Carolus-Rex

Medlem
  • Innehållsantal

    12
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Carolus-Rex

  • Rank

  • Födelsedag 1986-06-18
  1. Äta bara lite protein då din proteinsyntes kommer vara en aning högre efter träning och ca 90 min efter. Så tar du vara på din träning en aning bättre. En kycklingfile eller lite pulver.
  2. lder och kön. (vikt/längd för de som vill berätta 26år 195cm 106kg Typ och frekvens utav träning.Gym 6-7 pass EW Kolhydratsnivå. Räknar ni kolhydrater? Vilken typ av kolhydrater äter ni (typ, bara rotfrukter och grönsaker, eller även ris, pasta och/eller spannmål) Äter bara lchfkost och skiter i att räkna, ibland kan det bli några extra när man unna sig något ex senap till korv Äter ni annorlunda på vilodagar jämfört med träningsdagar?Nej Tänker ni på proteinet? Hur mycket protein äter ni?Försöker få i mig så en del. Makronutrientsfördelning om ni räknar på det.nej Räknar ni kalorier? Vilken kalorimängd ligger ni på?nej Tränar ni för något speciellt? Viktnedgång, tävling, roligt, bli stark osv. För att bli hård, vara snygg och må bra Periodisk fasta? Tränar ni på fastande mage eller äter ni först? Hur långt innan träning äter ni i så fall? Äter ni under träning?Äter bara mina mål Hur tänker ni kring er kost? Har ni provat olika "modeller", känner ni att eran kost är optimal för det ni vill prestera? Experimenterar ni för att få det att fungera? Varför äter ni som ni äter? - Vad får det att fungera för dig? Frukost 07:00 Proteinpulver 100% egg protein alt 3 stekta eller kokta ägg. Mellis 10:00 Proteinpulver 100% egg protein Lunch 13:00 En grillad kyckling eller en kebabsallad med skinka och kyckling Mellis 15:00 Proteinpulver 100% egg protein Middag 18:00 Maten hemma fast bara kött och sås Efter gym 20:00 Proteinpulver 100% egg protein Innan läggdags 23:00 Proteinpulver 100% egg protein Kör 1.5 skopa protein dvs ca 35g protein per mål och efter gym blir det 2 skopor ca 50g P Va hos läkaren förre veckan då jag troligen har gallsten då jag har det i släkten och hade lite höga njurvärden (Kreatinin) pga högt proteinintag enligt läkaren men det blir ju missvisande om man har mycket muskler så jag tror inte det är någon fara. Funkar säkert bättre att mäta kreatinin på folk som inte tränar hårt. Kanske hade varit bättre att mäta cystatin C men ni vet ju hur vården är.
  3. Att du tappar styrka är egentligen inget konstigt eftersom du gått ner 20% av din vikt. Kolla styrkelyftarna som lyfter sjukt tungt, dom är inga småpojkar. bara kötta på gymmet. Men kom ihåg att du måste se till att utvecklas på gymmet dvs inte köra samma vikter eller set. Prova kör lätt först och värm upp ordentligt sen megatungt, maxa en tvåa till fyra i 2 set sen går du ned kör en åtta eller tia. Du måste maxa för att öka i styrka. Funkar bäst så för mig iaf. Annars blir det lätt att man fastnar i gamla mönster och kör sina 70kg varje gång.
  4. har inte gjort någon graf hur länge det satt i osv. Fundera på att göra det där imot. Anledningen till att jag tog ett test 30-40min efter intag va att han på gymgrossisten sa att denna gainer inte höjde blodsockret så mycket som många andra då dom gjort något test själva. Näringsvärden. http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/serious_mass?gclid=CLWLwrisxLUCFaR3cAod6FQA_A det står att det inte är tillsatt socker vilket är lite märkligt eftersom 12% av allt är rent socker så hur kom 12% i påsen är ett mysterium. =) Det gick upp runt 8 men testade inte efter 2h, måste köpa lite fler teststickor. Avföringen igår efter 2 dagar av denna gainer va inte fin, fick städa toaletten efteråt. =( Ska försöka hitta någon gainer med bättre kolhydratskälla, eller om jag ska köra på oboy, whey100 och vitamintablett.
  5. Ja tanken va ju 125g kolhydrater från mina gainer direkt efter träning, det är anledningen till att jag vet mängden. =) Problemet är ju att jag aldrig mått så bra som jag gör under lchf och börjar tro att spannmål är giftigt för mig, då jag blir sålig i magen, trött och hängig som jag varit större delen av livet innan jag provade low carb. Märkte dock idag att denna gainer får mig ganska irriterad i magen så jag kanske ska se över kolhydratskällorna efter träningen. Verkar inte vara de bästa kolhydraterna dom stoppar i. =(
  6. Vågen säger väldigt lite. Tränar du hårt kommer du bli av med fett och bygga muskler sen vad vågen visar är helt ointressant. Kolla på bilderna från er resa, det säger mycket mer än vågen, du är säkert garanterat hårdare idag mot vad du va under och efter resan.
  7. intressant skulle vilja se mer av liknande studier. =) Denna va dock en aning kort, skulle sjukt gärna vilja se någon längre studie, iaf 2-3 mån. =) iaf så de gått igenom övergångsfasen från kolisar som huvudföda till bara fett och protein.
  8. Svårt att få riktigt koll på det då jag bara kan mäta mitt blodsocker. Och har inte riktigt koll på insulinkänsligheten och hur det påverkar övriga hormoner. Hur många gram skulle du själv dra i dig efter ett hårt pass för hitta en bra balans? Aldra bäst skulle jag ju givetvis må av att skita i kolisar helt och hållet. =)
  9. Tack för tipsen men kommer inte in på bloggen, man måste vist vara inbjuden. =(
  10. Man får ju tyvärr det ändå eftersom man inte är van vid så mycket kolhydrater och jag har till och med en blodsockermätare och mitt blodsocker går upp en hel del med en gainer på 125g snabba kolisar efter ett riktigt hårt pass. Dvs att mina insulinnivåer ökar en aning. Är man van vid kolhydratsföda så kanske din teori stämmer aningen bättre. Ska kolla länken nu. =)
  11. Jo jag vet hur man tränar, har riktigt bra stats. =) Jag tränar varje muskelgrupp 1 gång per vecka så jag övertränar absolut inte. Jag kör en muskelgrupp per träning. Behöver inga träningstips. Frågan va ju förstås insulinpåslag efter träning då man vill ha ett lite högre blodsocker för att krydda tillväxt i kroppen. IGF1 u knew, fast mer balans så man slipper tokdeffa senare. =)
  12. Hej. Har ätit LCHF mer eller mindre (med några pauser) i 2 år nu och tappat en hel del fett. Har styrketränat i stora perioder hela livet, men just nu tänkte jag lägga på mig lite muskler. =) Tränar just nu 7 i gympass i veckan med en vilodag plus ett hockeypass på ca 2h och jag har lite funderingar kring kosten. Vad tycker ni andra kring att äta lite kolhydrater direkt efter gymmet ca 125g om detta kommer vara de ända som kommer in på dygnet, 125 gram 5 dagar i veckan sen blir det två dagar med 250g då jag kör dubbelpass. =) Då kommer jag få lite insulinpåslag och kanske lägga på mig lite mer muskler än att köra kanske 20g per dygn men huvudfokus blir mättat fett och massa protein. =) Vad tycker ni? Alla svara uppskattas.