Recommended Posts

33 minuter sedan, Skymning sade:

Sen tror jag att potatis och fullkornsprodukter är bra för människor som är friska och normalviktiga. Det kan förmodligen hindra dem att bli feta och sjuka så länge de undviker socker.

Kanhända det. Nu stod det ju inte fullkorn, uttryckligen. Det stod "grovt bröd, potatis, pasta, ris". Vilket enkelt tolkas som vanlig spaghetti och vitt ris. Åtminstone när jag laser.

Och jag vet ju själv hur effektivt det är att äta fullkorn frukt och fettsnålt... riktigt illa.

• Like 3
  • Sad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
37 minutes ago, RobertAnd said:

Egentligen är nog de flesta veganer av just den anledningen. Men de vill minska utnyttjandet av andra arter, få fler och fler att sluta äta animaliska produkter. Och då blir det ofta på det här sättet, att man förvanskar tillgänglig vetenskap, för att få fler att tro att de måste sluta med animalisk mat p.g.a. hälsan. Så uppfattar jag det i alla fall, men jag ska egentligen inte döma, eftersom jag varken är vegan eller knappt känner någon heller. 

Jo, det är nog många som tar tillfället i akt, särskilt som människor över lag blivit mycket kostmedvetna. Men det hjälper ju inte om jag äter bönor i ylletröja. Det gör mig ju inte till vegan precis. :huh:

• Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
17 minutes ago, Effie said:

Kanhända det. Nu stod det ju inte fullkorn, uttryckligen. Det stod "grovt bröd, potatis, pasta, ris". Vilket enkelt tolkas som vanlig spaghetti och vitt ris. Åtminstone när jag laser.

Och jag vet ju själv hur effektivt det är att äta fullkorn frukt och fettsnålt... riktigt illa.

Ja, och vi tolkar så klart till det vi tycker bäst om. I varje fall gör jag det. :blush:

Men i mitt fall var det nog inte potatisen, det grova brödet, riset och pastan som var boven i sig. Problemet var ju att när jag ätit det där så fanns det snart ett sug efter andra saker med mycket socker... Men socker finns det ingen diet som rekommenderar... En fungerande sockerdiet som gjorde mig frisk och smal hade jag kastat mig över. :D

• Like 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On ‎2017‎-‎10‎-‎10 at 15:27, rylandes sade:
13 timmar sedan, RobertAnd sade:

Det verkar som att om man har en dålig tarmflora, inte äter tillräckligt med fibrer, och äter mycket vitt mjöl/socker, då kan det vara bra att dra ner på mättat fett...

Men är det då smöret som är problemet egentligen? Nej, det är kombinationen av raffinerade kolhydrater och raffinerat fett som smör.

Jag som ääääääälskar smör blev inte glad att läsa att det kan vara inflammationsdrivande. Men nu har jag bestämt mig: jag fortsätter att äta smör - jag tror på smör - min religion! 

• Like 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, Tureborgaren sade:

Jag som ääääääälskar smör blev inte glad att läsa att det kan vara inflammationsdrivande. Men nu har jag bestämt mig: jag fortsätter att äta smör - jag tror på smör - min religion! 

Det menas nog att det driver ut alla inflammationer ur kroppen. Även min religion.

• Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu