Blogg-Postare Posted October 5, 2017 Share Posted October 5, 2017 Igår inföll handelns stora jippo Kanelbullens dag. Jonas Colting leverarar som vanligt och ryter ifrån i ett träffande och läsvärt inlägg i sociala medier. Vad vi behöver är en Salladens Dag! En Riktig Jävla Sallads Dag! Grönkålens Dag. Äggets Dag. Lammkotlettens Dag. Avokadons Dag. Ja vet att den redan finns men den borde komma två gånger då! Missförstå mig rätt, jag ÄLSKAR bulle! Men efter en bulle vill man ha en till och en till och innan man vet ordet av sitter man bukstinn där med en stor tallrik pasta och tror att man äter ”riktig mat” när man egentligen bara är slav under sockret och mjölet. Jonas Colting på Facebook Tidigare med Jonas Colting LCHFingenjören och Colting om barnfetma och gastric bypass Colting: ”Vanlig mat” leder till vanlig ohälsa Colting ger Paolo Roberto svar på tal igen Video med Jonas Colting 18:36 20:40 Video om riktig mat 14:55 47:53 Att göra LCHF gott och roligt13:24Lär dig att laga god keto-mat med Maria Emmerich! Borde de fettsnåla kostråden ha införts?33:54Bör du vara rädd för smör? Eller har fettskräcken varit ett misstag från början? Dr Harcombe förklarar. Sluta att demonisera riktig mat21:24Är mättat fett farligt? Vad säger vetenskapen? Och om mättat fett inte är farligt, hur lång tid kommer det då att ta innan kostråden ändras? Ketogen kost med färre grönsaker17:26Kan du må bättre om du minskar på grönsaksintaget – eller skippar dem helt? 25:15 43:29 Hjärtattacken blev ett uppvaknande07:11Efter hustruns hjärtattack letade Chris Pattinson efter ett sätt att hålla det hela i schack med kost och livsstil. Och på vägen förbättrade han sin egen hälsa. 21:05 33:42 12:50 41:57 Vilken frukost är nyttigast?02:43Vilket är nyttigast – granola, apelsinjuice och light-yoghurt, eller ägg och bacon? 05:40 13:18 Video om LCHF 11:59 02:45 41:41 16:59 05:44 08:57 45:06 1:46:20 27:34 17:49 02:52 07:09 39:01 05:56 07:29 02:14 14:09 32:11 06:20 43:29 24:04 11:31 18:36 21:05 Mer LCHF för nybörjare Inlägget Kanelbullens dag? dök först upp på Kostdoktorn. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 Colting är bäst!! Eller ja, efter Phil Maffetone, då... För er som inte har facebook: Kanelbullens Dag? Behöver vi verkligen en Kanelbullens Dag? Är inte varje dag numera en kanelbullens, fikabrödets, mackans, smörgåsens, vetemjölets, de sötade flingornas, den sötade youghurtens, lösgodisets och glassens dag? Är inte varje dag numera en ”SÅKLART DU SKA UNNA DIG”-dag? Eller en ”SÅKLART BARNEN SKA FÅ ÄTA DET DE TYCKER SMAKAR GOTT”-dag. Vad vi behöver är en Salladens Dag! En Riktig Jävla Sallads Dag! Grönkålens Dag. Äggets Dag. Lammkotlettens Dag. Avokadons Dag. Ja vet att den redan finns men den borde komma två gånger då! Missförstå mig rätt, jag ÄLSKAR bulle! Men efter en bulle vill man ha en till och en till och innan man vet ordet av sitter man bukstinn där med en stor tallrik pasta och tror att man äter ”riktig mat” när man egentligen bara är slav under sockret och mjölet. Det är normaliseringen av allt det söta, sliskiga och slappa som är problemet. Hela Sverige Bakar En Fucking Muffins, och den sortens tramsiga TV-program. Jag väntar fortfarande på konceptet Hela Sverige Lagar En Sallad! Eller varför inte Hela Sverige Fastar Ett Dygn. Jävla bra program det blivit. Jag dissar bullens dag och firar att varje dag är Den Riktiga Salladens och Smoothiens Dag. Åtminstone i Borås på @fruitsandfriends! #coltingfood #coltinghealth 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts