Jump to content

Nisse Nilsson

Medlem
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

About Nisse Nilsson

  • Birthday 11/18/1974

Recent Profile Visitors

378 profile views

Nisse Nilsson's Achievements

Nyanländ

Nyanländ (1/7)

5

Reputation

  1. Vecka 7 och 8 åt jag ganska strikt LCHF en gång om dagen, nästan varje dag (kommer inte riktigt ihåg). I söndags hade jag en fuskdag och upptäckte till min glädje hur äckligt det var med godis och läsk. I måndags åt jag strikt LCHF på kvällen innan nattjobb och efter det har jag fastat. Just nu är jag inte hungrig direkt men vansinnigt sugen. Kylen är full av mat som lockar men jag vill samtidigt pusha mig själv och testa att fasta än längre. Hoppas jag lyckas ett dygn till iallafall trots tristess och sug. Jag dricker kaffe och vatten. Tränar inte. Jobbar inte. Känner ingen huvudvärk men lite matt är jag allt.
  2. Jag måste nog träffa någon som är inne på samma spår som mig vad det gäller kost. Eller iallafall vara förstående och nyfiken. Kanske behöver hon inte vara så extrem som jag gillar att vara men som sagt... hon måste vara förstående. Frågan är bara: vart hittar man dem? Jag har ledsnat på nätdejting och appar. Tröttnat på hela spelet liksom. Kan ingen bara servera henne på ett silverfat?
  3. Jag har de senaste veckorna testat att äta et gång per dag. Dessutom har jag tränat betydligt mer. Dock har jag innan träningen tagit lite vitaminer och mineraler och efter träningen har jag tagit en proteinshake baserad på kokosmjölk och lite mandlar. Det räcker gott till middagen. Så här har det sett ut: Ett glas vatten med 1 tsk nässelpulver. En kopp kaffe med 1 tsk kokosfett. Ett glas vatten med 1 tsk chiafrön, 1 tsk potatismjöl och 2 tsk blåbärspulver. Ett glas vatten med juice från 1 citron samt 1/2 tsk salt. CrossFit / löpning. 4 dl kokosmjölk + proteinpulver + 2 tsk nyponpulver. Ca 1 dl rostade mandlar. Ca 20 st gojibär. En kopp kaffe. Middag Jag känner ingen direkt hunger men lite småsugen är man väl mellan varven. Fast det är ju inte så konstigt när man är en gammal mat- och godispundare. PS. Glömde säga att jag även äter tabletter med vitaminer och mineraler under dagen. D-vitamin, Omega3, Multivitamin, Magnesium och Multimineraler.
  4. Jävlar vad många olika bud det är överallt. Mat efter träning, proteinshake i samband med träning, ät när du är hungrig etc etc. Man blir ju aningen förvirrad. Själv tränar jag CrossFit fem dagar i veckan + ett löppass på helgen. Jag kör i grunden 16:8 varje dag och försöker klämma in en 6:1 vid ett tillfälle i veckan. Vid varje träning har jag druckit en proteinshake på vatten efter passet och mat nån timme efter. Dock är jag inte alltid hungrig så jag funderar på att testa en ny variant: att dricka en proteinshake på cocosmjölk och lite mandlar direkt efter träning och sen mat senare på em/kväll när jag blir hungrig. Dock blir ju det som en 5:2 fast typ det omvända. En 2:5 helt enkelt. Tankar, åsikter kring det? // N PS. Jag har ca 15 kg's övervikt i dagsläget och äter ganska strikt LCHF i övrigt. Proteintillskottet kommer från Holistic likaså de multivitaminer och multimineraler jag äter varje dag. Utöver det äter jag Omega3, D-vitamin och Magnesium från PurePharma. Jag dricker även ett glas resistent stärkelse på morgonen, kaffe med cocosolja efter det och 30-60 min innan träningen ett glas med mineralvatten, juice från en citron samt 1/2 tsk salt.
×
×
  • Create New...