Gå till innehåll

Ingvar.nilsson

Medlem
  • Innehållsantal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Ingvar.nilsson

  • Rank
    Nyanländ
  1. Jag formligen älskar mögelost och fikonmarmelad. På grund av sockret så funkar ju inte fikon och jag vet inte riktigt vad jag skall använda som substitut. Är det någon som har några tips?
  2. Jag kanske uttryckte mig klumpigt men jag menar 5 reps och 3 set. Själva idéen är att man skall göra 3 helkroppspass i veckan och köra till man når en plattå. Då backar man 20% på vikterna och kör vidare igenom plattån. Det är tråkigt att backa vikterna men det är avgörande om du skall kunna bryta dina plattåer. Försök komma över och läsa Starting strenght, man behöver inte lita slaviskt på honom men det är en bra början. Styrkelabbet.se är annars en fantastisk resurs på svenska även och han har riktig bra koll på läget. Min filosofi är att välja ett "schema" och håll dig till det. Inte hop
  3. Skall tillägga att tidsrymden var 8-10 månader och 50kg var väldigt lätt för mig. Men jag bestämde att 50kg var lagom början för att lära mig formen på lyften.
  4. Läste igenom tråden och tanke ge lite input från min erfarenhet av 3x5 programmen. 1. Så fort formen i övningen blir lidande så backar man ner 20% av vikterna och börjar om. 2. Alla reps skall göras med max prestation och hastighet. När man trycker iväg från botten av ett benböj så skall man sikta på att hoppa nästan. Därför är formen viktig, du kommer skada dig om du ger allt med dålig form. 3. Vila ordentligt mellan setten så du kan prestera max. Kör dina chins mellan böjsetten om du har ont om tid. 4. Använd aldrig aldrig aldrig gympadojor, barfota vid marklyft och helst lyftarskor vid
×
×
  • Skapa nytt...