Gå till innehåll

soarora

Medlem
  • Innehållsantal

    126
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

95 Utmärkt

Om soarora

  • Rank
    Stammis
  1. Dags att uppdatera denna tråd och berätta om resultatet. Överätandet gick bra ett litet tag men det fungerar egentligen likadant som att försöka banta - ganska snart så klarar man inte att tänja på "kroppsviljan", det är lika svårt att äta förbi mättnad som det är att sluta innan mättnadssignalerna kickar in. Men jag åt mig upp till 60 kg och där ligger jag kvar. Mensen är igång! Har haft den två gånger nu, visserligen ynkligt liten mängd men det kvittar väl egentligen. Huvudsaken är att äggstockarna har kommit i drift igen =) Magen är dock fortsatt oberäknelig. Har just konstate
  2. Lade märke till viss förändring i den våta ängsmarken och läste på lite om livmoderhalssekret och ägglossning. Kan vara inbillning men kan också vara att jag faktiskt har haft ägglossning, och kommer få min första mens på jättejättelänge om någon vecka. Håller tummarna för det. Tempen har dessutom stigit till oanad höjd. Hade 37,1 imorse. Kan förvisso bero på att jag åt Haegen Dasz (eller hur det nu stavas) innan jag gick i säng =P Men jag tror inte att det är hela förklaringen till tempstegringen. Jag tror bestämt att mensen är på G och jag blir rentav besviken om den inte kommer! För
  3. Helgen är över. Har ätit rejäla frukostar med havregrynsgröt, laxmackor och ägg. Har ätit många bananer. igår blev det utemiddag med fantastiskt god mat (desserten, grön äppelsorbet med mynta var helt makalös). Dock har jag valt att släppa lite på överätarmålet och bara ätit mig normalt mätt på högkolhydratkost. Det har inte funkat bra alls. Tempen har sjunkit och jag har inte skött magen ordentligt. Igår ingenting alls. Det är tydligt att jag måste fortsätta överätandet och sikta på att bli totalt proppmätt åtminstone en gång om dagen. Jag vet inte om det beror på att det är fysiskt jobbigt m
  4. Halvvägs nu, två veckor återstår. Det är ju inte som att det går någon magisk gräns efter 30 dagar, men känns bra att ha en mållinje då jag ska stanna upp, reflektera över resultaten och bestämma om det är värt att fortsätta. Sista dagarna har det känts ganska tungrott. Jag är mätt hela tiden och saknar inspiration till matlagning och matplanering. Det blir improviserat, köper en hel del färdiglagat och äter fortfarande mycket mejerier och puffat ris eller havregryn, musli etc. Snittar på två bananer om dagen. Magen lite oberäknelig, inte förstoppad men inte heller regelbunden som den
  5. Bättre igen i magen, går på toa varje morgon före eller efter frukost. Kunde inte motstå frestelsen att skaffa en våg och kolla hur mycket jag gått upp. Med magen full av mat och okissad så stod visade vågen 58 kg. Det rör sig om ca 4 kg upp från starten. Det är mindre än vad jag trodde. Har hållit på 11 dagar, och RRARF ska man göra i åtminstone 30 dagar innan man börjar ändra på något. Jag har inga cravings efter någon speciell typ av mat längre, det är faktiskt lite svårt att komma på någon mat som jag känner "mums" inför eftersom jag känner mig halvmätt hela tiden. Men jag fortsät
  6. Felsteget med bönorna under helgen gav problem även under måndagen och tisdagen. Men så igår var magen i god form igen. Dock innehöll middagen igår uppenbarligen något dåligt, vilket märkts tydligt idag (svullen, gaser, ingen nr 2 på morgonen vilket jag haft varje dag senaste veckan, halleluja för det). Antingen blev det för mycket mjöl eller för mycket messmör. Jag blev så glad när jag upptäckte att messmör faktiskt innehåller en hel del salt tillsammans med sockret. Det ska därmed vara väldigt stimulerande för ämnesomsättningen. Men jag åt ganska mycket och laktoschocken var nog inte någon h
  7. Morgontemp 36,9! Det börjar arta sig. Magen mår dock inte tipptopp. Mest troligt bönorna som fortsätter ställa till det, tror inte att de är helt ute ur systemet än. Jag är generellt svullen i hela buken, känns som massa gaser som är instängda därinne. Obehagligt men uthärdligt. Tarmen är om än trögare så ändå i rörelse vilket är huvudsaken. Inget behov av mina vanliga "extrema" lösningar med fettchocker, lavemang etc. Jag har lagt mig på en mer rimlig överätarnivå, får i mig massor av kalorier men utan att känna mig däst eller övermätt. Har bra energi och sover som en sten. Trodde sömnbe
  8. Hoppsan, nu när jag läste trådstarten så såg jag att det nog inte framgick så tydligt. Jag skulle nog också ha missförstått Nu är det redigerat!
  9. Idag mycket bra morgontemp på 36,9 och fick börja dagen med toabesök igen, dock väldigt hårt. En hel del gaser idag också. Alldeles uppenbart att bruna bönor var ett misstag, men återstår att se om det var enbart de bruna bönorna eller även annat som jag ätit, som torkade fikon och vitt surdegsbröd. Återstår också att se om det är en tillfällig svacka eller om IBS:en snart är tillbaka med oförminskad styrka... Idag har jag avstått från fikon och satsat på havregrynsgröt, lasagne och till middag kycklingwok med nudlar. Även druckit lantmjölk och fet yoghurt, ätit choklad och apelsin samt su
  10. Jag har lång historik med mensproblem, närmare bestämt amenorré sedan 18-årsåldern (nu 27 år gammal). Lchf började jag med en tid efter att mensen upphört helt, så skyller inte på low carb men kan konstatera att det inte heller hjälpt mig att få tillbaka mensen. Så nu provar jag ett helt nytt grepp för att fixa detta, som visserligen går på tvärs med lchf, men verkar lovande så här långt. Det går ut på att öka ämnesomsättningen som jag misstänker är för låg. Ni kan ta del av mina erfarenheter i tråden Diet recovery av Matt Stone.
  11. Haha. ja det låter bra =D Mitt problem är dock att jag försökt med samma sak väldigt länge utan att kroppen svarat på det. Och det finns inte en chans att jag kan överäta på den typen av mat. Det går helt enkelt inte. Det blir snarare kaloriunderskott istället för överskott. Vilket inte är gynnsamt för en förstoppad och hormonrubbad kropp på gränsen till undervikt, vad det verkar. Visst har jag fått igång magen med megadoser fett ett par gånger, men jag orkar inte hålla på och vräka i mig fett för att hålla igång tarmen hela tiden, det är tröttsamt och aptiten sviker. Samtidigt har mensen
  12. Idag lägre morgontemp, 36,5. Jag orkade inte äta fullt så mycket mat under gårdagen... Tror att jag kanske överdrivit överätandet lite nu i starten, måste hitta en mer rimlig nivå om jag ska orka hålla på några veckor framåt. Har en idé om att äta mig igenom alla stadens hotellfrukostar och lunchbufféer. Nåja, kanske inte ALLA, men de som verkar bra, åtminstone. Om jag nu ska göra detta överätarexperiment så kan jag lika gärna göra en kul grej av det, sätta lite guldkant etc. Det är lättare att äta mycket av en buffé än att behöva laga maten själv Det kommer ju kosta en slant men det tror ja
  13. Ja, jag har redan satt igång =) Har gått från att äta mig mätt till att äta mig JÄTTEMÄTT
  14. Re-feeding Var inte helt rättfram i trådstarten med att jag redan börjat med re-feeding enligt konceptet i Diet recovery. Senaste dagarna har jag ätit RIKLIGT med mat i alla dess former. Jag har medvetet siktat på att äta så mycket jag bara kan utan att må dåligt. Jag har ätit mig rejält mätt och sedan tagit någon extra tugga och lite frukt för att få marginal. Surdegsbrödmackor, havregrynsgröt, ris, bananer, mörk choklad, superfet ekomjölk och ost och äggulor. Ja ni fattar. En mardröm för en renlärig lchf:are. Åtminstone vad gäller low carb. Men det är fortsatt high fat. Massor av kalorier
  15. Jag äter lever rätt ofta. Nötter och grönsaker har jag varit dålig på pga magproblem och gaser. Även kakao har det blivit lite av. Men nu provar jag high carb high fat enligt Matt Stone's rekommendation för att höja ämnesomsättningen ifall det är där skon klämmer. Så jag dricker lantmjölk 4% blandad med massa kakao och det är otroligt gott =) Det enda jag VET att jag inte har brist på är väl järn, egentligen.
×
×
  • Skapa nytt...