Gå till innehåll

Matti94

Medlem
  • Innehållsantal

    14
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

19 Bra

Om Matti94

  • Rank

  1. Hjärtklappningarna är också bättre ^^
  2. Tjabba igen! Ber om ursäkt för jag inte skrivit. Datorn krånglar, så internet kan vara svårt att få tag på. Därför skriver jag på mobilen. Kört två veckor och det har fungerat bra. Utslagen är kvar, men läkarna sa att det håller på att försvinna. Det är bara att låta dem torka ut. Fick ett återfall idag. Dock var det pga dålig planering med mat - så jag hade ingen lunch till skolan, och så stod godisskålen framför näsan Anyway, det är inget att hetsa upp sig för.Årt ju för jag var hungrig. Så nästa gång planerar jag bättre så jag inte är så hungrig . Mår dock jätteilla när jag åt
  3. Sådär. Efter en veckas LCHF tänkte jag uppdatera denna sida oftare. Är fortfarande i övergångsfasen. Har hjärtklappningar, lite huvudvärk (men blir bättre med vatten och salt), lite illamående samt börjat få eksem (tror det har att göra med att jag äter mycket mejeriprodukter, men ska försöka ha mer smör, grönsaker och ägg inblandade i kosten). På den positiva sidan: migrän är borta, ingen svält, inget sockersug, sover bättre, jämnt blodsocker, tror håret har blivit bättre. Har börjar skriva upp recept i en bok med allt innehåll så det blir enklare att se om jag får i mig tillräckl
  4. Kan hända. Men jag bruka älska potatismos, och det här var godare än det, så vi får se i slutet av veckan. Det är mest för att spara tid nu i början när jag lär mig vilka maträtter jag kan laga, samt att denna vecka är rätt stressig och det blir enklare göra stort kok. Planerar dock att laga flera maträtter inför nästa vecka på söndag, mer soppa, egen majonäs m.m
  5. Tjabba! Tänkte börja på en dagbok då jag är nybörjare och gärna får tips ifrån veteraner ^^ Började med LCHF i söndag och har försökt öka mina kunskaper så mycket som möjligt under de senaste dagarna. Av att döma verkar det väldigt positivt och något jag verkligen är beredd att gå in i. Mina mål: 1. Få ett jämnt blodsocker (har haft problem med det väldigt länge. Ena stunden kan jag vara pigg, och sen blir jag så trött att jag inte kan hålla ögonen öppna fastän jag ätit som en gris och sovit jätte länge). 2. Bli piggare och med det mer produktiv i mitt arbete. 3. Få bort bukfett
  6. Update! Vikt: 62,2 kg Är sjuk just nu aka blir inte träning tills jag blivit frisk. Då blir det mer muskelträning p G. Ska börja dra ner på bananerna och ersätta det med ägg istället. Tjao tjao!
  7. Alrighty. Quick uodate. Kört på samma måltider hela veckan (dock "fuska" då min mors kille fyllde år och fikade) och känner mig piggare i knoppen. Träningen ger resultat. Musklerna i mina armar känns fastare, och jag ser ut att ha förlorat lite hull i dem. Kommer väga mig nästa vecka, så får vi se vad resultatet blivit Idag firas mor, så det blir nog onyttigheter på schemat - men det är bara att kämpa vidare hela nästa vecka Kort gott kan man säga att jag mår mycket bättre bara efter en veckas omgjort kost ^^
  8. Ska man inte ha med äggvitan?
  9. Kan iofs ha ägg i smoothisen. Det brukar det bli som kvällsmat.
  10. My bad. Menade "vegetariska bullar" aka de här http://www.halsanskok.se/producten.asp?id=6#/#iid=44&ms=1
  11. Dag 1 Frukost: Gröt med mjölk + en banan Lunch: Stor sallad med vegetariska bollar, dressing, en lök, körsbärstomater (hitta inga champinjoner att steak ), samt ett par skivor gurka. Blev glad-mätt Mellanmål: 1 banan Kvällsmat: Hallon- och blåbärssmoothie (MUMS) Träning: Delade ut posten på circkus 3 timmar. Körde yoga direkt efteråt. Efter att ha pluggat i några timmar fick jag spänningshuvudvärk och stack ut på en timmes promenad. Feeling: Glad och mysig. Ska köra meditation innan jag går och lägger mig. Now back to homework
  12. Inte alls. Jag har vägde det förut och mådde prima,och jag äter banne mig inte lite mat - snarare väldigt mycket. Men jag vill äta mycket av den RÄTTA maten, därav lägga om kosten. Och till de som går utifrån BMI-skalan så ska jag be er att titta på den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=GlXxoG98urc
  13. Tjao tjao! Ny här på forumet Tänkte lägga upp min kostdagbok här. Tjej, 19 år och väger runt 65 kg och är 171 cm, men vill gå ner till 55 kg dvs 10 kg. Träning har jag inga problem med. Springer säkert 3 - 4 km varje dag om jag kan + 45 min promenad. Kör dessutom 20 min yoga och 10 min meditation efter träningen. Målet skulle vara runt 0.7 - 0.5 kg varje vecka, så till sommaren vill jag vara i topptrim Jag är bara dålig på att äta rätt, men vet efter mycket om och men att jag mår MYCKET bättre utan att äta kolhydrater (bröd, potatis, ris, pasta - you name it). Har dessutom e
×
×
  • Skapa nytt...