Matti94

Medlem
  • Innehållsantal

    14
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

19 Bra

Om Matti94

  • Rank

  1. Hjärtklappningarna är också bättre ^^
  2. Tjabba igen! Ber om ursäkt för jag inte skrivit. Datorn krånglar, så internet kan vara svårt att få tag på. Därför skriver jag på mobilen. Kört två veckor och det har fungerat bra. Utslagen är kvar, men läkarna sa att det håller på att försvinna. Det är bara att låta dem torka ut. Fick ett återfall idag. Dock var det pga dålig planering med mat - så jag hade ingen lunch till skolan, och så stod godisskålen framför näsan Anyway, det är inget att hetsa upp sig för.Årt ju för jag var hungrig. Så nästa gång planerar jag bättre så jag inte är så hungrig . Mår dock jätteilla när jag åt en bulle. Var redan känslig för gluten innan jag börja med det här. Förövrigt kommer jag börja med fisk igen. Vill verkligen fortsätta med LCHF för man mår finemangen, och jag blev vegetarian för jag ville bli hälsosammare. Tror mer på det här istället så jag kommer bruka upp med lax och räkröra (är rätt trött på ägg för tillfället).
  3. Sådär. Efter en veckas LCHF tänkte jag uppdatera denna sida oftare. Är fortfarande i övergångsfasen. Har hjärtklappningar, lite huvudvärk (men blir bättre med vatten och salt), lite illamående samt börjat få eksem (tror det har att göra med att jag äter mycket mejeriprodukter, men ska försöka ha mer smör, grönsaker och ägg inblandade i kosten). På den positiva sidan: migrän är borta, ingen svält, inget sockersug, sover bättre, jämnt blodsocker, tror håret har blivit bättre. Har börjar skriva upp recept i en bok med allt innehåll så det blir enklare att se om jag får i mig tillräckligt med fett. - Gjorde broccoli- och spenat gratäng idag. Mumsibumsi! Nästa vecka tänkte jag väga mig. Har dock inget mål. Magen har blivit mindre vilken är gött. Man känner sig inte längre som en säck med potatis ^^ Ska inte trixa till det för mycket i början. Först vill jag komma ut ur övergångsfasen. När jag väl vant mig (om några månader) kan jag börja med 16:8 fasta, dock kommer det inte bli i år. Finner det dock väldigt passande med skola och mat (tror jag kan klara mig på två mål om maten efter ett tag ) . Köpte även Dalhkvists bok om LCHF och läste till min glädje att det är bra för tänderna med LCHF. Plus plus plus för mig som haft mardrömmar om att jag blivit tvungen att dra ut tänderna. Då behöver jag inte oroa mig nästa gång jag går till tandläkaren
  4. Kan hända. Men jag bruka älska potatismos, och det här var godare än det, så vi får se i slutet av veckan. Det är mest för att spara tid nu i början när jag lär mig vilka maträtter jag kan laga, samt att denna vecka är rätt stressig och det blir enklare göra stort kok. Planerar dock att laga flera maträtter inför nästa vecka på söndag, mer soppa, egen majonäs m.m
  5. Tjabba! Tänkte börja på en dagbok då jag är nybörjare och gärna får tips ifrån veteraner ^^ Började med LCHF i söndag och har försökt öka mina kunskaper så mycket som möjligt under de senaste dagarna. Av att döma verkar det väldigt positivt och något jag verkligen är beredd att gå in i. Mina mål: 1. Få ett jämnt blodsocker (har haft problem med det väldigt länge. Ena stunden kan jag vara pigg, och sen blir jag så trött att jag inte kan hålla ögonen öppna fastän jag ätit som en gris och sovit jätte länge). 2. Bli piggare och med det mer produktiv i mitt arbete. 3. Få bort bukfett. Jag inte överviktigt (62,5 kg på 171 cm) men väldigt mycket ligger runt buken, skulle gärna bli av med det. 4. Slippa hunger. 5. Få bort sockersug (haft problem med det hela tonåren och orkar inte med det längre). 6. Få mer kunskap i vad jag stoppar i kroppen. Är inne på min fjärde dag och känner mig väldigt positiv. Blodsockret är stabilt (känner mig ibland orkeslös men det har att göra med omställningen). Har märkt att jag inte behöver äta särskilt mycket (wihu!) samt att jag kan gå förbi godisdisken utan att känna sug efter godis. Kan känna mig trött och yr ibland och fyller på med vatten och lite salt. Det läskigaste var när jag fick hjärtklappningar igår O.o Gick dock över sen.Känner mig dock rätt illamående. Gjort i ordning blomkålsmos för sex dagar, samt införskaffat smör, grädde, ost, vitamintillskott m.m. Anyway, jag ska försöka skriva så ofta jag kan om hur det går. See ya later! ^^
  6. Update! Vikt: 62,2 kg Är sjuk just nu aka blir inte träning tills jag blivit frisk. Då blir det mer muskelträning p G. Ska börja dra ner på bananerna och ersätta det med ägg istället. Tjao tjao!
  7. Alrighty. Quick uodate. Kört på samma måltider hela veckan (dock "fuska" då min mors kille fyllde år och fikade) och känner mig piggare i knoppen. Träningen ger resultat. Musklerna i mina armar känns fastare, och jag ser ut att ha förlorat lite hull i dem. Kommer väga mig nästa vecka, så får vi se vad resultatet blivit Idag firas mor, så det blir nog onyttigheter på schemat - men det är bara att kämpa vidare hela nästa vecka Kort gott kan man säga att jag mår mycket bättre bara efter en veckas omgjort kost ^^
  8. Ska man inte ha med äggvitan?
  9. Kan iofs ha ägg i smoothisen. Det brukar det bli som kvällsmat.
  10. My bad. Menade "vegetariska bullar" aka de här http://www.halsanskok.se/producten.asp?id=6#/#iid=44&ms=1
  11. Dag 1 Frukost: Gröt med mjölk + en banan Lunch: Stor sallad med vegetariska bollar, dressing, en lök, körsbärstomater (hitta inga champinjoner att steak ), samt ett par skivor gurka. Blev glad-mätt Mellanmål: 1 banan Kvällsmat: Hallon- och blåbärssmoothie (MUMS) Träning: Delade ut posten på circkus 3 timmar. Körde yoga direkt efteråt. Efter att ha pluggat i några timmar fick jag spänningshuvudvärk och stack ut på en timmes promenad. Feeling: Glad och mysig. Ska köra meditation innan jag går och lägger mig. Now back to homework
  12. Inte alls. Jag har vägde det förut och mådde prima,och jag äter banne mig inte lite mat - snarare väldigt mycket. Men jag vill äta mycket av den RÄTTA maten, därav lägga om kosten. Och till de som går utifrån BMI-skalan så ska jag be er att titta på den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=GlXxoG98urc
  13. Tjao tjao! Ny här på forumet Tänkte lägga upp min kostdagbok här. Tjej, 19 år och väger runt 65 kg och är 171 cm, men vill gå ner till 55 kg dvs 10 kg. Träning har jag inga problem med. Springer säkert 3 - 4 km varje dag om jag kan + 45 min promenad. Kör dessutom 20 min yoga och 10 min meditation efter träningen. Målet skulle vara runt 0.7 - 0.5 kg varje vecka, så till sommaren vill jag vara i topptrim Jag är bara dålig på att äta rätt, men vet efter mycket om och men att jag mår MYCKET bättre utan att äta kolhydrater (bröd, potatis, ris, pasta - you name it). Har dessutom ett sockerberoende, men ska försöka kämpa som en jävel nu för att slå det (för andra kan jag rekommendera att te är jättebra emot suget). En annan sak jag märkt med mig själv är att jag äter för att jag har tråkigt. Så det gäller bara att hålla sig sysselsatt hela tiden för mig, vilket inte är så svårt eftersom jag går i skolan i gymnasiet fortfarande. Kan tilläggas att jag är vegetarian - därav äter jag varken kött, fisk, skaldjur osv. Wish me good luck ^^ (update will be tomorrow). Chaoi chaoi!