champagneman

Medlem
  • Innehållsantal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om champagneman

  • Rank
    Nyanländ
  1. Håller med om att fläskfilé kan vara grymt trist om man översteker. Tricket är att tillaga precis lagom, så att det fortfarande finns en liten rosa ton och köttet är saftigt och mört. Karré är mycket enklare att tillaga - nästan omöjligt att misslyckas med. Känner man sig lite osäker på stekgraderna är karré ett säkrare alternativ.
  2. Späder med vatten för konsistensens skull. :-)
  3. Hej alla, Jag är en matglad LCHF-nybörjare som hobbybloggar lite om mat och dryck. OBS! Ingen LCHF-blogg. Försöker bearbeta recept så att de blir mer LCHF-vänliga, men vill inte kompromissa med matglädjen. Tänkte höra med er som är mer erfarna om vad ni tycker om receptet på ROSMARINSTEKT FLÄSKFILÉ MED ROSTAD BLOMKÅL i denna länk? Funkar det? Vad kan förbättras? Tack på förhand! https://www.facebook.com/cosysaturday/photos/a.409289122579440.1073741861.404784949696524/437333079775044/?type=1&theater
  4. Hej alla! Jag är nybörjare inom LCHF och söker fortfarande efter bra rutiner. Har kört ägg på kors och tvärs till frukost och börjat bli lite småtrött på det. Även provat turkisk och grekisk yoghurt, men tycker att de smakar allt för fett. Kanske vänjer jag mig? Ser nu att Arla hårdmarknadsför sin nya yoghurtkvarg. Hälften yoghurt, hälften kvarg. Är det ett bra frukostalternativ? Vad ska jag lägga på yoghurtkvargen alternativt servera vid sidan om för att få till en bra och mättande frukost? Är en välvuxen, medelålders, man som behöver gå ner lite mer än några kilon. Tack för hjälpen! ARLA YOGHURTKVARG NATURELL Näringsvärde per 100g: Energi 270kj/60 kcal, Fett 1,9g, varav mättat fett 1,1g, Kolhydrat 3,8g, varav sockerarter 3,8g, Protein 7,4g, Salt 0,1g, Kalcium 123 mg (15% av DRI)