Blogg-Postare Posted October 18, 2017 Share Posted October 18, 2017 Nära 26 000 personer har hittills anmält sitt intresse för att delta i Kostdoktorns LCHF-utmaning. Starten går varje söndag och utmaningen är GRATIS och reklamfri. Ta en titt på vår stora kom igång-guide. Många har frågor och efterlyser tips och stöd, diskussion och personliga råd för att lättare fortsätta med LCHF. Varmt välkommen till Kostdoktorns forum! Här finns djup kunskap, stor erfarenhet och varm stämning. Gratis och för alla! Läs också kommentarerna under LCHF-utmaningens olika delar, där finns svar på det mesta! Här är utdrag ur några mejl vi har fått under den senaste veckan: Feedback FANTASTISKT! Och så enkelt. Jag har fått äta GOD mat, inte hungrig och dessutom gått ner i vikt. Inga biverkningar eller abstinens. Jag väntar med nästa steg eftersom jag står på väntelista för en ev utlandsresa, så nu kör jag ett varv till med dessa två veckors menyer. På återhörande! Jag ville gärna gå ner lite i vikt och tyckte att två veckor det kan man väl prova. Blev positivt överraskad, tyckte det var bra att man lagade extra mat som man hade till lunch nästa dag. Om jag får säga var inte allt gott att spara till nästa dag, blev lite torrt. Sedan tyckte jag det var svårt med frukosten med så mycket ägg även om jag gillar ägg och åt ett par kokta ägg i veckan. Är van att äta en macka till frukost, så jag prova på att göra bröd med ägg OK. Det är en vana man skall bryta. Jag tyckte metoden var väldigt bra och många av rätterna var supergoda, vissa har jag lagat fler gånger. Har rekommenderat till andra som äter många tabletter eftersom man ser bra resultat efter 2 veckor när man äter strikt LCHF, själv gick jag ner fyra kilo, det är fantastiskt på två veckor. Efter två veckor åkte jag på semester i åtta dagar med trerättersmeny både till lunch och middag. Tro det eller ej, gick inte upp i vikt, behöll resultatet jag fick efter två veckor. Jag är nöjd, värt att prova. Jag skulle rekommendera alla att prova detta och lämna känslan av ”jag orkar inte”… Det har fungerat bra med utmaningen! Jag är jättenöjd! Gillar att få både inspiration och recept med färdiga inköpslistor. Det har fungerat hur bra som helst – tack! Jag antog LCHF-utmaningen eftersom jag år 2010 provade i ett år och gick ner 10 kilo på 9 veckor. Anledningen till att jag slutade var på grund av att jag blev lite rädd när jag hörde folks skräckhistorier om att de fått fruktansvärda gallstensanfall, morbus chrons eller andra åkommor. Min största åkomma var att jag fick finnar på ryggen men inget mer. Nu, sju år senare, har jag till och från läst aktivt på Kostdoktorns sida, både vetenskapliga artiklar, kollat på intervjuer m m och valt att lita på den här delen av vetenskapen. Jag antog utmaningen och provade i två veckor. Det har gått bra och jag har gått ner tre kilo redan. Tack vare inköpslistorna och recepten blev det enklare för mig att fullfölja utmaningen. Alla mina frågor om biverkningar har jag fått svar på genom att de skickas med i mejlen som jag tog emot varje dag. Allt från kramp i benen till huvudvärk. Det enda jag fortfarande känner av är ett litet sockersug men ingenting jag inte kan stå emot. Jag är fd rökare och kommer alltid tycka att det skulle vara gott med ett cigarett men jag vill inte utsätta min kropp för giftet. Jag ser likadant på kolhydrater och raffinerat socker, att det vore gott men att jag inte vill ha det i min kropp. Jag menar absolut inte att vara extrem på något sätt men som konsument kan jag inte styra över vad maten innehåller men jag är fri nog att göra aktiva val för vad jag väljer att stoppa i min kropp. För mig finns inga ursäkter som att jag inte orkar, eller att det är en stor omställning eller att det är för dyr livsstil. Jag väljer att prioritera bra mat framför ett fikabesök som kostar lika mycket som en halv påse mat från en matbutik. Det mest positiva är inte viktnedgången då jag inte väger speciellt mycket. Jag är 166 cm lång och väger 64 kilo. Det är mer att jag mår bättre psykiskt och fysiskt. Jag orkar mer, jag får inga blodsockerfall där jag måste trycka i mig något sött eller blir vansinnig när jag är hungrig. Jag hamnar inte i matkoma efter lunchen eller middagen. Jag är jämn i mitt humör hela tiden. Jag skulle rekommendera alla att prova detta och lämna känslan av ”jag orkar inte” utanför i två veckor. Allt som behövs finns i mejlen. Tack vare Kostdoktorns sida och allt innehåll blir hela livsstilen lättare att följa. Resultatet blir glada miner runt matbordet. Tack för all information! Jag tyckte om upplägget med heldagsplanering och även framförhålling med översikt av en hel vecka. Fungerar för mig! Man kan ju börja lite försiktigt med att dra ner på, eller utesluta helt, det som har tillsatt socker i drycker och mat. Det är lättare än många tror. Kostdoktorns recept är mycket inspirerande och det är roligt att själv sedan få ny knorr på egna rätter. Att våga använda en ny krydda ibland eller syrad grädde istället för vanlig… Resultatet blir glada miner runt matbordet. Fantastisk proffsig webapplikation och struktur med artiklar, råd och recept. Det enda genuint negativa jag upplevde med utmaningen var att så stor del av recepten baserades på kyckling. Där hade jag önskat större variation i proteinkällan. Annars är jag mkt nöjd. Varmt tack! Kom igång Vill du också komma igång? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors-LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt nya verktyg Kostdoktorns veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer LCHF för nybörjare Ketogen kost för nybörjare Hur man går ner i vikt Kostdoktorns forum Över 500 framgångshistorier Stöd Kostdoktorns arbete Vill du ge ditt stöd till Kostdoktorn och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Prova gratis i en månad Video om LCHF 11:59 02:45 41:41 16:59 05:44 08:57 45:06 1:46:20 27:34 17:49 02:52 07:09 39:01 05:56 07:29 02:14 14:09 43:29 32:11 06:20 24:04 PS Har du en framgångshistoria du vill dela med dig av? E-posta (fotografier uppskattas) till annika@kostdoktorn.se. Berätta om vi får publicera ditt namn och foto eller om du vill vara anonym. Inlägget ”Det har fungerat hur bra som helst – tack!” dök först upp på Kostdoktorn. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts