ir0n

Medlem
  • Innehållsantal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om ir0n

  • Rank
    Nyanländ
  1. Hej, Jo, precis. Lite otydlig där. Äter i princip inga kolhydrater, men om jag har med något i matlagningen, typ chilisås, så väljer jag bara varor med lågt KH innehåll. Detta innebär att jag inte får i mig nästan några KH. Angående D-vitamin så har jag nu börjat äta multivitaminer för att säkerställa att det inte är detta. Det är precis som du säger, mina långa uthålliga muskler funkar extremt bra. Löpningen går bättre än någonsin. Men när det kommer till fotbollen är jag inte alls med, varken i huvudet eller de snabba vändningarna. Såg BBC dokumentär Sugar v Fat. Där påstår dom att man kan ha svårare att fokusera utan KH. Precis så upplever jag det, någon som har några erfarenheter om detta? Mvh
  2. Ok, om jag sammanfattar så borde man ligga på ett lite högre kolhydratintag än vad jag gör idag när man tränar både fotboll och löpning. Att börja äta bröd,pasta ris m.m. känns dock helt uteslutet. Vad rekommenderar ni för nivå när det gäller kolhydrater per 100g? Ligger som sagt under 6g i dagsläget. Funderar på att öka detta till 10g, vad tror ni? Såg exempelvis att en rotfruktsgratäng ligger runt 8, är det ok? Många nybörjarfrågor, men är rädd att jag lägger mig för högt så jag missar alla positiva effekter med viknedgången m.m. Mvh
  3. Jag äter ganska varierat skulle jag säga; exempelvis gräddkokt blomkål med lax, lchf kycklingpaj (med fiberhusk, kokos m.m), ägg med smör till frukost m.m. Min regel när det gäller mat har varit att helt utesluta det vanliga (pasta, ris, potatis m.m.). Försöker även utesluta allt som innehåller socker. Vissa saker såsom hamburgerdressing har jag ätit om den innehåller mindre än 6% kolhydrater. Äter ganska mycket ost, så kanske ska se över det. Tanken har slagit mig att öka kolhydratintaget något. En positiv sak förutom viktnedgång har för mig även varit magen som har blivit mycket bättre. Var laktosintolerant innan, men det är helt borta nu. Jag inbillar mig att det har att göra med att jag just inte får i mig några kolhydrater. Samtidigt kan jag inte gå runt och känna mig såhär seg. Mvh
  4. Hej, Ja det var verkligen spridda skurar. Jag klassar inte mig själv som överviktig. Jag har kanske 6 kg till att gå ner innan jag är nöjd. Jag tränar fotboll 2 ggr i veckan och försöker toppa det med 1-2 löppass i veckan. Mvh
  5. Äter tillräckligt gör jag verkligen. Angående grönsakerna så kan jag nog bli bättre där. Salt känns som jag får i mig. Har det senaste börjat göra salta mandlar som jag har med mig på jobbet. Kanske lite för mkt kaffe och lite vatten dock. Det konstiga är att jag aldrig känt såhär innan bara (innan lchf). Mvh
  6. Hej, Jag är nybörjare på LCHF. Har nu kört väldigt strikt sedan 27/12. Resultaten har varit kanon såhär långt. Har gått ner ca 4 kg, 7cm i midjan, 7cm runt rumpan. Jättebra! Det är inte det som är problemet. Problemet är att jag de senaste dagarna börjat känna mig så matt. Känner att jag har ett extremt sömnbehov och kan knappt hålla mig vaken på jobbet (än mindre tänka klart). När jag tränar känner jag inte att jag har någon riktig boost i kroppen, men jag blir inte extra trött i benen. Har börjat bli lite orolig då jag läst att det kan vara farligt att utesluta kolhydraterna så extremt som jag gjort. Någon annan som känt såhär? Är det en övergående fas eller är det såhär man ska känna? Mvh