Loewenberg

Medlem
  • Innehållsantal

    15
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

20 Bra

Om Loewenberg

  • Rank

  • Födelsedag 1964-09-03

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Höllviken
  • Interests
    Squash, Cykel, Löpning, Styrketräning.

Senaste besökare till profilen

221 profilvisningar
  1. Googla Peter Defty Romain Bardet, tror du är lite för strickt med typ sötpotatis etc. Min egen erfarenhet är densamma som din men att jag blivit bättre över tid. Jag misstänker att cyklister som Romain Bardet, Chris Froome mfl visserligen är extremt duktiga fettbrännare men även duktiga glukosbrännare. Säkert individuellt oxå och man får prova sig fram.
  2. Jag har då aldrig blivit sjuk av kött, ej heller gasig eller andra problem. Inte en sjukdag på 4år trots stora mängder träning och stundtals lite söm.
  3. Hmm, glykolys är smutsigt för kroppen, B-oxidation är rent. Ganska enkelt, skippa alla grönsaker(antinutrienter, de vill inte bli uppätna!) och ät istället grönbetat kött och inälvor. Ketokarma??❤️.
  4. Låter som för lite mineraler, magnesium, järn mm. Min erfarenhet är oxå att det tar tid för kroppen att bli riktigt duktig på att oxidera fett. Ett hälsotest med koll på mineraler är nog att rekommendera. Jag startar varje morgon med Himalaysalt + mineraltablett. Tränar du mycket så tror jag du skall äta lite mer kolhydrater av god kvalité. Frukt, bär och nötter tex.
  5. 130 gram kolisar är ju inte LCHF i min värld!!
  6. Dessa individer är ju sannolikt inte fettadapterade och då kan det nog gå så här...Sedan när man läser vad de på lågkolhydratkost käkade så är de ju inte som jag äter i alla fall!! Tycker som en del andra här i tråden, sista 50-årens kost oavsett alla goda intentioner är ju en katastrof. De tar ju bara hänsyn till viktnedgång, de hade ju varit intressant att se en blodpanel på de båda grupperna oxå!! Helt ärligt tror jag att det är ganska enkelt: ju fler kolisar du äter desto kortare lever du och desto sjukare lever du(då menar jag processade kolisar, dvs inte grönsaker)!! Detta pga av för höga insulin-nivåer över tid. Detta i sin tur styr ju tillväxt av såväl goda som onda processer i kroppen.
  7. Ciao, jag känner igen de du beskriver! Jag tror man skall äta långsamt + att inte äta för stora mängder. Ge det verkligen tid när du åter. Sedan så tror jag att det är ganska naturligt att kroppen reagera på detta sättet. Vår lilla hund går och lägger sig direkt efter han käkat och han får riktigt hundmat(barf, kött, fett + lite grönsaker) och han äter 1-2 ggr per dag.
  8. Ciao, någon som jag som upplever ett lägre blodsocker och ökad mängd ketoner i samband med Pasta Carbonara på bönpasta från Risenta(tror jag det var)?? Det kickar igång rejält! En timme efter hade jag idag 4,7 på glukos och 1,4 på ketoner...Har varit med om detta flera ggr. Iofs rikt på mättade fetter i form av bacon, ägg, grädde mm men bönpasta ligger ändå på 14-15% kolisar om jag minns rätt??!! / Göran
  9. Vet inte om någon nämnt de i tråden men extra salt 30-60 minuter innan passet är helt avgörande!
  10. Så här står det i artikeln, sannolikt är det väl vad man kallar interventionsstudie?? Studien visar att personer som var underviktiga när undersökningen startade — med ett BMI under 20 — löpte 34 procent större risk att utveckla demens än de som hade ett normalt BMI. Ett högt BMI resulterade enligt studien tvärtom i minskad demensrisk.
  11. Är det någon som reagerade i morse på nyheterna på TV4, underviktiga löper större risk för demenssjukdomar och tvärtom?? jättekonstigt??
  12. är det någon som reagerade i morse på nyheterna på TV4, underviktiga löper större risk för demenssjukdomar och tvärtom?? jättekonstigt??

  13. Har du provat med lite kokosfett i ex kaffe el te under fastedagarna? Jag klarar de dagarna avgjort bättre då?