TillMinus

Medlem
  • Innehållsantal

    124
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

TillMinus vann senast 27 Januari 2013

TillMinus hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

85 Utmärkt

Om TillMinus

  • Rank
    Stammis
  • Födelsedag 1981-08-29

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.tillminus.blogspot.se/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Gävleborg
  • Interests
    När jag inte jobbar eller fnular på mitt framtida företaget så umgås jag med vänner och sambo. Mina intressen är kost och motion av olika det slag. Psykiatri och psykologi, arbetsmiljö och arbetsrätt är andra ämnen som intresserar mig väldigt mycket. På vår och sommarhalvåret sitter jag bänkad framför Hockey VM och på det senaste åren även Formel 1.
  1. Du, jag ska göra halvlassikern med start 2014, Lidingloppet först,tror jag. Har 38kg som måste bort, jag håller alla tummar och tår för dig! :-) Lycka till och bra jobbat hittills.
  2. Jag är på, nästa år För mycket hälsporre och övervikt just nu, nästa år, då ska jag göra halvklassikern! Så för nu följet jag med på sambons alla lopp ska göra vår/sommar, inspiration!
  3. Millla, angående viktnedgången så var/är det för mig med Det kommer igen! Ha en fin helg
  4. Jag förstår att du vill ha hjälp med matsedlar, men jag tror att det är bra om du la lite engagemang bakom din kost. Att lägga manken till och läsa på/förstår vad- och hur mycket det är du stoppar i dig kan bara bra i förlängningen. Hur mycket vill du äta lchf och varför?
  5. Det kunde varit jag som skrivit det där inlägget. Allt stämmer in på mig också så när på ett till kilo på vågen men 1cm mindre på måtten. Reaktionen på kaffet gör mig lite ledsen och hoppas att du får en lösning på det. :-) Grattis till framgången och du, vist är det skönt att "få en billig fylla"?
  6. Hej Sandor, välkommen och ett stort tack för din historia :-)
  7. Jag förstår inte frågan riktigt? Än så länge röker jag och äter lchf, jag ska dock belöna mig med att sluts röka när jag tappar 10 kg. Jag ville sluta röka innan jag började med Lchf, men vet att ändra på två inbitna rutiner på samma gång fungerar inte för mig. Därav belöningen :-)
  8. Ja, sallad är inte så snällt mot magen. Pröva kokta grönsaker istället
  9. Kokt mat är som bekant bra för magsår/magkatarr. Grytor, blomkål och Broccoli är snällt för magen :-) Jag har magkatarr men håller det i schack med att dricka lite mindre kaffe, göra mer mat i ugn och har nästan alltid blomkål eller broccoli bredvid samt att jag tar det lugnt med att krydda maten. Äter du strikt som i ett par kolhydrater eller strikt som mig med max 20g kolhydrater? Ska du bara äta ett par är inte Broccolin eller Blomkålen egentligen inget alternativ. I övrigt så äter jag mejeriprodukter som jag vill, men allt i en lagom mängd för mig. Annars så är min sömn och stress ganska avgörande för hur min magkatarr betyder sig. Hoppas att det blir bättre för dig!
  10. I slutändan heter det low carb, high fat, och översatt så är det precis vad det ska vara. Lite kolhydrater, mycket fett. Det ger ju i sin tur fritt för egen tolkning för vad lite kolhydrater är. Jag personligen tycker att det är bra att det finns alternativ för att när allt kommer omkring klarar vid oss inte på ett köttbit och en klick smör för att då måste man man tillbaka till dagens samhälle med olika piller som ersätter de mineraler och vitaminer man annars får i sig av tex, sallad och bär. En kosthållning ska hålla livet ut Fast sen finns de dem som lurar sig själv med att dom äter lchf utan att faktiskt veta Om det är så, då handlar det om trender och quick fixes. Det finns dom som trist nog tror att barnmatsideten är det ända rätta, för att det står så någonstans. Det har inte så mycket med kosten att göra, det har med att människor generellt sätt är dumma och inte kan vara kritiska, och/eller lata för själv att hitta bra information ch litar på allt media föder oss med. Och jag vet att jag drog "människan" över samma linje. Min största önskan till samhället är att människor blev lite mer kritiska till vad media matar oss med.
  11. Träna istället är mitt bästa tips, men om du inte vill träna är mitt andra tips att sysselsätta hjärnan när du tänker att du är hungrig, läs en bok, blogga, skriv matlista, inköpslista och absolut sista alternativet, baka något med mandel/kokosmjöl, stevia/sukrin, typ, vaniljbullar med vaniljkräm, eller gör ordning lite ostchips. Jag har själv pms och mensbesvär och brukar göra alternativ 1 & 2 på vardagarna, men om frestelsen är för stor, händer det att jag ger vika för alternativ 3. Dock är jag strikt om vardagarna och fyller i varje dag vad jag äter för att lära mig hur mycket jag ska äta och inte. Jag får kämpa om jag ska komma upp i 2000kalorier om dagen med lchf. Lycka till! /mensmontret
  12. Min drog är paranötter och dom har rätt få kolhydrater, faaaast sen har dom ju choklad på sig samt torkad, rostad majs, där är väl de sämre alternativet. När jag skriver naturgodis, är det dom två sorterna jag åt Ja föebaskade stress, den hänger på nu med och jag lyckas inte skaka av mig den! Grrr
  13. Jag har ätit lchf i knappt åtta veckor, de första sex veckorna åt jag strikt, max 15-20kolhydrater/dag. Jag åt ingenting utöver maten eftersom att där inte fanns ett behov. Vecka 7 och denna vecka har jag fortfarande ätit strikt lchf-mat, men druckigt PepsiMax (läsk som jag inte ens drack innan jag startade lchf) ätit en del naturgodis och även om det är ett bättre alternativ än vanligt godis så innehåller det mycket kolhydrater. Veckan som varit har jag varit obeskrivligt trött, mer och oftare hungrig, jag har haft svårt att somna och vaknat var och varannan timme. Jag har varit otroligt stressad, ledsen (för ingenting), tagit saker personligt. Jag har inte orkat träna, har uppblåst mage, ont i huvudet till och från. Jag är sugen på färdig pizza och jag vill bara vara ifred. Jag satt och samtalade med sambon som påminde mig hur mycket bättre jag mådde när jag åt mindre kolhydrater och inget extra utöver maten. Så, slutsatsen som jag drar av de senaste veckorna är att kolhydrater är ingenting för mig. Det är nästan så att jag känner mig "allergisk" när jag äter för mycket kolhydrater, jag reagerar med dålig sömn och stress. Så som jag mått veckan som varit mådde jag innan jag började med lchf. Så, på frågan om jag var "värd" de där naturgodiset är svaret: Hell to the No, jag är inte värd att må så här! Jag är bättre än så. Jag vet att naturgodis innehåller mycket kolhydrater, men då jag är så pass strikt med maten har jag tänkt att några extra kolhydrater "skadar väl inte" - och nä, viktuppgången skadar den knappt, men allt annat. Tänk om, tänk rätt