Gå till innehåll

Magnus77

Medlem
  • Innehållsantal

    324
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

Magnus77 vann senast 1 Augusti 2013

Magnus77 hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

300 Enastående

Om Magnus77

  • Rank
    Stammis

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Boden

Senaste besökare till profilen

500 profilvisningar
  1. Japp! Jag har min biljett. 😄
  2. Det finns tillräckligt med c-vitamin i muskelkött också. Gillar man inte lever behöver man inte äta det heller. https://youtu.be/4ou2U6hM8bM http://www.empiri.ca/2017/02/c-is-for-carnivore.html?m=1 Det finns en svensk Facebook grupp för karnivor-kost. Sök på Carnivore Sweden.
  3. Jag har faktiskt skött mig hyggligt under det år som snart gått. Däremot är väl resultaten på vågen inte så imponerande, även om kroppssammansättningen har förändrats. Jag har inte klarat av att vara strikt hela året, utan haft små korta perioder av "återfall", särskilt då min mamma dog. Har dessutom börjat träna mer, vilket säkert gjort att viktminskningen inte gått som jag kanske hade önskat. Men, men... jag trivs med hur det hela går, mår bra och för tillfället klarar jag av en rätt strikt kost utan några egentliga sug eller begär, så jag ser framåt med optimism.
  4. Inget nikotin numera. Det är länge sedan han slutade. Bukfetma ja, och de råd han fått är att, förutom dagliga promenader, äta mer frukt och grönt och mindre fett. Lyckligtvis vet han bättre än att följa just kostrekommendationerna.
  5. Han har diabetes och högt blodtryck. Dessa sjukdomar tar han andra mediciner för/mot.
  6. De kom fram till att det fanns plack där, men inte så pass att det motiverar åtgärd.
  7. Han tar blodförtunnande läkemedel. Kärlröntgen vet jag inte om man gjort. Man har gjort ultraljudsundersökning på halsen och en datortomografi på huvet. Mer än det vet jag inte.
  8. Well... han har inte börjat ta dem än. Han fick dem utskrivna nu efter den senaste stroken. Det som förbryllar mig är det att han har en riktigt bra blodfettprofil. Det tyckte även läkarn, men ändå skrevs medicinen ut.
  9. Hur kommer det sig att de som förespråkar HIT argumenterar för en lägre skaderisk med den metoden? Kan det faktum att du brände ut dig ha att göra med att du gjort fel någonstans? Kanske har du inte vilat så mycket som rekommenderas? Kan det vara så att de som förespråkar metoden medvetet mörkar risken för utbrändhet? Frågorna är inte ironiskt menade utan jag vill verkligen veta. Jag kommer fortsätta träna på detta sätt, men jag är absolut öppen för mer information i ämnet.
  10. Förstår jag er rätt nu att det egentligen inte finns något som pekar på att statiner skulle ge förebyggande effekt hos personer som drabbats av stroke, men att läkarna egentligen inte har några alternativ att ta till?
  11. Ok. Jag tror att allt är riktat just till MIG! Moahahaha! JAG ÄR STÖRST, BÄST OCH VA... ok, jag ger mig. Tack för svaret!
  12. Jag vet inte om anledningen till stroken var en blödning eller en förträngning, men om det var en blödning, kan det inte förvärras med blodförtunnande medicin då? Jo, han tar Trombyl. Han ska visst få nåt annat som ska vara starkare. De har gjort ultraljudsundersökning på halspulsådern utan att se något onormalt. Det finns plack där, men inte i sådan mängd att det finns anledning till åtgärd.
  13. "Bli helt slut" för mig när jag tränar på det här sättet är att jag inte orkar mer. Ofta innebär det att sista repetitionen inte går att ta hela vägen, så att säga. Hur mycket jag är trycker på får jag inte rörelsen att gå hela vägen. Jag brukar försöka i minst tio sekunder, eller att rörelsen börjar gå tillbaka för att jag inte orkar hålla den uppe längre. Om jag lyckas göra tillbakarörelsen på ett kontrollerat sätt brukar jag försöka igen. I en rörelse har man i vissa lägen mer kraft än i andra. Bra maskiner har en "cam profile" som kompenserar på ett sätt så man inte tappar styrka i vissa lägen, medan sämre maskiner inte klarar av det på samma sätt. Om det då är i en sådan svag del av rörelsen jag inte orkar längre kan det ju finnas mer kvar i tanken, det är bara det att jag inte kommer åt det ordentligt. Därför testar jag igen om jag lyckas kontrollera vägen tillbaka. De två övningar du länkade till är utmärkta övningar. Jag kör dem inte eftersom jag använder maskin. Men jag vet att det är riktigt bra övningar. Gällande roddövningarna så tänkte jag inte riktigt så långt som till sådana. Jag har ju en roddövning i mitt styrkeprogram, men jag tänkte inte riktigt på det. Jag tänkte mig en sån här: Jag har ju tidigare tränat efter den vanliga metoden med 3 set om 12 repetitioner. Jag upplever att framstegen kommer snabbare nu med den här HIT metoden än det gjorde tidigare. Att jag dessutom slipper spendera 1-2 timmar i gymmet tre gånger i veckan, utan klarar mig på ca 30 minuter en till två gånger i veckan ser jag som en otroligt stor bonus. Som heltidsarbetande småbarnsförälder med ett eget företag som ska drivas på ledig tid är det helt enkelt inte möjligt att lägga ner mer tid på träning. Jag vet ju att du är kritisk och det respekterar jag. Särskilt av det faktum att du har egna erfarenheter av denna träningsform. Hade du bara läst på och haft teoretisk kunskap hade respekten sjunkit ordentligt. Men... även om denna träningsform inte passade dig betyder ju inte det att det inte passar för någon annan.
  14. Hoppsan! Jag såg inte förrän nu att du ställt frågan. Jag har ett armbandsur på mig när jag tränar. Visst, det tar kanske en eller två sekunder från det att jag slagit igång klockan till jag börjar lyfta, och en till två sekunder att slå av den efter jag slutat, men det är ett ytterst marginellt problem. Ett icke-problem skulle man kunna säga. Har man en träningskompis med sig kan kompisen ta tid.
×
×
  • Skapa nytt...