Jump to content

Narendra

Medlem
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Narendra

  1. Om blodsockret går upp efter läkerol, kolla vad som finns i det förutom stevia. Är det sockeralkoholer i som annan sötning, speciellt såna som maltitolsirap så vet vi att de ger en klar blodsockerhöjning. Jag har aldrig sett beviset på att söt smak i sig ger insulinrespons. Svårt att testa smaken separerad från ämnet!
  2. MSM är ju ett väl understött kosttillskott, medan kollodialt silver inte har någon underliggande forskning. Jag tar MSM för levern, jag märker det på naglarna, de växer väldigt fort och blir porösa och sköra, så någon effekt har det definitivt.
  3. Japp, åtminstone styrketräning verkar kunna hjälpa oberoende av viktnedgång, vilket annars är en viktig faktor i fettlever. Det var gömt i min hjärna eftersom jag själv inte motionerar Sen måste man ju inte välja, utan kan både ändra vad man äter och hur man rör sig. Tillskotten är inte mystiska alls, de flesta är aminosyror, dvs. helt naturliga. Alla är understödda av forskning, och mycket forskning pågår runt t. ex. antifibrosa medel såsom MSM. T. om. min ultrakonservativa hepatolog håller med. Lägg märke till att det kanske vanligaste levertillskottet folk tar - mjölktistel - inte är där, eftersom det inte är stöttat av forskning.
  4. Ultraljud, ja. Funkar inte sådär jättebra alla gånger, och speciellt inte när de inte har jämförelsebilder från en tidigare gång. Lever serumerna behöver inte vara förhöjda för att man har fett i levern. Vad jag egentligen undrar är: Vad skulle du göra med informationen? Om du får veta att du har mer fett i levern än vad som är bra, vad skulle du ändra? Tipset vore väl att göra de ändringarna även utan ultraljud Det funkar ju inte så att du kan kolla fetthalten, ändra lite i kosten, sen kolla fetthalten igen om nån månad, det kommer gå ett år iaf. och sen är resultaten otydliga ändå. Tror inte det är en realistisk ide, tyvärr. Om du är orolig för levern så är LCHF utmärkt (surprise!), inget socker, mycket cruciferous grönsaker (kål, broccoli, blomkål, ..). Finns också en hög med tillskott som i olika grad hjälper levern, MSM, SAM-e, Glycin, Cholin bitartrate, BCAA osv. Det är en vettig sak att ha i åtanke, eftersom levern är inblandad i i princip varenda kroppslig funktion. Toxiner av alla de slag stressar levern, så självklart försvinner alkohol, värktabletter, ciggisar osv..
  5. Ketos är ju en glidande skala, inte ett binärt on/off-begrepp. Vanligätande människor får högre ketonhalter/ "går in i ketos" om de sover, dvs. fastar länge, en del kanske varenda natt. Varför tror man/ni att det skulle vara farligt att variera ketonhalterna i kroppen? (om man skippar argument som "inte vela", och likaså argument som "variation är bra". Finns det något riktigt vetenskapligt vi vet om?)
×
×
  • Create New...