saris30

Medlem
  • Innehållsantal

    12
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

11 Neutral

Om saris30

  • Rank

  1. Slapp hud - hur få bort?

    Har gått på lchf i flera månader tillsammans med hård träning (styrketräning/cardio) och har fått bra resultat ? dock finns det ju några nackdelar med viktnedgång och det är slapp hud och framförallt min mage... Klart att det är en del fett men jag undrar hur lång tid tar det för kroppen att dra ihop sig? Finns det övningar/träningsmetod/knep att påskynda detta? Tacksam för svar ?
  2. Kalipermätning resultat

    Jag har gått på LCHF nu i 5 månader och tränat i fyra. Jag har fått bra resultat i spegeln och idag gjorde jag en sk. kalipermätning. Jag skulle nog ha gjort det innan jag påbörjade min resa men jag har tänkt att göra en ny mätning om nån månad. Här är resultatet och det säger inte mig så mycket förutom att jag tycker att jag kan sänka min fettprocent. Någon som är mer erfarenhet av dessa mätningar? Test: Skelettmätning Skelettvikt enligt tabell: Test: Kalipermätning R.u (höger): 4.74 SV: 9.2 Biceps: 5.8 R.u (vänster): 5.13 ÖV: 13.34 Triceps: 14.2 R.u totalt: 9.87 FFV (beräknad): Subscauplärt: 10.4 Suprailiacalt: 13.4 F.k (höger): 8.87 Kaliper totalt: 43.8 F.k (vänster): 8.77 Fett % enl.tabell: 26.7 % F.k totalt: 17.64 FV: 17.1 kg Tot: 174 FFV: 47 kg MV: 24.5 kg Muskel %: 38,2 % Vikt: 64.1 kg Längd: 165 cm Skelettvikt: 9.2 kg Övrig vikt: 13.34 kg Fettprocent: 26.7 % Fettvikt: 17.1 kg Fettfri vikt: 47 kg Muskelvikt: 24.5 kg Muskelprocent: 38.2 %
  3. Höll på och svimma på gymmet

    Hände en märklig sak på gymmet härom dagen eller kanske inte så märkligt? Jag har läst att det är bra att träna på fastande mage och jag tog en PWO (som ska ha mest effekt på fastande mage) och jag orkade bara 15 min på crosstrainer (brukar köra 30 min) sedan hann jag köra två benövningar innan det började svartna för ögona, kallsvettades, hjärtklappning och höll på och svimma. Det tog ett dygn innan jag blev helt återställd. Jag kan berätta att jag har tagit PWO:n förut utan något sådant har hänt dock inte på fastande mage kanske. Jag känner även att jag inte får samma ork på gymmet om jag inte lägger till någon form av kolhydrater såsom grönsaker. Jag har kört LCHF i några månader nu... jag kör rätt hårt på gymmet. Kan någon förklara? Jag vill gå ner i fett och börjar överväga att fokusera mer på cardio ett tag trots att styrketräning rekommenderas ofta...
  4. Jag har alltid haft en dröm om att få tävla i bodyfitness men mycket har kommit emellan och nu är jag i livet där jag är sjukt taggad Men behöver någon som kan guida/coacha mig och då helst LCHF inspirerat då det är en kost som funkar väldigt bra på mig samt att jag mår väldigt bra av det. Är du rätt person eller vet av någon som man kan ta kontakt med så hojta
  5. Vätskeansamling vid mens

    Kanske inte alls hör hemma i LCHF forum men jag som har gått på dieten ett tag och fått bort en massa onödig vätska känner mig just nu väldigt svullen Och jag som ska på dejt på lördag Försvinner det tills dess eller har ni några snabba knep
  6. Jag kände att det stod still på vågen så jag testade s.k. fakir LCHF i ca 1,5 vecka innan jag var tvungen å sluta. Jag åt väldigt mycket fett vilket gjorde att jag var i princip aldrig hungrig. Åt då framförallt på morgonen då och sen var jag inte hungrig resten av dagen. Kunde kanske äta en kycklingfile med bea. Inga grönsaker. Slutade med att jag var riktigt trött, blev blek, mådde dåligt, och ögona var alldeles röda. Jag tränar även och har ett väldigt fysiskt arbete så det gick inte alls bra för mig Jag har svårt att äta om jag inte är hungrig. Började åter igen med att äta mer grönsaker och minskade på fettet en aning och nu har jag rasat i vikt! Nån annan som har haft denna erfarenhet?
  7. Tips på träningsschema

    Tack för dina tips! Då ska jag inte känna att jag MÅSTE köra cardio för att bränna fett Jag har ett arbete som jag rör mig och lyfter väldigt mycket. Så jag får lite gratis motion därifrån. Det var ett bra tips att jag ska äta mer protein då jag har läst att protein kan omvandlas till glukos vid för mkt. Så jag har varit lite skraj att jag äter för mkt Jag själv äter väldigt mkt broccoli och haricots verts. Så det är mina kolhydrater. Jag får göra en uppdatering efter nån månad för att se Tack igen!
  8. Tips på träningsschema

    Här ser ni en bild från i somras, tränade och åt en "vanlig" hälsosam mat. Den till höger efter 1 mån med LCHF. Har tränat 2 pass på gymmet. Kört 20-30 min med crosstrainer och sedan styrketräning i 30-40 min. Tänkte köra så i 3-4 dagar i veckan. Tror ni att det kan funka för bränna fläsk och bygga muskler?
  9. Tips på träningsschema

    Tack för alla goda råd! Ska kika på varenda länk ni har skickat. Faktiskt så är jag rätt erfaren när det gäller att bygga, har bland annat tävlat i styrkelyft men att bränna fett och samtidigt behålla eller bygga muskler samtidigt finns en del att lära, ialf kombi med LCHF Jag har lätt för att lägga på mig muskler men då har det varit svårt och förbränna. Känns som att jag bara blir större. Kanske inte så konstigt när man lägger på sig muskelmassa då. Har jag försökt så jag utgått från alla tips och trix frän träningsvärlden ex. ut och gå, köra cardio, minska på fett, sockerersättning, räkna kalorier etc. Men har tappat lusten efter ett tag, varit hungrig, orkeslös... ja ni vet. LCHF och styrketräning är nytt för mig och hoppas på att jag märker en bättre skillnad nu när det kommer till att förbränna och styrketräna Jag mår ialf mycket bättre på LCHF och kan verkligen se en livsstil med detta!
  10. Tips på träningsschema

    Imorn ska jag köpa träningskort! Jag är 165 cm och väger 65-66 kg. Har nu gått på LCHF och gått ner ca 3 kg (det mesta i början). Känns som att det stannat av lite. Vill gå ner till 58-60 kg. Ni som har gått på LCHF och tränat. Vilka är era bästa tips på gymmet för att nå er "drömkropp"?
  11. Lchf och hormoner

    För min del så har det blivit tvärtom... jag skulle haft det för 1-2 veckor sedan :/ Inte för att jag klagar då det är rätt skönt. Kanske kommer med "ett brev på posten"
  12. Kan man äta för lite?

    Jag har ätit LCHF i ungefär 3 veckor och kan säga att jag mår toppen på många sätt! Jag är känslig för kolhydrater så denna kost passar mig perfekt! Lite fundering har dykt upp ex. äter jag 2 mål om dagen. För jag är aldrig hungrig! Inför första målet är jag dock det men sen klarar jag mig i 5-6 h innan jag tänker att jag bör nog äta nått. Sen klarar jag mig till kvällen. Då brukar det bli en kopp grönte med kokosolja. Jag är rätt strikt. Inge socker eller kolhydrater. En vanlig dag kan se ut såhär: Frukost: En kopp kaffe med skvätt grädde och en matsked kokosolja. Stekt fläsk och äggröra med grädde och ost. Lunch: Kyckling med fet sås (bea eller ostsås ex.) och broccoli och haricoverts. Kväll: Grön te med en matsked kokosolja. Är jag lite sugen så tar jag hemmagjord ostchips (ost smält i ugn) eller babybel ost. Kan tillägga att jag tar tillskott som chlorella (en supernyttig alg), multivitamin, D-vitamin och omega-3. Äter jag för lite? Jag har inte riktigt kommit i ketos, inte vad jag har märkt ialf. Min mens har inte dykt upp än heller. jag har gått ner 2-3 kg hitills. Jag vill gå ner 5 kg. Gör jag nått tokigt? Tacksam för alla tips