Dalle

Medlem
  • Innehållsantal

    1
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Dalle

  • Rank
    Nyanländ
  1. Hejsan! Jag har hållt på med LCHF i snart ett år och började genom att köra strikt fram tills jag fick den rippade kroppen jag ville ha. Tappade ca 7 kg på 40 dagar då jag kombinerade med periodisk fasta och styrketräning så skulle säga att det gick väldigt bra för egen del. Det är styrketräningen som har varit drivkraften och nöjet och efter att ha kört strikt lchf hela sommaren så märkte jag att jag tappade faktiskt mycket explosivitet och fick sänka vikterna. På semestern i Augusti bestämde jag mig för att äta pannkakor med honung, krossade valnötter och grädde som är en favorit för egen del där jag brukar semestra. Dagene efter på gymmet hade jag sånt enormt tryck och det var då jag bestämde mig för att tillföra lite kolhydrater kring träningen, ca 100 gram uppdelat före, efter och under. Detta gav mig riktigt bra lchf "bulk" över vintern och gick upp ca 12 kg från Augusti till Mars nu men självklart en massa dålig vikt oxå, styrkeökningarna var glädjegivande även de. Nu så kör jag strikt för att bli rippade igen men vill inte vänta till efter sommaren för att börja med kolhydrater kring träningen igen och så vill jag inte gå upp den dåliga vikten under sommaren heller. Kolhydraterna jag åt nu under vintern var maltodextrin vilket är snabba kolhydrater och därför tänkte jag ge det ett försök med mindre mängd kolhydrater och långsammare kolhydrater under sommaren, ca 60 gram 2 timmar innan varje pass, då vill jag även poängtera att min rutin blir att vakna, dricka aminosyror och långsamma kolhydrater och sen 2 timmar efter träna så jag avslutar min PF med ett gympass nästintill. Här är mitt dilemma, jag försöker hitta långsamma kolhydrater i pulverform som är bra men lyckas inte hitta det nånstans. De jag hittils haft ögona på är Body Science Slow Carbs från MM Sports som tydligen ska vara långsamma och inte höjer insulinet märkvärt. Beståndsdelen här är Palatinose vilket jag har förstått utvinns ur honung och är en slags fruktos. Vad jag fått för mig är att fruktos inte alla är en bra kolhydrat då den bryts ner i levern och är en av de största orsakerna till bukfett och fettlever? Finns det något annat alternativ någon kan tipsa om eller är jag ute och cyklar vad gäller faran med Palatinose? Mitt första inlägg här även, underbart forum!