det är dags att tillföra kalcium utöver det jag stoppar i mig, vore bra, för jag är lite skraj att tillföra kalcium som ev inte behövs, och att det då ska fastna på fel ställe.
  7. Jag har Rosacea, om än en lindrig sådan, men tycker mig ändå ha fått en mycket bättre hy sedan övergång till LCHF. Dr Berg har några videos om detta. Kika på en av dem, https://www.youtube.com/watch?v=s0jKijiZ0Z8
  8. Enligt Dr Berg på följande länk, https://www.youtube.com/watch?v=r-IpzwZJDYM så tror han att det är sällsynt med kalciumbrist och som jag tolkar det vid Keto/LCHF kost. Jag bör mao få i mig tillräcklig mängd av kalcium, även om jag inte alltid äter 7-10 koppar sallad varje dag som han också föreslår. När det gäller D3, så är det säkert tillräckligt med 2000 IE per dag, men frågan är om det är negativt att ta 5000 IE. Flera rapporter visar på andra fördelar med D3, vilket även Dr Berg visat på i flera av sina korta videos.
  9. Jag brukar även lyssna en hel del på, Dr Berg på Youtube, som jag anser också ha mycket gott att redovisa när det gäller D3 K2 och Kalcium i sin videos. Han säger att det ska till väldigt höga nivåer innan D3 blir för högt. Jag hoppas han har rätt där. Analysen av mitt blod i januari år gav en del åsikter om min D3 nivå. Mitt analysvärde var 282, och normalt referensintervall är 50-178. Kanske borde öka intaget av K2 än mer. Angående 1), så måste det vara mycket svårt att avgöra om jag får in tillräcklig mängd kalcium via maten. Jag äter dock en hel del smör, ost och någon deciliter fet yoghurt dagligen, och spetsar gärna blomkålssoppan med grädde.
  10. Detta är mycket intressant. Jag vill gärna undvika att ta kalciumtillskott. För 1½ år sedan gjorde jag på min husläkares inrådan en ultraljudskanning av aorta och även en MRI scan (tror jag det heter). Man hittade förkalkade ådror. Då åt jag D3 tillskott sedan flera år, men inte K2, vilket jag nu gör sedan skanningen. Nu har jag inte följt upp detta med en ny skanning, men jag hoppas att K2 gjort resultat. Tar 5000 IE D3 och 180ug K2 per dag. Vid Werlabs provet i januari 2019 så hade jag, ett P-Calcium analysvärde av 2.44, där normalt referensintervall anses vara 2,15-2,50. Min undran är om ett blodanalys kan visa fel om kalk tas från benstommen istället för från maten. D3 ska ju öka möjligheterna att ta upp kalcium från maten och K2 transportera det till skelettet. Vore mycket intressant att veta.
  11. Jag försöker alltid köpa svenskt eko kött. Mest för att det är oftast så mycket godare, men främst för att gräsätande djur får ett nyttigare kött som bla innehåller Omega 3. Kor som får beta gräs mår bättre än att bara bli uppfödda på spannmål även om de växer långsammare och inte lika mycket.
  12. LGs

    dyr D-vitamin

    Det rekommenderas att ta vitamin D av typen D3, och då tillsammans med den även vitamin K2, för att se till att det förbättrade upptaget av Kalcium inte stannar i ådrorna utan hamnar i skelettet. Läs mer på, https://www.dietdoctor.com/se/d-vitamin
  13. Jag hörde också om detta. Man tror knappt att det är sant. Förmodligen så känner de konkurrens från hur bra det har gått för de som läst på lite och vågat pröva LCHF. De kan t o m i vissa fall ha slutat att ta sina mediciner...
  14. Vet inte detta hjälper, men jag nämner det ändå. Ska man vara lite petig för att ev kunna förstå ert problem så är det faktiskt mer kolhydrater i grädde än i både smör och ost (hårdost). De två senare, nästan försumbart kan man tycka. Jag skulle prova med mer smör och mindre grädde, bara för att se om det kan göra något.
×
×
  • Skapa nytt...