Lollo

Medlem
  • Innehållsantal

    38
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

46 Bra

Om Lollo

  • Rank

  1. Du kunde prova att dra ner på proteinerna. Ät mer fett istället. Då ökar du chansen för att hamna i ketos.
  2. Hon promotar även Protocell. Det är en dyr vätska med okänt innehåll som INTE botade min väns cancer i alla fall.
  3. Men detta är ett LCHF-forum och ifall du vill ha andra än kostrelaterade svar finns säkert andra forum.
  4. Jag undrar vad det är för ämne i Astaxin som du tror hjälper din patient?
  5. Jag menar att samtliga ingredienser är tvevelaktiga för hälsan. Självklart är de bägge "vitaminerna" syntetiska, hur skulle de annars kunnat hamna i en kalpel? Och solrosoljan, som står som första ingrediens, innehåller omega 6 och är inflammationsframkallande. Att människor skulle må bra och bli friska av förtjockningsmedel, klunpförebyggande medel och fuktighetsbevarande medel samt färgämnen i form av järnoxid har jag aldrig hört förut. Du kanske skulle tänka bort denna typ av tillskott?
  6. Jag undrar lite över kostillskotten du radar upp. Astaxin finns kanske med olika innehåll, men ett märke med Ski team Sweden tryckt på förpackningen innehöll en lång rad tveksamma ämnen plus syntetiska vitaminer. solrosolja (helianthus annuus), gelatin (kapselskal), grönalgsmjöl (Haematococcus pluvialis (AstaREAL ®)), fuktighetsbevarande medel (glycerol), vitamin C (l-askorbinsyra), vitamin E (d-alfa-tokoferol), förtjockningsmedel (mono- och diglycerider av fettsyror), klumpförebyggande medel (kiseldioxid), emulgeringsmedel (sojalecitin), färgämne (järnoxider, järnhydroxider).
  7. Jag slutade för länge sedan att köpa "olivolja" eftersom fusket är så utbrett och ingen kan garantera innehållet. Hunger verkar ha lämnat in oljorna på analys, men jag hittar förutom smaktestet inget i Aftonbladets text som synliggör analysresultatet. Ser att två oljor, Coops och Felippo Berios, klassades som "lampante", det vill säga oljor som är otjänliga för människor och därför förr användes som lampolja. Vet vi om dessa tagits bort från hyllorna i maybutiken?
  8. Kul. Jag får flash backs.. Var själv var en pest och pina under min tid som hard core vegan.
  9. Har du kramper kan det innebära att du äter för mycket mejeriprodukter. Kalcium och magnesium är varandras antagonister. Istället för kosttillskott föreslår jag att du äter färre mejeriprodukter.
  10. Lollo

    Hashimoto

    Jag fick diagnosen Hashimotos när jag var vegetarian. När jag började äta LCHF och övergick till mer animalisk kost kunde jag nästan omgående halvera min dos levaxin. Idag äter jag inget levaxin alls längre. Så i praktiken är jag frisk.
  11. Ni som förespråkar RS, vad gör ni åt den insulinhöjande effekten av potatis?
  12. Jag har aldrig riktigt blivit övertygad om förträffligheten med resitent stärkelse. Läste att t ex Michael Eads är kritisk till resistent stärkelse. http://www.proteinpower.com/drmike/metabolism/resistant-starch/ Behöver man smörsyra kan man lika gärna äta smör, enligt honom Two pats of butter contain 3 g or about 1.5 times the amount generated by the resistant starch component of the potato.
  13. Syra-basteorin har brister. I första länken du skickade står att "Frukt och grönsaker är basbildande på grund av sitt innehåll av kalium, kalcium och magnesium." Kikar man i fineli.se innehåller 100 g citron 33 mg kalcium, 160 mg kalium och 11 mg magnesium. Fisk skulle enligt samma länk vara mest syrabildande. Men enligt fineli innehåller 100 g torsk 28 mg kalcium, 340 mg kalium och 21 mg magnesium, dvs ungefär, samma "basiska" värden som citronen. I länken står också att "Däremot är proteinrik mat i regel syrabildande, på grund av sitt innehåll av fosfor och svavel." Enligt fineli.se innehåller pumpafrön (som väl anses basgörande) 1174.0 mg fosfor medan torsk bara har 160 mg. Svavel nämns inte i databasen.
  14. Jamtlandstjej: Citroner är sura med pH 2-4. Källa: http://www.shenet.se/ravaror/citronsaft.html