Salijo

Medlem
  • Innehållsantal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

8 Neutral

Om Salijo

  • Rank
    Nyanländ
  • Födelsedag 1969-06-24

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Stockholm
  • Interests
    Hälsa och kost, läsa, familj och vänner, mycket annat.
  1. Salijo

    Hypotheoros

    Oj Tack Veteran för ditt svar! Har varit upptagen (stressad) inte bra. Börjar seriöst fundera över min generella livsföring....Tankarna flyger runt arbete, stress, fritid, kost och dryck. Det kanske är en naturlig följd att man börjar rannsaka sig själv. Jag tycker inte alls att det är ett jobbigt fenomen utan ytterst intressant. Mycket positivt har hänt bara på 4 månader. Slutat röka och snusa, börjat träna på gym samt dansar bugg 2 gånger i veckan och det bästa... börja med den här kostomläggningen. Har fortfarande mycket att lära. Tack för dina råd. Nu kretsar i alla fall mina tankar runt positiva förändringar. Det är slut med snack och ingen verkstad. Går inte ner mycket nu och vet vad jag behöver ändra på. Nötterna är ett problem för oss båda haha. Använder bara våra favoriter med ursäkten att det är lite kolisar i så kan jag inte heller sluta. Ajabaja. Kaffe är ett problem. Kaffegrädde i kaffet och det är typ 5-6 koppar om dagen samt eller en latte....Ja du ser. Nu kan man inte lita på teer heller. Gömt socker i gröna teer! Hoppas jag kan lita Lifes teer då. Ska köpa en bok jag såg om socker. Tack igen och ha en fin söndag.
  2. Salijo

    Hypotheoros

    Hejsan. Vad fint. Då vet jag. Men hur blir det med proteinbegränsningen? Jag får nog börja fundera på andra beredningssätt för det är lite tråkigt att äta kokta ägg hela tiden. Jag är fortfarande rädd för fettet ju. Har hittat ett bröd på Ica som heter proteinbröd. Minus kolhydrater plus protein. Smör och ost på en halv skiva? Vispad grädde med frusna jordgubbar är gott. Tyvärr blir jag jättetriggad av nötter. Jag vet att Paranötter och Maccadamian är bäst men jag kan inte sluta när jag väl börjat så dem får jag hoppa över. Det var ju inte bra ändå. Inte för mycket mjölkprodukter heller.
  3. Tack så mycket. Det är såå kul. Det går lite trögt med viktminskingen bara. Men men. Det ger sig väl. Träning med väninna i dag på 24/7 efter jobbet. Ha en bra dag alla.
  4. Hej på er. Har läst vad ni skrivit. Mycket intressant. Är också ny på lchf som livsstil. Detta är inte nåt bantning för mig utan en omläggning i tänket över huvud taget. Sen behöver jag tänka mig för då jag har underfunktion på sköldkörteln. Får rådet att inte ta allt på en gång men det lyssnar jag inte på denna gången utan kör på. Alltså: Började med Lchf för drygt 3 veckor sen, Började träna på gym för 3 veckor sen samt slutade röka OCH snusa förra fredagen. Jag försöker lyssna på min kropp och avgöra vad som är dåliga ursäkter och vad som är nikotinmonster/ hungerkänslor då de är lika. Nu får det vara nog med att behandla min kropp som en miljöstuga. Nu ska här städas och hållas rent. Jag tycker det är så synd att det är så dyrt med ekologisk mat mm. Har inte gått ner mycket i vikt men måtten ser annorlunda ut. Är otränad så nya muskler väger mer än fett så is i magen får jag ha. Har fortfarande svårt att få i mig fett då det sitter i att det är lite farligt. Jag kämpar på. Så mina vänner hoppas jag kunna både ge och få roliga tips. Trevlig helg. Med vänlig hälsning Ullis
  5. Salijo

    Hypotheoros

    Hej tack. Fick tips om att Seltin är bra. Måste kolla om det är jod i den bara för körtelns skull. Har en sodastreamer som är välanvänd. Igår kväll fick jag en bakslag och åt på tok för mycket nötter. Visserligen var de naturella. Men inte bara para och maccadaimien. Hm jaja. Hade ju varit och tränat på morgonen. Hoppas det inte gör så mycket skada.
  6. Salijo

    Hypotheoros

    Ägg äter jag och undrar om jag kan äta för många ägg? typ 5 om dagen men det blir bara kokta haha. Nutriletten skippar jag då. Bra där. Gör egen dressing på majonäs och vispgrädde och kryddor. Ok då får jag försöka fetta till det lite. Äter brie makrill kyckling inget proceserat kött lax. nötter grädde med bär. Jag vill kunna orka träna t ex men igår så blev jag såå trött vid 12 tiden så jag trodde jag skulle somna stående. Var bara på väg till jobbet så orken måste jag ordning på. Nåt gör jag fel. Tack för ditt svar. Det var kul..
  7. Hejsan. Salijo här. Jag har också medfödd hypo. Kanske vi kan dela erfarenheter.
  8. Salijo

    Hypotheoros

    Är det nån annan med underfunktion på sköldkörteln här. Har lagt om livsstilen helt ganska nyligen och är noga med att det blir rätt så jag mår optimalt. Har börjat med LCHF för cirka 3 veckor sedan och läst på en del. Jag gör säkert en del nybörjarfel så jag vore tacksam för kompisar här med eller utan hälsoissues. Jag tränar på gym 2 ggr i veckan samt att jag dansar bugg 2 ggr i veckan. Jag får inte ihop det med att komma upp i fett då det är det vanliga har jag hört. Läskigt. Jag vill inte få i mig fel kolhydrater. Jag äter inte bröd, ris, pasta, potatis, Rotfrukter, Tror att jag kanske äter fel sorts nötter. Har förstått nu att para och macadamianöt är bäst. Sen till det här med bär. Har haft det i naturell yoghurt på morgonen men det kanske är för mycket socker i bären. Hur är det med Nutrilett. Brukar ta den med 30% mindre socker. Proteindrinkar köper jag bara på gymmet nu. Kul...Nu har jag kunnat köpa mitt val sport som tillskott. Fick tips av min danslärare att det är bra med magnesium och zink när man tränar hårt. Mina myrkrypningar i underbenen är borta nu. Ang. min hypotheoros så har måste jag äta Levaxin för ämnesomsättningen. Har hört att man ibland kan få minska på dosen när man kör med denna Kost. Välkomna med massa råd.