Jump to content

Flexibell

Medlem
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Flexibell

  1. Gör LCHF plättar, recept finns på 56kilo blogg, sedan har du jordnötssmör på. Mums när suget inte går att hejda:-)
  2. Ok, jag skall ställa in mig lite och dra ner på paranötter och keso/grädde osv, vitlök älskar jag så jag får väl lägga en klick vitlökssmör på mina måltider och glädja mina arbetskamrater ;-) Du behöver inte vara orolig att jag bakar eller "byter ut" jag vill bli helt fri från mitt sockerslaveri och då måste jag göra som med nikotinet: Sluta. Tack!
  3. Ok, fett. Ska jag alltså bara äta kött och fett? Ja jag äter nog lite för mycket grönsaker även om jag försöker låta bli tomater och paprika och hålla mig till broccoli och salladssorter. Skall jag låta bli det ett tag? Jag är inte speciellt överviktig men har sedan jag slutade röka (yeeeeiii!! jag är alltid så stolt att få säga det :-)) för två år sedan gått upp faktiskt 15 kg och få inte ner blodtrycket som i stort sett alltid ligger 140/95 även med blodtrycksmediciner. Lunchen vill jag också tillägga att det blir en bit kyckling, köttfärssås eller korv, osv alltså det som blir över från middagen dagen innan och finns det ingenting kvar så äter jag ägg och avocado med keso. Jag dricker kaffe med smör eller kokosolja i men jag klarar inte av äggmjölken, tycker det smakar peck! Vad skall jag äta för mer fett? oO :-)
  4. Tack för svar och uppmuntran! Jag kanske skall sluta sitta här och läsa för mycket Stocha ;-) Jag drar slutsatsen att jag gör som jag gör nu några veckor till och försöker få till mer fett till måltiderna. (Jag måste få tillägga att paranötter är inte så goda men väldigt mättande så jag tror att de flesta inte äter mer än 3-5 st:-)) Jag tänker inte sluta med mjölkprodukterna för då tror jag att det blir för krångligt och jag tänker inte börja mäta eller väga det jag lägger på tallriken heller. Jag ger upp på en gång om det blir krångligt och kommer säkert få ångest den dagen jag inte har vågen med mig om jag börjar väga och mäta. Jag skall fortsätta tro på att det här är en "enkel" livsomställning. Socker är som sagt heroin och jag bytte gärna måltider mot socker så ja, otålig är nog rätta ordet, men min mamma sa alltid att Rom byggdes inte på en dag och vad jag vet så säljer de inte tålamod på Ellos :-D Tack i alla fall, just idag behövde jag nog bara gnälla av mig <3
  5. Hej Jag är nybörjare. Har varit utan "synliga" kolhydrater i precis 4 veckor. Jag vet att jag troligen måste ge det här några veckor till innan jag kan börja göra en utvärdering. Men... Jag läser att jag skall äta tills dess att jag blir mätt och att jag kan äta det mesta så länge det innehåller mindre än 5 gram kolhydrater per 100 gram. Senare läser jag att jag skall bara äta kött, fisk och kyckling och ovanjordgrönsaker. Senare läsar jag att jag bara skall äta äggmjölk, lite kött med bea, eller en liten omelett på typ 2 ägg och då gärna bara två gånger om dagen.........jag skall tillägga att jag blir ett monster om jag är hungrig. Jag lagar mat. Mina barn behöver mat och då gör jag mat som är anpassad så jag kan äta den ex: Köttfärssås med stekt kål, köttbullar med gräddsås, pannbiffar med gräddsås, kyklingwok utan morötter och andra kolhydratrika rotfrukter/grönsaker och utan nudlar osv osv. En vanlig dag ser ut såhär: Frukost- Kaffe Lunch- rester från middagen MED grönsaker dvs gurka, sallad, kål, tomater, oliver och så Mellis- det behöver jag - paranötter eller en avocado eller två ägg eller pålägg från kylen Middag - se ovan Jag vill ju inte se det här som en diet men jag vill gärna gå ner i vikt annars måste jag gå på diet eftersom jag har högt blodtryck och övervikt och får ingen ordning på hur jag skall göra.......jag äter nötter men bara paranötter eller mandlar, några få, jag äter keso ibland i lunchlådan, jag har gjort fiberhusk plättar ibland, en gång på dessa fyra veckor har jag ätit 9 bitar sushi (inte bra inte bra men det enda jag kommer gråta över att jag inte kan äta fritt :-)) Hur skall jag göra???? Jag går inte ner i vikt, jag känner mig inte piggare utan snarare matt i kroppen, jag är hungrig men ser att jag inte skall ost och salami för då "överäter" jag och jag vill inte dricka äggmjölk istället för en måltid. Jag har slutat med yoghurt till frukost (enda gången på dagen jag inte är hungrig), jag tränar 3 gånger i veckan. Ja ni hör, hur skall jag göra? Behöver pepp så jag inte slutar
×
×
  • Create New...