Blogg-Postare Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Nära 25 000 personer har hittills anmält sitt intresse för att delta i Kostdoktorns LCHF-utmaning. Starten går varje söndag och utmaningen är GRATIS och reklamfri. Ta en titt på vår stora kom igång-guide. Många har frågor och efterlyser tips och stöd, diskussion och personliga råd för att lättare fortsätta med LCHF. Varmt välkommen till Kostdoktorns forum! Här finns djup kunskap, stor erfarenhet och varm stämning. Gratis och för alla! Läs också kommentarerna under LCHF-utmaningens olika delar, där finns svar på det mesta! Här är utdrag ur några mejl vi har fått under den senaste veckan: Feedback Jag uppskattar verkligen alla fantastiska recept som gör att jag kan äta både gott och omväxlande. Dessutom har jag tittat på väldigt många av de inspirerande föreläsningar som finns på sidan. Speciellt de med Jason Fung som inspirerar mycket! Mitt blodtryck har minskat något redan, liksom midjemåttet med 6 cm och vikten med 4 kilo. Jag tycker att detta har fungerat helt suveränt. Har minskat midjemåttet med 6 cm och vikten med 6 kilo. Det är lätt att tänka i kolhydratsfri kost. Har fuskat lite en dag på helgen då jag ätit mat med kolhydrater och även druckit några glas vin. Jag mår bra och känner mig inte uppblåst längre. Tänker fortsätta med denna kost. Kostdoktorn har vært en god inspirasjon- og informasjons-kilde. Flere gode måltider som vi vil gjenta – kanskje også gjøre egne små variasjoner. Jeg ligger mellom 60–120 g karbo pr. dag og trives med dette nivået da jeg bare har noen få kilo for mye. For meg som bevegelseshemmet og lite mosjon selvfølgelig er det blodsukker senkning og holde vekten, dvs. forebygge diabetes 2 m.m. som er min motivasjon for LCHF. Det viktigaste av allt, jag mår fantastiskt. Inget sockersug, jämnt blodsocker, mer ork och lust att göra annat än att fundera på nästa fika/måltid. Först och främst; tack för utmärkt stöd, information och goda recept. Jag har låtit mig inspireras av LCHF-världen – men inte kört strikt och ändå har midjemåttet krympt rejält. Det viktigaste av allt, jag mår fantastiskt. Inget sockersug, jämnt blodsocker, mer ork och lust att göra annat än att fundera på nästa fika/måltid. Ja, jag ser detta som en långsiktig livsstilsförändring. Kanske går jag över till strikt LCHF framöver, nu när jag fått blodad tand. Vad jag efterlyser är mer community-känsla – att kunna chatta med andra som är mitt uppe i livsstilsomläggningen. Att läsa om andra som gjort/gör resan tröttnar jag aldrig på. En annan fundering som jag har är att LCHF känns som ett ”vitt medelklassprojekt”. Var finns mångfalden och nysvenskarna? Ja, tänk om man kan göra något slags socialt projekt riktat mot ungdomar/unga nysvenskar som definitivt behöver ta hand om sig själva bättre? Tänk att närma sig utsatta ungdomar med LCHF, inspiration och kunskap… Kom igång Vill du också komma igång? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors-LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt nya verktyg Kostdoktorns veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer LCHF för nybörjare Ketogen kost för nybörjare Hur man går ner i vikt Kostdoktorns forum Över 500 framgångshistorier Stöd Kostdoktorns arbete Vill du ge ditt stöd till Kostdoktorn och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Prova gratis i en månad Video om LCHF 11:59 02:45 41:41 16:59 05:44 08:57 1:46:20 45:06 27:34 17:49 02:52 07:09 39:01 05:56 07:29 02:14 14:09 06:20 43:29 32:11 24:04 PS Har du en framgångshistoria du vill dela med dig av? E-posta (fotografier uppskattas) till annika@kostdoktorn.se. Berätta om vi får publicera ditt namn och foto eller om du vill vara anonym. Inlägget ”Jag tycker att detta har fungerat helt suveränt” dök först upp på Kostdoktorn. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts