Gå till innehåll

daxia

Medlem
  • Innehållsantal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

3 Neutral

Om daxia

  • Rank

  1. Tack för svaren, även om mina frågor inte riktigt blivit besvarade än. Jag förstår att detta främst är ett LCHF forum även om den här forumdelen ska handla om näringslära i allmänhet. Därför blir alla svaren såklart tyvärr "aningen" riktade åt LCHF hållet. Från en bodybuilders perspektiv är det viktigaste att nå sina dagliga "macros" dvs den mängd protein, kolhydrater, fett, vitaminer, mineraler osv du behöver för att nå dina mål. Utöver det så är det plus minus som gäller, dvs förbrukar du mer kalorier än du stoppar i dig går du ner i vikt. Om du lyckas träffa dina macro mål utan medans du fo
  2. Jo, men det svarar ju inte på min fråga om jag bör tillföra min kropp energi innan jag går ut och springer på morgonen... Jag vill inte föra en LCHF diskussion. Jag har provat LCHF och det funkar men jag föredrar att få i mig kolhydrater också. Självklart är kalorirestriktionen relativ till min förbrukning. 3000 kalorier dagligen kanske skulle vara mer än medelsvensson behöver men en restriktion för mig. Syftet är såklart att öka i muskelmassa. Du har faktiskt lite fel om mig där. Jag äter inte speciellt mycket kolhydrater. Jag försöker undvika bröd/pasta och är väldigt försiktig med
  3. Jag har läst så mycket information från olika experter så att nu snurrar det bara i mitt huvud och jag vet varken ut eller in! Så här är det Jag styrketränar ganska mycket, ca 6 hårda långa pass i veckan. Målet är såklart främst att öka i muskelmassa men även i styrka. För att minska mitt kroppsfett så har jag tagit till 2 metoder. 1. Jag struntar i frukost och äter min första måltid ca kl 12. En sorts periodisk fasta med andra ord. Fastan blir ofta inte mycket mer än 12-13 timmar då jag ibland blir tvungen att träna sent och jag tänkter INTE under några omständigheter gå med tom mage
  4. Frågan i sig verkar ju helt motsägelsefull, men ändå helt relevant. Om man tittar på t.ex. 5:2 dieten så ska man ju inte "fasta" under fastedagarna utan äta 25% av sitt rekommenderade dagliga kalori intag. Om detta också ska kallas för att "fasta" är en annan diskussion som vi inte behöver ta här. Nu undrar jag bara, VARFÖR? Om jag vill ha en dag utan insulinspikar med maximering av hgh och testosteron så är det väl ändå bäst om jag inte tillför några kalorier alls? Är det av någon anledning bättre att äta sina 600 kcal (700 för mig) så som rekommenderas på diverse bloggar? Jag har eft
  5. Det enda som jag tycker om på den listan är avokado, creme friaiche dip, nötter och glassen Nej, för mig är inte vitsen med LCHF att se "normal" ut och vara i hormonell balans. Jag styrketränar 6-7 ggr i veckan och för mig är det viktigt att försöka höja den kroppsegna produktionen av testosteron och hgh så mycket som det bara går för att optimera främst muskeltillväxt men även fettförbränning. Alla har vi olika målsättningar med våra dieter.
  6. Hmmm Men om jag kör ostrikt LCHF, skiter i light-produkter och unnar mig saker som kvarg/köttfärslimpa/pannbiff/panerad fisk/köttfärssås osv men väljer bort potatisen/riset/pastan och har kvar den feta såsen? Då skulle jag kunna äta den mat som serveras på jobbet ibland (som inte är lchf anpassad ) Men min ätardag och fastadag vill jag ha kvar. Problemet är väl att jag aldrig lär hamna i ketos med en såpass ostrikt diet och då är det väl ingen vits med lchf?
  7. Det där har du fått om bakfoten. 5:2 är den lataste dieten! Vad är lättare än att INTE äta?
  8. Ok mina damer och herrar, nu är det så här: Jag har under dom senaste månaderna provat dom flesta dieterna som finns och inte riktigt hittat någon som funkar bra för mig. 8/16 - Kunde inte sova hungrig och mådde allmänt piss. 5/2 - 2 fastedagar blev för mycket, och proteinintaget för litet över veckan som helhet. LCHF - Jag märkte att jag är för lat för LCHF. Orkar helt enkelt inte laga alla "speciella" maträtter, och då blir det ju inte så mycket kvar man kan äta tyvärr. Nu tänker jag att jag ska slänga ihop min egna diet istället som en sorts kombination av dom dieter som står ovan.
  9. Först och främst: Inga recept och inga "gör det själv tips/guider" tack! Jag vill ha råd på produkter jag kan köpa direkt i butiken som fungerar med LCHF. Saker som man kan käka när man sitter framför tv:n och är lite snacks/godis sugen. Så nej, jag menar inte fläsksvål och kokta ägg utan glass, godis, chips, ostbågar, nötter, bakelser, kakor etc, dvs onyttigt men LCHF vänligt. Någon som har lite tips? *Obs* Och med butiker menar jag inte typ "Nyttiga Nisses specialkost affär på bajgatan 7 i gävle", utan typ Coop, ICA, Willys och andra stora kedjor.
  10. Hej! Jag håller på att bli galen på alla dieter som finns. Nu står jag och väger att börja med antingen LCHF eller en modifierad version av 5:2 dieten. Jag styrketränar 5-6 dagar i veckan, och tränar då ganska intensivt. Dock skulle jag önska att minska lite i kroppsfettsprocent som nog ligger en bit över 20%, men är samtidigt livrädd att riskera att minska i muskelmassa. 5:2 dieten skulle vara den lättaste lösningen för mig då den är lätt att anpassa till sin vardag. Dock tänkte jag modifiera den genom att äta bara kalorisnålt protein på faste-dagarna, kanske runt 200g (ca 900 kalorier
×
×
  • Skapa nytt...