vittbröd

Medlem
  • Innehållsantal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om vittbröd

  • Rank
    Nyanländ

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Göteborg
  1. Blir att googla runt i helgen! Tack för tipsen !
  2. Så som jag gymmar nu är att jag kör per muskelgrupp ca 1h per pass. Löpningen kör jag intervallliknande pass på vardagar sen ett längre pass på helgen, försöker köra trail då och mtb brukar bli ca 1-2 h. Har märkt med cyklingen att jag inte har några benmuskler så dom passen blir automatiskt jäkligt tunga Tycker själv att sättet jag tränar på är rätt men ska börja köra mer ben för att orka med cyklingen bättre. Ja det lutar åt LCHF inriktad kost. Har provat alla dom där "knepen" utan riktiga resultat så tror sömnen kommer förbättras väldigt mycket bara av att ändra kosten, hoppas allafall!
  3. Har du några tips på bra matsidor? För jag antar att du har något mer i kastrullen än bara broccoli och blomkål? för det blir det väl inget av annars? Den muslin jag äter nu "AXA berries musli" är det något jag kan fortsätta med eller har den massa dolt skräp i sig ? Finns det någon bra sida jag kan hitta mat som är bra? T.ex. den ryska yoghurten gissar jag att det finns bra och dåliga varianter av? Äggen äter jag stekta några stycken nästan varje dag på kvällen med bacon till.
  4. Att plocka bort socker har jag börjat lite med men som jag märkt så finns det ju i allt. Men ska jobba vidare på det. Hur vet jag om saker har tillsatt socker? Är det delen på innehållsförteckningen som det står "Kolhydrat -> varav sockerarter" ? Hur är det med frukt? Är det något jag kan äta på emellan målen? T.ex. äpple, banan, kiwi. Ska läsa på mer om LCHF men även försöka hitta andra typer av koster. Är LCHF en bra variant när man redan tränar mycket om vill gå upp i vikt?
  5. Hallå Detta blir det första av förhoppningsvis många inlägg på detta, som jag fått intrycket av, trevliga forum! Jag är en kille på 24 år, 1.8m lång och väger nu 72kg, gått ner 10kg sen årsskiftet vilket jag inte är positiv till. Sen mars ungefär ligger jag på ca 10 pass i veckan (6 ggr gym, minst 3 ggr löpning sen mtb minst en gång i veckan. Innan dess, senaste tre åren, har jag haft som nu perioder jag kommit in i med lite mer träning och ibland ingen träning alls under några månader. Problemet ligger i kosten. Jag har aldrig riktigt tänkt på vad jag äter, bara jag inte äter för mycket. Så min kost består av vanlig frukostmat (smaksatt yoghurt, musli, russin), lunch och middag (kött och pasta) sen något lätt småätande där emellan. T.ex. nu äter jag pasta och bearnaise som kvällsmat och för en timma sen var det köttfärs med pasta. Äter några frukter i månaden och inte en enda grönsak. Grönsakskonsumptionen på ett år för mig är vad en "normal" person har per dag skulle jag säga men det ska jag ändra på! Målet med min träning är just nu inga större, vill att det ska synas att jag tränar (muskler till en rätt stor del). Vill inte bli ett kylskåp men inte heller se ut som en långdistanslöpare... Så anledningen till att jag är här är för att jag tillslut insett att jag måste ta tag i kosten. Som det är nu har jag sömnproblem, max 6h per natt, trött hela dagarna, tanksprid, mindre ork på gymmet, konditionen har däremot blivit bättre Jag är helt grön inom kost men har hört lite om LCHF vilket jag tycker verkar bra. Jag vill inte hålla på att räkna kalorier och allt vad det nu är utan bara äta bra mat för att få mer energi, må bättre och få ut mer av träningen. TL;DR; Äter bara halvfabrikat och tränar tio ggr i veckan vilket har lett till att jag tappat 10kg sen nyår men vill börja äta rätt för att uppnå en bättre livstil! Någon som vart i en liknande situation och har erfarenheter att dela med sig? Vad tycker ni jag ska börja med? Ska träffa en dietist/kostrådgivare om två veckor men vill komma igång lite redan nu! Som ni märker är jag dålig på att formulera mig så om ni vill veta mer säg till!