Apollo

Medlem
  • Innehållsantal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Apollo

  • Rank
    Nyanländ
  • Födelsedag 1995-09-10

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. Apollo

    LCHF För unga

    Hej blir mitt första ämne. Ber om ursäkt om något läggs under fel ämne. Jag är en kille på 18 som upptäckte LCHF för drygt ett år sedan och har nu på runt 3-4 månader nått till en punkt som jag inte trodde var möjlig utan att, enligt den gamla läran, äta mindre och träna mera. Jag har under min uppväxt alltid varit lite knubbig vilket inte alltid varit så enkelt. Jag har talat med dietister för att nå "normalvikt" under de tidiga tonår vilket inte ledde till mycket. Jag har aldrig varit en soffpotatis och har aldrig fattat varför jag inte kunnat äta som mina vänner (en kost baserad mestadels på kolhydrater av olika slag) röra på mig ungefär lika mycket som dem och hålla ungefär samma vikt som dem. Jag antar nu att jag inte tål kolhydrater i samma mängd som dem men undrar fortfarande vissa saker. Jag har följande frågor som jag hoppas finna svaret på här i forumet. 1. Vad avgör hur stor mäng kolhydrater man kan äta utan att man går upp i vikt. Kort sagt varför kan vissa vräka i sig godis och pasta flera gånger per dag utan att få de symtom jag får (viktökning och ökad mängd underhuds fett)? 2. Jag försöker gymma 4-6 gånger i veckan för att få bättre muskelmassa och minskad andel underhuds fett, jag har redan tappat ca 3 kg fett och lagt på mig 3 kg muskler men nu känns det som att jag nått en platå. Vad har ni erfarna för tipps för mig som ung som gärna vill få fram magrutor till sommaren. Ps. Jag är medveten om att laktos kan påverka insulinutsöndringen och undviker därför dessa. Äter turkisk yoghurt till frukost ett par gånger i veckan. Jag försöker även gå runt 60min på morgonen innan frukost för att gå rätt på fettet, fungerar relativt bra kan dock inte göra detta så ofta som jag vill då jag går i gymnasiet. Tack på förhand!