liljah

Medlem
  • Innehållsantal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

3 Neutral

Om liljah

  • Rank
    Nyanländ
  1. Tack för alla tips! Har ätit lite mer, och kortat ner min fasta samt tagit en extra vilodag, denna vecka än förra, och faktum är att vid dagens invägning stod vågen på 59,1 kg. Känner att en mindre stressad kropp och psyke kanske är nykeln till mycket. Fortsätter nog liknande fram tills jul (solsemester) och i januari satsar jag på att börja bygga lite muskler och kasta vågen.
  2. Egentligen är det siffran.. du vet, man vill nå sitt mål. Men jag börjar sakna övertygas om att jag kanske får tänkaom där lite. Bra bild förrsten, ska jag spara och ta fram när det känns lite extra jobbigt. Kanske blir december en månad med tung styrketräning?
  3. Gillade ditt resonemang kring Questbar. Man är lite insnöad på "är det för bra för att vara sant är det oftast det", men questbarsen har hjälp mig många långa dagar på vift. Jag är 160 lång, väger i nuläget strax över 60 kg. Inte mycket för världen, jag vet, men några få kilon minus till skulle inte skada. 58 har jämt vart en målvikt, men jag är rädd att jag inte nöjer mig där.. Sedan i början av sommaren har det inte hänt någonting med min vikt, däremot har några cemtimetrar försvunnit från magen. Vilket inte är så illa ändå En resa om prick en månad är något slags mål just nu. Är lite osäker kring fettmängd och vilken slags träning jag ska fokusera på. Det känns ju "logiskt" att fokusera på konditionsträningen, men samtidigt... Jag vet ju att muskler väger mer än fett och muskler ökar dygnsförbränningen och så vidare men... Ja, svårt helt enkelt.
  4. zcorpan, nej det gör ju inte det. Är lärare och bunden till vissa tider.. Tränar innan sista målet på kvällen istället. Kanske inte optimalt men bättre än inget. Just nu stavas min styrketräning oftast Pump. Pump är väl egentligen mer en konditionsträning, men iallafall något. När jag kan köra i gymmet kör jag oftast 10 reps x 4 på varje övning. Ökar sakta men säkert. Limp. Jag är rädd att du har rätt Vet inte vart jag står i kostfiberfrågan riktigt, om de ska räknas in i kolhydraterna eller inte. De påverkar iallafall inte blodsockret. Däremot är 2 ägg ett bättre mellanmål, och questbar blir det bara vid special occations. Nåväl. Jag undrar om jag gör rätt med att dra ner på fettet och mejerierna, Blir så osäker. Man vill ju ha resultaten...
  5. Tack för svar! Ska försöka leta rreda på något ställe i närheten som kan väga sammansättningen i kroppen så jag swr om jag lägger på mig muskler eller ej. I en Questbar är det bara ca 5 g aktiva kolhydrater, resten kostfibrer. Fettet mitt är där fettet mest brukar vara på tjejer, mage rumpa lår. Mitt bmi är ca 23 så överviktig är jag ju inte längre och jag förstår att de sista 5 får man verkligen kämpa för att få bort..
  6. Hej! Jag funderar på om jag äter optimalt för min träning och viktnedgång. Jag har gått ner ca 17 kg med lchf, men de sista sitter envist kvar. Har aldrig haft så mycket fett i min kost, utan baserat på protein. Tränar gör jag cirka 4-5 dagar i veckan, hälften kondition och hälften styrka ungefär. Eftersom jag just nu försöker skala av några kilon till, har jag ändrat i min kost och kör pf. Det ger mig dock inte de resultat jag förväntat mig utan nästan inga resultat alls. Finns det någon som kan se 'varför'? Lunch: skollunch (är lärare) ser till att ha cirka halva tallriken (liten) kött och halva grönsaker. Mellanmål innan träning: 2 ägg eller en questbar middag: kött och halva tallriken grönt. hungriga dagar kan det bli en näve mandlar..