Jump to content

Timmy

Medlem
  • Posts

    26
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.thelifeandtimesoftimmy.wordpress.com

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Växjö
  • Interests
    Må bra :-)

Timmy's Achievements

(2/7)

10

Reputation

  1. För att försöka bygga lite mer volym på underarmarna byggde jag mig först en Wrist Roller som används såhär http://www.youtube.com/watch?v=8tp9Ufk9Hcg Enkel att bygga men attans vilken underarmsdödare! http://thelifeandtimesoftimmy.wordpress.com/2013/11/02/bygg-din-egen-wrist-roller/
  2. Det var källarrens på schemat igår och vad som dök var en påse honungskarameller från när jag jobbade på försvarsmakten, det här tror jag är något slags rekord på kolhydratsinnehåll för godis, 96 gram kolhydrater per 100 gram!! http://thelifeandtimesoftimmy.wordpress.com/2013/05/19/svenska-forsvarets-nastan-rena-socker/
  3. De jag kom att tänka på var vitkål och kebab. Någon som har matdagboken och skulle kunna berätta vad som står i deras lista, hur många gram kolhydrater per 100 gram :-)
  4. Kul initiativ, hoppas på lite inspiration För mig blev middagen i mäktigaste laget, ugnspannkaka med bacon och smörslungad spenat. https://thelifeandtimesoftimmy.wordpress.com/2013/05/09/ugnspannkaka-med-bacon-och-smorslungad-spenat/
  5. Det är häftigt vad alla är olika trotts att vi äter efter samma principer, och att vi förvarar sakerna olika också @Jerker Städa behövs inte alls och på mina bilder kan man ändå se vad dottern äter och dricker @Paleo 2.0 Vad är det du säger? jag har en halvtaskig purjolök längst ned och spenat i frysen @marre.maria LCHF utan mejeriprodukter hade varit en plåga för mig, alla goda ost, grädde, smetana.. Ja jag hade då fått kämpa för att klara mig @Susanne Ost har en tendens att gå åt här också men vi passar på att köpa när det är bra pris, testade på kul att väga nyss och cirka 10,2 kg ost har vi att äta upp och jag ser fram emot varenda gram Tackar även för bilden, du blev först med att svara med en. @Y62 Det låter ändå som att maten på något sätt kommer att gå åt, till mer besök eller som du själv sa, att du älskar mat och matlagning ;-) Känslan för mat och matlagning har väckts hos mig sedan jag blev så begränsad med att äta enligt LCHF, nu är det förbannat kul att laga och att äta den, innan var det bara kul att äta den.. @Johanna07 Tackar för bilderna, det var mycket grönt jämfört med någon annan Tack vare första bilden blev jag sugen på paprika, inte bra..
  6. Så hur ser det ut matmässigt i era kylskåp egentligen? show me Slängde upp ett par bilder på bloggen hur det ser ut i mitt, insåg att jag hade ganska många ostar när jag räknade efter https://thelifeandtimesoftimmy.wordpress.com/2013/05/09/lchf-vanner-visa-mig-ert-kylskap-har-har-ni-mitt/
  7. Innan bestod min frukost av MBC, lunch inget och till middag ordentlig mat men insåg att MBC inte egentligen behövdes då jag faktist inte är direkt hungrig på mornarna men känner nu för att testa 18/6. Cavegirl, Tack för svar och skäl till svaret, både bra och kul att veta varför du svarar som du gör :-) Skärpt och pigg hjärna har jag redan nu under 23/1 som vi kan kalla det, med största sannolikhet då jag redan kört LCHF ett tag. Tror det blir till att köra stort proteinintag till lunch och fettbomb till middag så får vi se vad kroppen och kistan säger om det :-)
  8. Funderade på det här med periodisk fasta och då jag de senaste veckorna ätit en gång per dygn så skulle mitt fönster vara typ 47/1, alltså att jag intagit dygnets energi under en halvtimme. Det verkar också som att många kör 18/6 och äter två mål mat om dagen men jag funderade lite på om hur kroppen skulle reagera på om man intog en stor lchf-kaffe med nästa allt dagens fett i den koppen och åt riktigt proteinrikt just innan kl 18:00 på kvällen, vad skulle kroppen tycka om den uppdelningen? Eller om man nu gjorde tvärt om, lunchen blev ordentligt proteinrik och middagen en stor fettbomb?
  9. Kan meddela att proteinpulver kommer att beställas nu i kväll, jag har svårt för att trycka i mig mat när jag är mätt även om det är för en bra anledning. Just nu lutar det mot att det blir Whey 100 från gymgrossisten då den har absolut lägst kolhydratinnehåll vad jag kan hitta. RobinEH, Det är nog upp till var och en hur man ser det. Jag ser inte vitamintabletter som riktig mat utan som kosttillskott liksom proteinpulver :-) Tiny Tom, Styrketränar gör jag inte direkt, armhävningarna är enbart för att få i gång ordentligt just de muskler som krävs för att göra armhävningar, har bestämt mig för att en dag klara av att göra de ordentligt. På jobbet är jag dock mycket mer aktiv med att bära och sortera tyngre saker så där sliter jag en del på muskler. Jo jag försöker träna lite hemma men det blir inte så mycket att skryta om. Chins finns det ingen möjlighet alls till här, had gärna velat sätta upp en stång i dörröppningen men ett korthus hade varit mer lämpad för en :-( Goblet Squat var ny för mig, den har jag inte sett innan, det blir att testa den i morgon! Stort tack Tiny Tom för sista tillägget också, grymma tips som jag tar åt!
  10. Zepp, två stycken 150g om dagen hade jag antagligen nästa fått tvinga i mig då jag inte är i behov av lunch oavsett hur dagen ser ut. Erik E, jag håller ganska bra koll på det jag äter som du ser =) Kvarg är så gott men går inte ihop med min gräns på max 5g kolhydrater om dagen så det får bli kött, kyckling, räkor mm som jag får äta så jag försöker minska fettintaget lite och ge mer plats åt proteinrik mat så jag får i mig en acceptabel mängd proteiner. Jag testar mig smått fram nu och ska inte försöka stirra mig blind på ett enormt fettintag. Proteinpulver har jag också i tankarna, det skulle låta mig äta den "lilla" mängd mat jag äter varje dag men kul skulle det också vara att få i sig allt nödvändigt protein genom riktig mat, än har inte tankarna kring proteinpulver landat. Samtidigt vill jag inte att viktnedgången påverkar musklerna negativt då jag gärna underhållerde jag har både genom träning och kost, får erkänna att jag blir lite nojjig av proteinunderskottet.
  11. Stort tack för svaren Doc och Zepp! Det ser ut att jag måste öka proteinintaget då ganska mycket. Önskevikten är 80kg då jag skulle ha ett BMI på under 25, 24,96 för att vara exakt. Nu i dag testade jag forma middagen för att uppnå minst 80g protein men problemet blev att det blev alldeles för mycket mat för mig även om maten i sig var proteinrik, tonfisk, ägg och ost. Ja det här blev lite huvudbry för mig hur jag ska lyckas öka proteinintaget utan att äta tills jag storknar, sedan är det ju fint om jag får i mig protein på morgonen också.
  12. Jag blir knäpp på alla olika svar jag hittar på internet om den frågan, självklart är det individuellt hur mycket allas kroppar behöver men jag har hittat från 0,5g per kg vikt upp till 3g per kg kroppsvikt. Jag, 96kg, tränar smått dagligen och håller mig aktiv samtidigt som jag äter strikt lchf och försöker gå ned i vikt men undrar om mina ~50g proteiner om dagen räcker eller får jag i mig för lite?
  13. ~1 e% men håller mig alltid under 5g kolhydrater per dag oavsett hur mycket eller lite jag äter.
  14. http://www7.slv.se/Naringssok/ Sedan beror det på hur stor eller liten potatisen är
×
×
  • Create New...