gupps

Medlem
  • Innehållsantal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om gupps

  • Rank
    Nyanländ
  1. Tack alla! Jag kampar vidare! Tranar nu en del med och hoppas att styrketraning ar okej da jag vet att vissa personliga tranare tycker att man borde ha kolhydrater med.
  2. En annan fraga med. Om jag har detta pa menyn nasta vecka, ar det ok? Jag vet inte hur man raknar alls nar det kommer till kolhydrater, hur mycket man ska ha osv. Frukost: Tva agg med smor och salt, kaffe med gradde Lunch: Antingen 1-2 skivor oopsie brod med smor, ost och gurka eller makrill i tomatsas Middag: Lax eller kott med gronsaker och kanske nagon sas. Eller gronsaker i form av en gratang. Sockerfri Jello om jag blir alltfor sotsugen?
  3. Tack alla! Jo jag ater agg men inte med smor eller majonnas. Jag steker i smor som fett. Sa da ater jag for mycket antar jag och kanske inte dom basta sakerna heller? Antar att jag bara kanner mig lite besviken. Jag gjorde en 20 dagars utmaning i Oktober dar man stallde om kroppen pa att ata "rent" och jag gick sammanlagt ner drygt 6kg. Men sen jag slutade och gick tillbaka till mina daliga matvanor har jag bara okat i vikt. Maten var god men man blev aldrig riktigt matt. Sa hur ska jag ata har for att bli ordentligt matt? Och en annan sak, jag laser om att skippa mellis och ata tills man blir matt osv men vill man anda inte forsoka ata ett par mellanmal ocksa for att halla igang sin metabolism istallet for att bulla pa med rejala maltider? Tack!
  4. Hej, Jag bor i Usa och har inte samma mat som hemma. Jag skrev ett langt inlagg nyss och tog mig tiden att fa alla bokstaver ratt men forhoppningsvis forstar alla vart jag vill komma. Inlagget raderades av misstag och frustration ar hog. Jag borjar med lchc for cirka en och en halv vecka sedan. Har gatt ner drygt 2.5 kg men har typ 20 som aterstar. Trodde att jag skulle minska i vikt lite fortare i och med att jag har lite att ta av sa jag kanner att jag formodligen ater for mycket och behover hjalp i ratt riktning. Forra veckan at jag oopsie brod, 1-2 skivor till frukost med nagon form av bregott, en skiva swiss cheese och gurka. Hade ocksa 1-2 stora koppar kaffe med massor av gradde och sotningsmedel. Aja baja for sotningsmedlet, jag vet men jag ar fortfarande sockerberoende da jag druckit lask dagligen i over 15 ar nu. Till lunch hade jag kott med gronsaker eller sallad med nagon form av protein eller oopsie brod igen. Middag bestod av tva stekta korvar och blomkalsmos. Mellis blev antingen en sockerfri jello med gradde eller vispad gradde med keso och vanilj extrakt samt en halv nave hallon. Denna veckan har det varit samma till frulle. Lunchen har bestatt av tva sma aggmuffins gjorda pa agg, gradde, flask, svamp och spenat. Till sidan om har jag haft gurkstavar och en nave blandad med ost och salami. Middagen har varit stuvad spenat med tva tjocka skivor stekt skinka(i smor) och ett hardkokt agg men eftersom jag tycker jag atit for mycket blev det idag bara spenaten och agget. Som ni ser har maten varit ganska enformig, men det ar okej med mig. Har endast tid pa Sondagarna att meal preppa och laga mat sa det ser i princip likadant ut hela veckan forutom Lordagen da jag gar ut och ater. Tips pa resturang mat? Raknar ni carbs? Mater ni portionerna? Ater ni nar ni ar hungriga? Jag har varit pa sa manga dieter innan och kan inte svalta mig sjalv men vill ocksa vara saker pa att jag tappar vikt. Ett stort problem for mig ocksa som jag saknar ar choklad, frukt och lask. Jag har aven(dumma mig igen)atit en Atkins bar forra veckan, for jag tycker dom er enormt goda och en Quest bar denna veckan. Dock har jag alltid gillar Quest efter att ha tranat. Men det start att dom har laga net carbs. Sa raknar man net carbs eller bara carbs? Tack om du har statt ut med mitt daligt skrivna inlagg och tacksam for forslag och tips. Enkel och snabblagad mat ar det basta for mig!