Gå till innehåll

Kattuggla

Medlem
  • Innehållsantal

    427
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    2

Allt postat av Kattuggla

  1. Hej, håller du dig mätt så är det lagom tycker jag. Och lycka till!
  2. Sojan finns i vanliga matvarubutiker, kommer inte ihåg pris?
  3. Hej, jag har Sakura soja hemma, som " är naturligt glutenfri". Och apropå en hög med ben så brukar det finnas i mer välsorterade butiker färska köttben, som man kan koka buljong på. Frysdisken brukar det finnas märgben i också. Många säljer kött och grönsaker också via facebook. /Eva
  4. Hej, har du provat att göra övningar med ett gummiband, då får man ju lite motstånd? Och krya!
  5. Googla kostbevakningen så kommer du dit (och det är ett hjälpmedel för att regga maten du äter)
  6. Hej, jag brukar använda Kostbevakningen, men du kanske får fler tips.
  7. Jag promenerar i stort sett varje dag, vilket är något jag verkligen gillar. Kanske inte så mycket träning, men ett må bra moment. Jag fortsätter med alla mina projekt. Bor i hus och är egentligen lite förvånad över mig själv. När min man levde var det han som klättrade på tak och målade hus, nu när det bara är jag här så finns det ingen annan liksom. Så i somras, trots höjdskräck, sopade jag av taket. Jag vågade inte stå riktigt utan kröp runt..men det gick rätt så bra. Mina projekt är väldigt många, har en lång lista..ved ska kapas, det ska målas och kittas om några fönster. Lite grönsa
  8. Hej, om det är mycket mejeri vet jag inte, men för mig skulle det vara det. Jag använder grädde till matlagning, men ganska sparsamt och i kaffet (en kopp om dagen) Men smör är en basvara och det använder jag hela tiden till maten, att steka i och som något tillbehör. Om jag förstår dig rätt, så vill du ner i vikt, men att viktnedgången stannat av? Mitt råd är att fokusera mer på maten och skippa efterrätterna och mellis till mer sällan. Öka andelen fett i maten också, det gör att du håller dig mätt längre. Kanske fasta längre perioder under kväll och natt. Om du kan 24 timmar någon gång
  9. Hej, rekommenderar dig att läsa Martina Johanssons blogg, där finns väldigt mycket att läsa om keto och hormoner, bl a.
  10. Hej, ja jag tycker att det är ett jättebra resultat för er båda. Bara tre veckor! Grattis! Tre veckor är väldigt kort tid, se det i proportion till dina 53 år. Vågen kanske inte säger hela sanningen, rekommenderar att också använda måttband.
  11. Jag burkar göra en smoothie på 1 hel citron och en liten bit ingefära. Jag skalar och mixar ingefäran i lite vatten. Sen häller jag det avrunna vattnet (med ingefäran) över den ekologiska klyftade citronen, med skal och allt, mixar slätt. Uppfriskande enligt mig! Gör också ibland en "smoothie" på stjälkselleri. Mixar sellerin med vatten och silar bort fibrerna, har i lite salt. Inte alla som gillar selleri, men jag tycker att det blir gott. Sellerin ska vara ekologisk, brukar vara väldigt besprutade.
  12. Håller med SGK, varför en nackdel av att äta bra mat? Det kanske till och med leder till att äta mer ketogent alla dagar i veckan.
  13. Jag fortsätter med mina projekt..inneprojektet nu är att scanna in alla diabilder och få ordning på dem. Det här är ett stort jobb, det finns många bilder som ska in i album och läggas in på usbminnen, tänkte att det passar bra till nu. Ute så har jag igår eldat upp lite skräp och tagit fram motorsågen, kapar till ved. Motorsågen var min mans område, men nu är det ju mitt. Jag tar det lite försiktigt, är ju ovan. Lite kul dock, det låter och det händer saker! Före-bild finns också, antikropp är väl bra, men att ha en kropp, är inte det också bra?
  14. Tureborgaren: Tråkigt med benskörhet, men du verkar ha lite koll och gör vad du kan. Och apropå att ta ett helhetsgrepp på tillvaron med ekonomi och inköp osv , så rensade jag ut min garderob förra året och en lustig effekt av det, blev att jag helt plötsligt hade mer att sätta på mig. Effie: Ofta så roliga och kluriga inlägg!
  15. Hur man slutar? Mitt tips är att lyssna på ett avsnitt av Anna Sparres pod, tror att det är 73? Hon intervjuar iallafall My Westerdahl, som bloggar om sitt sockerberoende. Hon har mycket intressant att säga. Finns för övrigt många intressanta avsnitt att lyssna på där.
  16. Magrutor hade jag inte tänkt på, men naturligtvis...det tar jag till mig. Och det där med att gå till Neapel var fiffigt, bra ide! En sommar för några år sedan cyklade jag 270 mil, så fort jag kunde, på en 3 växlad damcykel. Målet var 300 mil men nära nog? Men förutom att vara ute och röra på sig, så tänker jag ta upp yogan igen. Och endera dagen ska jag ner och vinterbada, isen har ännu inte lagt sig på Ekoln.
  17. Ja, vad säger ni? Året är snart slut..nya tag, förväntningar, nyårslöften? Året som gått har varit mycket tufft, med stor sorg och allt vad det innebär, men jag ser framåt, har flera projekt som väntar..höns, hund och att ta upp min konstnärliga sida igen. Inga direkta nyårslöften, jag försöker sammanfatta året och gör en plan över vad jag vill ändra och lägga till. Hur gör ni andra? Hur som Gott Nytt År!
  18. Hej, kanske lägga till mer kolhydrater i form av rotfrukter(t ex sötpotatis, palsternacka, rotselleri, rödbeta, morot..)och bär och eventuellt nån frukt?
  19. Tredje advent, Lucia..minns en Luciakväll för 20 år(?) sen när jag och grannen gick runt i byn med ett ridande Luciatåg. Våra barn red på små shettisar med glitter och vita linnen över ridkläderna. Vi knackade på hos grannarna och hästarna fattade galoppen fort sas, eftersom alla ville bjuda de söta små hästarna på äpplen och pepparkakor. Dessutom var det vintrigt och kallt och denna kväll var det ovanligt mycket stjärnfall. Ett fint minne!
  20. Hej, apropå sömn så skriver du att du vaknar 8-9 på morgonen, men kan du inte ställa väckarklockan på ringning så att du vaknar tidigare och puttar tillbaka insomnandet?
  21. Hej, hur länge har du ätit enligt LCHF? Om du är precis ny så kanske det går över, men annars får du testa dig fram till vad för livsmedel som funkar för dig.
  22. Hej, det finns otroligt mycket information om detta ämne på Martina Johanssons blogg. Skulle råda dig att kika in där. Annars kan jag tänka mig att det inte är kalorier du ska ska räkna på utan mer fördelningen av fett, proteiner och kolhydrater. Om du inte blir mätt så behöver du kanske öka på fettet.
  23. 5 kilo känns jobbigt, hoppas att det går tillbaka fort!
  24. Hej, kanske kan du äta lite mer mat, eller lägga till lite mer fett? Äta lite mer proteiner? Eller är det så det aldrig räcker, hur mycket du än äter?
×
×
  • Skapa nytt...