Gå till innehåll

DonVitor

Medlem
  • Innehållsantal

    147
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

DonVitor vann senast 23 April 2016

DonVitor hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

313 Enastående

Om DonVitor

  • Rank
    Stammis
  • Födelsedag 1987-11-04

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Interests
    Film och Serier, NBA-basket, Fotboll, E-Sport, TV-Spelande, Musik (främst sång), och Min Hund.
  1. Vilket såklart är det absolut bästa om det funkar för en. Men har man hållit på lite av och till i 4 år och har ångest över att inte lyckas så kan det vara läge att vara bestämd. Det finns gott om uträkningar man kan göra för att få ett hyffsat humm om hur många kalorier man gör av med. Att de inte är perfekta betyder inte att de är meningslösa. Att du tror på det är det absolut inget fel på. Att jag tror på mer diciplin för min egen del är det inte heller något fel på. Mitt mer strikta upplägg och inlägg var bara menat som svar på frågan "hur gjorde ni". Utöver det är det bara teorier
  2. Jag rakt av jävla bestämde mig. Jag hade betydligt mer vikt än dig att tappa, så kanske fungerar annorlunda. Kommer bara tala ur perspektivet "jag vill tappa vikt" här, eftersom det verkar vara vad du är ute efter. Andra är mycket bättre på LCHF när det kommer till livsstil och liknande. Jag menar att LCHF är en del av ett väldigt bra sätt att tappa vikt. Men utöver det, om du verkligen vill gå ner i vikt med säkerhet, behöver du se till att intaget av kalorier är mindre än mängden kalorier du gör av med under en dag. Det är tråkigt, jag vet. Ja, jag vet att "alla kalorier inte är likbör
  3. Hehe Det har varit några som frågat vem jag är, som egentligen vet men känner bara inte igen mig. Tex min brukares tandläkare, och några bekanta till honom som frågat "vem har du med dig idag då?" när jag inte är i samma rum, och då har han fått berätta att "men det är ju Viktor, du känner ju honom" Lite sådanna grejer. Väldigt kul att höra i efterhand såklart.
  4. Tänkte bättre att svara sent än aldrig Jag har alltid varit väldigt vig. Lätt att sätta mig i skräddarställning, plocka upp saker från golvet osv. Den största skilnaden är att det känns som att jag tar mycket midre plats. Jag behöver inte tänka mig för om jag ska gå förbi någon eller någonting. Låter kanske dumt. Men största skilnaden mellan att vara stor, och mindre stor, är att man känner att man tar mindre plats Iaf för mig. Går snabbare att ställa sig upp, röra sig korta sträckor överhuvudtaget, vilket är bra såklart. Har problem med ångest och tycker alltid det känns som at
  5. Hej allihopa! Jag slutade skriva här för att jag inte riktigt hade så mycket att säga. Jag började fokusera mer på träningen, och hitta rätt kost för att bygga muskler på litet kaloriunderskott. Äter inte längre riktigt LCHF. Men lite av en variant. Jag äter under 50g kolhydrater på vilodagar, men stoppar i mig massor av dem efter träningen. Är något jag byggt ihop själv, men det mesta med både kosten och träningen är baserat på "leangains". Det mest grundläggande kan ni läsa här om ni är intresserade http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html Eftersom jag inte lägre r
  6. Senaste månaden eller så har jag ätit en burk makrill i tomatsås de flesta dagarna till mitt första av två mål per dag. Till den har jag 3 ägg. Antingen stekt röra i smör med lite grädde, nypa ost, gräslök. Eller kokta, skalade, grovhackade, och blandade med en dryg msk majonäs, citronsaft, dill. ca 700kcal ca 45g protein 55-60g fett 2-3g kolhydrat Höjdarmåltid enligt mig.
  7. Gillar upplägget. Eftersom målet är att tappa vikt för dig så skulle jag nog försöka sänka kalorierna litegranna. Tror du ligger nära gränsen för hurvida du kan räkna med att gå ner, men vet ju inte hur mycket du bränner med dina aktiviteter. Men känns det bra nu, så varför inte testa pressa det lite. Kanske bara ha grädde i en av kopparna, och 100g mindre gris eller så. Hur du än gör så önskar jag dig lycka till
  8. Oj vilken vecka. Bott här i 7 dagar nu. För det mesta känner jag mig helt ny. Har haft över vänner. Har varit hos vänner. Varit inne på facebook för första gången på 3-4 år och gjort klart att jag är "tillbaka i matchen". Försöker hitta lägen att vara social istället för att gömma mig. Hade en öldrickarkväll som väl förstörde dieten. Hade tänkt bara ta en. Men blev att jag köpte ett 6-pack för att kunna göra kvällen. Satt i ett studentrum och drack 3.5or och rökte cigaretter. Var som om man var 18 igen. Köpte även min första påse lösviktsgodis förra veckan. Köpte inte mycket, men fic
  9. Idag är flyttdag! Bara datorn kvar att koppla ur när mamma hör av sig och säger att de är påväg med skåpbilen som ska packas. Har inte med mig mycket. Bra för en nystart. Funderar på att fuska från planerade dieten med att köpa en pizza när alla lådor är inflyttade. Se en film och äta pizza i nya lägenheten känns passande. Men får se. Kanske känner för att ställa mig och göra en spenatsoppa ändå. Hoppas ni har en bra vecka!
  10. En månad sedan senaste vägningen. Eftersom jag är så stressad över flytten osv. Framförallt över att det är folk som kommer hit och kollar på nuvarande lägenheten, så har jag inte velat tänka på mat osv. Så jag har ätit samma sak varje dag senaste 2 veckorna. 3 ägg, 1 avokado, lite majonäs, iskaffe, ölkorv(på helgerna) till frunch. Spenat-brysselkål-grönkålssoppa med tomat, rödlök, salladsostsallad till middag. Gillar det fortfarande och känner mig belåten. Det förenklar att inte behöva tänka på vad man ska äta då det kan vara lite svårt när man är så noga med begränsad kost. Men nu
  11. Var ett tag sedan. Vill ge liten uppdatering bara. Jag har höjt intaget till ungefär 1650 kcal. Vissa dagar över, vissa dagar just under. Men om jag tittar på siffrorna och jag ligger under 1600 så ser jag till att jag tar en msk creme fraiche extra eller så. Jag tappar ungefär 1kg i veckan fortfarande och känner mig nästan aldrig hungrig. Bara under morgonpromenaden och ibland om jag håller mig uppe för länge på natten så blir det lite jobbigt. Utöver maten och vikten så har jag gjort klart med en ny lägenhet. Både jag och mamma blev väldigt förtjust i en 2a på 53 kvadrat i ett lugnt o
  12. Jag har tänkt en hel del på vitaminer och så vidare senaste tiden. Ingenting jag någonsin undersökt eller funderat på innan. Funderar på om jag får i mig nog. Tänkte någon här kanske kan sprida lite ljus över det. Det är ganska enkelt nu då jag senaste veckorna ätit i princip samma sak 4-5 dagar i veckan. Så går igenom en vanlig dag, och om någon ser någonting som ser ut att saknas helt så får ni säga till. Frunch: 3 ägg, halv avokado, 2tsk majonäs, skvätt citron, 1.5msk kokosolja, 3dl kaffe. Mellanmål: Iskaffe. Middag: (soppa med sallad) 120g frusen spenat, 50g grönkål eller brysselkå
  13. Hm. Det lät ju som någonting att testa iaf. Koka en kopp kaffe, 2tsk ghee, 1msk kokoslja, stavmixa, hälla över en hel bunt isbitar. 20+g fett, 1g kolhydrater, 200kcal rakt i magen mellan måltiderna. Samma värden som nuvarande recept. Men andra ingredienser till förhoppningsvis bättre resultat.
  14. Hej och tack Det låter helt klart väldigt gott. Mjölk har tyvärr för mycket kolhydrater för att jag ska använda det. Möjligtvis om man skulle vilja göra små iskaffe-shots. Men att dricka ett stort glas är en hel del kolhydrater när man försöker hålla sig under 20g per dag. Tänker att man kanske skulle kunna göra ungefär samma som du skrivit ovan, men med typ 50/50 vispgrädde/vatten. Kanske värt att testa. Men tror även det skulle bli lite beskt utan sötning. Så tillslut blir den nog ungefär samma recept som det jag testar nu, men med kaffe-iskuber. Vilket iofs kanske är en bra idé.
  15. Tack för svaret. Får gå och forska lite här i forumet på ämnet tror jag. För verkar som att man måste söta iskaffet på något vis iaf.
×
×
  • Skapa nytt...