frida.g Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Hej!Antar det inte är någon fara, men eftersom detta forum finns så lättillgängligt och jag inte har något annat att göra denna fredag kan jag lika gärna skriva! Jag har 2-3 dagar på raken fått ont i magen efter jag ätit. Har ätit LCHF i en månad och aldrig känt så här! Idag käkade jag tacogratäng till lunch och fick magknip, och nu när jag åt middag som bestod av vitkål med smör + stekt bacon och efterrätt av några egengjorda ostchips fick jag också ont! Den gemensamma faktorn i dessa maträtter är ost och laktosprodukter... Har aldrig varit känsligt tidigare. Jag har ganska mycket mjölkprodukter i mina maträtter för att jag 1. är student och gör matlådor vilket ofta är grytor etc. Så smidigt!2. Älskar ost, ost, ost, turkisk yoghurt och grädde. 3. Ost, turkisk yoghurt och dyl hjälper mig att hålla mig borta från min värsta svaghet, ostbågar.... hehe. Någon som varit med om liknande, blivit känsligare efter ni börjat med LCHF? Får såklart köra uteslutningsmetoden och se vad jag får ont av.Och vad ska jag använda istället för dessa gräddprodukter? Är lite enspårig och har svårt att se hur jag ska göra grytor och matlådor, frukost och snacks om jag inte kan använda dessa. Tack på förhand! Ha en fin fredag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Jag har haft liknande, kom dock till slut på att det var nötter som min mage inte fixade. Funderade dock på mjölkprodukter först.Det går ju att prova att minska på mjölkprodukterna lite. Kommer inte på vad den heter nu men det finns en blogg om mjölkri lchf. Smör innehåller väl inte så mycket laktos?Någon annan kanske kan komma med bättre tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilmi Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Prova med laktosfira mjölkprodukter, börja med grädden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts