Jump to content

solglimt

Medlem
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

solglimt's Achievements

Nyanländ

Nyanländ (1/7)

8

Reputation

  1. Tack för svaret och peppet MariaF. Jag har haft svårt för att äta substitut, så jag har försökt hålla mig till att äta sådant jag tycker om, men det är lite tufft när jag har svårt för att äta rent smör t ex, jag får kväljningar då. Jag åt äggsmör några kvällar, men sedan hux flux kunde jag bara inte med smaken på det och det blir svårt att komma upp i tillräckligt mycket fett för att nå energibehovet kanske? Jag dricker inte kaffe, annars hade bulletproof kaffe varit en bra grej att ta när man känner ett sug. Generellt sett tycker jag att färskost, brieost är gott att äta, men många säger ju att man ska vara försiktig med mejeriprodukter pga mjölksockret, så jag blir orolig av att äta för mycket sådant också även om jag äter med måtta. Jag tycker det är lättare att äta sådant man inte behöver tillaga, utan typ plockmat. Jag funderar på ifall det vore bra att köra 16:8 istället, kanske är det så att jag ligger på ett underskott i energi och att kroppen bromsar förbränningen? Kan det vara så? Hur är det med buljong när man fastar, är det okej? Skulle man kunna köra buljongfasta (fast det är väl inte riktig fasta förstås)?
  2. Jag har dragit på mig en ganska stor övervikt under några års tid. Är 160 cm lång och väger i nuläget 87 kg (för några veckor sedan stod vågen på 94 kg). Min idealvikt är omkring 60 kg, men om jag kunde gå ner till 70 kg till att börja med så skulle jag vara nöjd. Jag är väldigt målmedveten och inriktad på att faktiskt gå ner i vikt och hålla mig viktstabil efter det. Om jag vill gå ner snabbast i vikt; Hur bör jag bära mig åt? Jag har förr om åren tyckt att jogging är en trevlig motionsform, den går att utöva överallt, men nu är jag så pass tung att jag känner att benhinnorna inte mår så bra av för mycket löpning, så jag har promenerat istället. Är promenader/jogging en bra motionsform i kombination med LCHF, eller inverkar den rent utav negativt? Jag fastar och äter en gång per dygn, vid middddagstid. Jag är nojig med att överäta kolhydrater eftersom det har varit min fälla förr när jag har försökt mig på LCHF, så jag har hållit mig till att äta väldigt strikt, absolut under 20 gram kolhydrater per dag och inte så stora portioner utan ätit tills jag varit nöjd. Sedan förra veckan har vikten stått still, och jag funderar på varför. Har ni någon idé om det? Anser ni att jag borde förlänga fastefönstret, hålla mig till 36-48 timmars fasta? Kan jag äta ett mål mat då och sedan återgå till 36-48 timmars fasta? Hur bör jag äta när jag väl äter? Det skulle vara skönt att kunna visa sig på stranden i år utan att skämmas för sig... Tacksam för alla era svar.
  3. Ingredienser 4 kycklingfiléer 1 kruka Färsk basilika 1 dl Soltorkade tomater i olja 2 dl Svarta oliver (kärnfria) 1 burk tärnad fetaost Salt Svartpeppar Curry Citronpeppar 4 dl grädde 2 st vitlöksklyftor Gör så här Smöra en ungsfast form. Täck botten med basilika. Lägg sedan i soltorkade tomater. Krydda kycklingen med salt, svartpeppar, curry och citronpeppar. Lägg i kycklingen i formen. Strö över oliver och fetaost. Pressa vitlök över allt. Häll över grädden. Gratinera i 220°, 30-40 min
×
×
  • Create New...