karrebarre1

Medlem
  • Innehållsantal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

3 Neutral

Om karrebarre1

  • Rank
    Nyanländ
  1. Eftersom jag endast är 19 år gammal så kan jag lära känna min kropp betydlig mer än när jag blir 40 .. Syftet är bara att lära känna min kropp och hur den reagerar, och som du säger är det ett experiment och inget jag långsiktigt siktar på. Möjligtvis kan man softa runt 50 kollisar om dan utan problem.
  2. Så det är fullt möjligt att kaloribanta med kolhydrater/fett/protein så länge man håller sig under sin dagliga förbränning? Man går alltså inte upp av att käka lite kolhydrater men dra ner på annat?
  3. karrebarre1

    Preparat

    Hej! Undrar ifall man kan använda metformin när man är fullt frisk för att återgå till ketos vid avsteg från kosten? Har tänkt lite och det låter tämligen logiskt, men finns det någon fara att använda metformin när man är frisk? Undrar även om man för en snabb viktnedgång skulle kunna använda sig av LCHF i kombination med preparat som efedrin, synefrin och i kombination med koffein för en extremt snabb förbränning. Ser fram emot ett svar, tack!
  4. Om du vill ta till med rättsliga åtgärder kan du med skohorn få in det som indirekt diskriminering. "Indirekt diskriminering: att någon missgynnas genom tillämpning av en bestämmelse, ett kriterium eller ett förfaringssätt som framstår som neutralt men som kan komma att särskilt missgynna personer med visst kön, viss könsöverskridande identitet eller uttryck, viss etnisk tillhörighet, viss religion eller annan trosuppfattning, visst funktionshinder, viss sexuell läggning eller viss ålder, såvida inte bestämmelsen, kriteriet eller förfaringssättet har ett berättigat syfte och de medel som används är lämpliga och nödvändiga för att uppnå syftet" "En arbetsgivare får inte diskriminera den som hos arbetsgivaren 1. är arbetstagare" Annars kan du förklara situationen för din chef.
  5. Aaah, du klargjorde lite där för mig, tack! Så det handlar mer om att känna sig själv tror jag isåfall, det gör man genom att bland annat öka intag och se vad som händer. Tackar för gratulationen! Katarina, jag är klar med experimentet, och experiment är vad det är, klart jag bryr mig om kroppen men det är inte i alla åldrar man kan experimentera!
  6. Ojojoj, jag var också fullt frisk innan jag börja LCHF. Kan säga att massa dåliga grejer gått bort. Gas i magen, halsbrännan som varade nästan hela dagar, sned gångstil som rättats till. Träningsmässigt har det också gått bra, dock inget märkvärdigt. Endast saker som att t.ex. kunna göra chins som man tidigare inte kunnat, och massa andra grejer. Dock så märkte jag att vid typ bänkpress så orkar jag mindre än förr.
  7. Tja! Lång historia kort, gick ner 21 kg på LCHF kost 2012(mars-september), från att väga 111 kg till att väga 90 kg utan att träna det minsta. Mår enormt mycket bättre. Mitt kolhydratintag var max 20 kolhydrater utan att avvika från kosten. Från septemper tills nu har jag gjort ett experiment, ökade stegvis kolhydratsintaget med 20g/vecka i 3 veckor för att stabilisera vikten. Efter det åt jag omkring 150 kolhydrater per dag tills idag (möjligen lite då och då runt 50 men aldrig under 50), resultat: 3 kg uppgång (troligen vattnet som samlats). Hur ska vi tolka detta? Äter nästan hela chipspåsar på kvällarna med öl och annat, varför går jag inte upp, onormalt eller fullständigt normalt? Berätta gärna om ni haft liknande erfarenheter!
  8. Har du testat mäta dina ketonvärden i ditt urin? Jag rekommenderar att du köper stickor från apoteket (kostar typ 49 :-) och kollar ifall du är i ketos. Om du är i ketos och fortfarande inte tappar vikt kanske det är för att du redan är tillräckligt smal? Om du är överviktig så borde du sluta med LCHF om du mår sämre av det.
  9. Tjena Jonas! Jag undrar om det är en bra idé att ladda med kolhydrater som LCHFare innan träning då man känner att man orkar hur mycket mer som helst om man gör det. För övrigt är jag frisk, ingen diabetes och inga andra besvär. Syftet är att bygga muskler och altså inte gå ner i vikt (har gått ner tillräckligt på LCHF). Sen också en till fråga, vad bör jag äta efter träningen i så fall? Bara protein eller också kolhydrater? Tack på förhand!