Gudrun

Medlem
  • Innehållsantal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Gudrun

  • Rank
    Nyanländ
  1. Så om jag äter apelsinen som den är så är inte sockret i den farligt. Men om jag däremot tar apelsinen, pressar den och dricker juicen så är sockret helt plötsligt farligt. Snurrigt! Nu tillhör jag inte dom som räknar E% eller kcal, utan äter det mesta eftersom jag inte har några problem med vikten (förutom att jag skulle behöva lägga på mig några kilon). Försöker bara att undvika socker/kolhydrater så långt det går. Frukt äter jag kanske 1 gång per år och jag dricker inte juice eller läskedrycker utom vid ytterst få tillfällen.
  2. WHO suggests a further reduction of the intake of free sugars to below 5% of total energy intake..... Free sugars include monosaccharides and disaccharides added to foods and beverages by the manufacturer, cook or consumer, and sugars naturally present in honey, syrups, fruit juices and fruit juice concentrates. Naturligt förekommande socker i fruktjuice. Är det inte samma socker som finns i t.ex en färsk opressad apelsin? Samtidigt säger dom att vi ska äta mer frukt? Så om jag vill räkna hur mycket socker jag äter en dag, så jag håller mig under gränsen, då ska jag räkna med sockret i juicen men inte i apelsinen????? Jag får inte det att gå ihop.