Robban7911

Medlem
  • Innehållsantal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Robban7911

  • Rank
    Nyanländ
  1. Ok. Bara att hålla utkik då. Hur använder du Ucan/biosteel? Dosering? Mängd? Timing? Vilka pass? Innan/under/efter? Håller själv på med Ironman-triathlon. Har kört 10 st med blandade nutrition planer. De första har varit klassiska med Vitargo flera dagar innan och sen flera flaskor på både cyklingen och löpningen i kombination med bars och gel. För varje tävling har jag mer och mer korrigerat mitt intag. Äter liberal-Lchf med energifördelningen 30,10,60 E% (P, kh, F) Mycket protein och grönsaker i kombination med fullfeta produkter. Ingen pasta, ris, potatis etc. Enda kolhydratkällan utöver mejeriprodukter och rotfrukter är knäckebröd. Ironman Kalmar 2013 så körde jag hela tävlingen på ca 1500 kcal i form av tunn utspädd Vitargo performance med 30 min intervaller med start 90 min in och sen hela vägen i mål. Kom på plats 98 med tiden 9:55. I år ska jag satsa ännu mer och frågan är hur mycket man våga ändra gällande näringsintaget under tävlingen? Givetvis ska jag testa innan. För tillfället på mina långpass löpning (2h) så kör jag bara 5 g Bcaa och kaffe innan och ibland någon msk kokosolja. Finns olika teorier om man ska köra train low compete high med vanlig sportdryck men ha en riktigt bra fettdrift i botten. Det anser jag att jag har. Eller ska man köra helt på Ucan och fettdrift med ost och kokosolja som tilltugg under tävlingen? Ben Greenfield har många olika teorier om saken men fick gå över på rena kolhydrater i slutet på sin sista Ironman efter att kört uteslutande Ucan och ketoner som bränsle fram tills dess. Några som har erfarenheter av detta? Mvh Robban
  2. Någon som vet billigaste pris och smidigaste stället att beställa UCAN ifrån?