MLundkvist

Medlem
  • Innehållsantal

    45
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

61 Utmärkt

Om MLundkvist

  • Rank

  1. Det var extremt gott, jag brukar ha den mousen på olika kladdkakor och diverse efterrätter som topping nu. Tack!
  2. Nu är magen återställd, verkade inte som om det hade med allergier att göra, han hade nog bara svårt i övergången i början. Sen om det berodde på för mycket fett eller fel magnesium osv..är svårt att säga. Verkar fungera bra nu! Tack för alla svar!
  3. Tack för bra svar, det jag vet är att han äter ganska normalt lchf. Han överdriver inte med fettet. Kokosfett används sällan bara ibland. Jag sa att det kan bero på för mycket fett. Att det slår ut magen. Men det verkar som om det inte bara är en gång utan att magen är lös hela dagen. Så jag tror inte det har med fettet att göra. Jag ska ge han tipset om vitpepparn, inget annat ni har som det kan tänkas vara?
  4. Hej, en snabb undran. Min farsa har börjat med lchf och varit medelstrikt. Jag skulle uppskatta att han legat på mellan 20-50gram per dag. Och det har gett bra resultat för humöret, vikten och inte minst orken. Allt detta på bara 6 veckor. Men nu har han ett litet bekymmer i form av riktigt lös avföring. Han har haft det i 3 dagar konstant och jag vill veta ifall någon av er har några tips eller erfarenheter som liknar detta. Jag vet att det finns virus, eller sjukdomar och massvis med orsaker till detta problem. Men alla förslag är uppskattade! Tacksam för svar / Marco
  5. MLundkvist

    Gainer!

    Så när jag äter kyckling sker en stor insulinutsönding, eller är den så liten att det inte har någon betydelse för fettförbränningen? Det du skriver om glukagon, beskriver du då proccesen i levern som tillverkar eget socker? Eller är det ännu en funktion som kroppen har själv?
  6. MLundkvist

    Gainer!

    Just det. För en som kör lchf och väljer en sockerfri gainer, får ändå en insulinutsöndring trots man tror att man dricker något som inte påverkar insulinet. Men det påverkar väl inte blodsockret utan endast insulinet?
  7. MLundkvist

    Gainer!

    Shit det är ju sämre än vad jag trodde. Men jag har en del jag måste bena ut ändå. Vassleprotein förklarade du ju vad det är men vad gör det med kroppen och varför är det inte vanligt "bra protein" tillsatt? Ska jag vara ärlig så vet jag knappt något alls om de där ingredienserna förutom att jag läser dem på förpackningar och hela tiden får höra att dom är dåliga. Orkar du förklara dem för mig? Tack på förhand!
  8. MLundkvist

    Gainer!

    Tjaba! Jag vill veta mer om olika träningstillskott i form av shaker, protein drycker, gainers och allt vad de heter. Främst veta mer om dem för att jag ska kunna förklara för alla personer i min omgivning som envisas om att även jag skulle behöva dessa dyra pulverblandningar! Jag uppskattar alla svar, är det någon som känner att hen vill informera på mer vetenskaplig och ingående faktaförklaringarr jag evigt tacksam! En gainer som jag nyss blev rekommenderad och som många i min omgivning tänker köpa är denna. Vad innehåller den och hjälper den personer muskullärt eller blir man endast fet av den? http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/core_gainer_16_kg?utm_source=gmerchant&utm_campaign=unspecified&utm_medium=Prisjamforelsesiter&utm_term=&utm_content=Produktfeed&da=17-211&gclid=CNCJlu2Vr8sCFcsLcwodbEcKBQ Tacksam för alla svar! /Marco
  9. MLundkvist

    Tandhälsa

    Endast 1 år. Och undersökningen där"hålen" upptäcktes var 3-4 månader innan jag började med lchf.
  10. MLundkvist

    Tandhälsa

    Jag hade 3 st "småhål" början till hål när jag började med lchf. Nu har jag inte ett enda. Enligt senaste kollen! Gött!
  11. Jag vet att den här tråden i början inte hade träningslära som syfte. Men jag känner att vi halkat in där redan. Jag skulle vilja få en förklaring om hur musklerna bryts ner och byggs upp. Hur stretching förebygger eller försämrar musklerna. Jag själv har mina teorier men jag skulle vilja ha fakta svar av er som vet!
  12. Bra svar! det är intressant att få svar av olika personer! Jag gillar både medicinska och fakta med detaljrika förklaringar. Men en vardaglig förklaring som din sätter ju lite perspektiv på det hela och man förstår detaljerna än bättre! Jag tänker försöka kommande säsong att fortsätta utan kolhydrater och jag är nästan övertygad att jag kommer utvecklas ändå!
  13. Ja fast det värsta är ju att dom tror att dom gör något nyttigt. Min mor har börjat med lchf men det tog ett tag innan hon började. Jag var aldrig på henne och tjatade för jag tycker det är upp till var & en. Dock när hon ifrågasatte eller hade andra typer av frågor förklarade jag så gott jag kunde. Ett tag höll hon helt och hållet med mig om allt. Sen kom vi in på lillasystern i familjen 12 år. Som äter socker/stärkelse i brutala mängder, jag frågade om hon tyckte det var okey att hennes ögonsten sopade i sig den typ av mat jämt. Först svarade hon nej det är nog inte det. Sedan sa hon, ja men hon växer ju. Låt hon va! Hon behöver den maten. Då förstod jag hur djupt rotat det ligger i morsans huvud att man ska äta på ett visst sätt. "Lagomt av allt". Jag tycker det låter logiskt med det du säger om lite boost innan en påfrestande tävling/match. Men jag har inte kännt behovet av någon annan preparering. Jag har aldrig kännt under de 90min att jag skulle behövt få i mig något extra. Jag får för mig att det enda som händer ifall jag i halvid eller ett dygn innan matchen drar i mig stärkelse är att den rubbar hela kroppens rytm och så.. kanske inte är så men det är.bara något jag får för mig. Jag undrar även varför nu inte man kan bli explosivare trots utelämnande kolhydrater i kosten. Jag tycker kroppen borde bli snabbare och snabbare att göra om fettet till energi. Eller är det också bara en önsketanke? Jag spelar helst som innermittfält och där är det inte så mycket maxryck som tillexempel en yttermittfältare eller forward gör. Dock är det en jättefördel att alltid vara snabb och explosiv än vilken position man har. Vårt lag spelar i div 2. Inte så hög serie men tillräckligt seriöst för att optimera mina förutsättningar.
  14. Svarar på ditt inlägg men jag tycker ni alla kommer med jättebra förslag och fakta! Det är jag tacksam för. Jag fattar inte dom som blir sur när de ser att man inte drar i sig kolhydratrik mat, vad vill dom igentligen?
  15. Tack för ett sund och logiskt svar! Jag håller med om alkoholen, de gånger jag druckit har det inte behövts så mycket för att formen ska ta fart! både på gott och ont.