Cleaneatingbyannika

Medlem
  • Innehållsantal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

6 Neutral

Om Cleaneatingbyannika

  • Rank
    Nyanländ

Contact Methods

  • Website URL
    http://Cleaneatingbyannika.wordpress.com
  1. Jag var ingen höjdare på matlagning innan men med lchf är det kul! Man får använda ingredienser som gör maten god. Du ska absolut testa
  2. Alternativt: lunch kl 11-12 - omelette på 2 ägg stekt i smör (vill helst ha grädde och ost i men det är väl att glömma...) middag kl 17: middag som ovan
  3. Jag är en kvinna på 32 år som fick mitt andra barn för 6 månader sedan. Jag kämpar nu med att gå ner mina graviditetskilon. Jag har ca 15 kg jag vill bli av med. Jag börjar inse att en lchf där man går ner i vikt och inte vara hungrig inte kommer ske för mig. Det har inte hänt något sedan i mars trots att jag testat både mejerifritt och 16:8. Troligen äter jag för mycket. JAg funderar nu på att bita ihop och köra en period som kommer vara ganska hård för att gå ner i vikt. Jag är beredd att bita ihop och stå ut med hunger och enformig mat. Men jag undrar om ett upplägg som följande riskerar att ge mig näringsbrist: frukost - svart kaffe, vatten lunch - ca kl 11 fettkaffe ev ett kokt ägg på eftermiddage middag - ca kl 17 kött, grönsaker och fettkälla enligt Anna Hallens tallriksmodell och bara en portion Vad tror ni? Bör jag räkna på maten?
  4. Äter du tillräckligt med fett i din mat så blir du inte hungrig och är du inte hungrig så ska du inte äta. Jag brukade hata det svaret när jag fick det som nybörjare på lchf men det är så. Fortsätter du att äta så kommer du inte att bli av med fettet.
  5. Instämmer med någon som skrev ovan att du nog tappar någon dag eller två innan fettförbränningen är igång igen. Men min erfarenhet av att göra såna här snedsteg är att de lätt drar ut sig. Dvs om middagen är på en fredag och du gör avsteg, då är det väldigt lätt att ta det där extra glaset vin eller desserten på lördagen också. Sen så klandrar du dig själv och tröstar dig med lite gott på söndag också och tänker att du börjar om på måndag. En bit kaka blev alltså tre dagar. Så blir det för mig mer eller mindre varje gång jag gjort avsteg. Därför jag mer eller mindre helt slutat med det. Det är helt enkelt inte värt det. Sedan blir det dessutom svårare för kroppen ju fler snedsteg du gör. Alltså det tar längre tid för varje gång för kroppen att hitta tillbaka till fettförbränning. Plus att du troligen får magknip och gas som luktar allt annat än gott. Men valet är ditt jag äter aldrig längre för att någon annan vill eller för att inte "ställa till besvär". Det känns som övergrepp mot min egna kropp. En riktig vän blir inte sur för att du vill må bra och bryr dig om din hälsa. Jag säger inte att det är så för dig men jag anser att många använder argumentet "vara trevlig och inte ställa till besvär" som anledning att tillåta sig själv att äta socker. Kom också ihåg att pasta påverkar kroppen och sug på precis samma sätt som vitt socker.
  6. Blanda inte ihop välling och bröstmjölksersättning. Hur gammal är bebisen? Ersättning ges till barn under 6 månader då amningen inte fungerar fullt ut. Jag har själv inte kunnat amma mina barn och gett babysemp1. Jag litar på att den är det som liknar bröstmjölk mest. Nu är mitt andra barn 6 månader och har börjat äta lite mat. Det är nu man ska börja tänka mer. Jag ger henne ingen mjölmat och absolut inte välling. Men, än en gång, blanda inte ihop välling och bröstmjölksersättning! Annika Cleaneatingbyannika.wordpress.com