Blogg-Postare Posted September 30, 2017 Share Posted September 30, 2017 Kan det vara så att salt är nyttigt? Författaren till boken The Salt Fix, dr James DiNicolantonio var gäst i det senaste avsnittet av ”The Doctors” och argumenterade för just det. The Doctors: Could Salt Actually Not Be Harmful to Your Health? Jag anser att dr DiNicolantonio på det stora hela har rätt. Naturligtvis är det inte bra att äta skräpmat som innehåller stora mängder salt, men saltet är inte problemet. Ät riktig oprocessad mat – utan för mycket socker eller kolhydrater – och du kan salta precis så mycket som du önskar. Se hela ”The Doctors” nedan. Del 1 Del 2 Tidigare Bör du äta mindre salt – eller mer? "Som läkare råder jag dig att äta mycket fett och att salta rikligt" Är salt farligt? Eller nyttigt? Mer ”Som läkare råder jag dig att äta mycket fett och att salta rikligt” Borde du äta MER salt? Är salt beroendeframkallande? Inlägget Kan det vara så att salt inte är farligt för hälsan? dök först upp på Kostdoktorn. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts