Effie Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 Jag saknar mycket att inte träffa andra LCHF-are att inspireras av. Att bli glad av. Att skratta med. Att känna sig normal med :-). Jag klagar lite over att ingen drar igång några träffar I Goteborg. Men gör jag inget ska jag inte klaga. Så nu försöker jag igen. Det har förekommit träffar I Goteborg förut. Picknick I Slottsskogen, träffar på kafé och restaurang, träffar hemma för att laga mat. Vissa väldigt lyckade, vissa ren flopp (jag minns ett tillfälle när jag stod under tak vid Björngårdsvillan och knappt såg träden på andra sidan gräsmattan för regnet. Det var bara jag som kom...). Så nu föreslår jag måndag 20 November ca 17.30 (jag har måndagar och tisdagar som egenkväll; kan funka med andra dagar också men svårare), och jag tänkte mig någon restaurang, för att göra det enkelt. Har någon ett bra förslag I Goteborg? Får jag lite Jaaa!-respons lägger jag ut detta I Kolhydrater iFokus och I Facebookgruppen LCHF I Goteborg med omnejd också. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 27, 2017 Share Posted October 27, 2017 Måndag? Skulle så gärna vilja tjoa JAAAA rakt ut, men... Det går förvisso tåg men nu när jag jobbar geografiskt "åt fel håll" och inte har nån komp injobbad än vågar jag inte ens tro att jag får till det en måndag. Å andra sidan har jag bara varannan helg jag kan... Har funderat på en övernattning för att förenkla det hela men var nog inställd på i anslutning till helg. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted October 28, 2017 Author Share Posted October 28, 2017 23 timmar sedan, MariaF sade: var nog inställd på i anslutning till helg. Det här var ett första förslag...men å andra sidan kan helger vara svårt för mig...men kom med ett eget förslag 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 28, 2017 Share Posted October 28, 2017 Det går säkert att komma ifrån lite tidigare och ta sig till Gbg i tid men det lär ju bli sent innan man är hemma (har 20min i bil efter tåget) och så jobbdag efter det... Hm... Vad tror du om en After Christmas? Fredagen innan ditt föreslagna datum är det AW med jobbet, sen fyller jag år... och sen börjar allt förbaskat julmingel... Ska vi försöka i slutet av januari, då brukar allt vara så tråkigt? För jag vill väldigt gärna haka på! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted October 30, 2017 Author Share Posted October 30, 2017 Januari är helt ok. Jag har inte fyllt kalendern där ännu...inte så jättemycket I alla fall. Är måndagar ok? Eller en lördag (kan vara callerträning, men det vet jag inte än)? Söndag eftermiddag möjligen; min kör börjar halv sju.. och jag måste kolla när jag ska till operan, och ev annat... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Om det blir i januari är jag intresserad! Har lite mycket runtomkring mig just nu. Om vi bara bestämmer ett datum i förväg kan jag nog de flesta dagar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted October 30, 2017 Author Share Posted October 30, 2017 Kul med lite fler intresserade. LCHF-träff med bara mig tycker jag inte är lika spännande... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 eventuellt kan jag ta mig upp.... ändå inte mer än 2 timmar i bil 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Jättegärna torsdag, fredag eller lördag... Mitt i veckan GÅR att få till har jag kommit fram till efter lite eftertanke men det blir nog sent och jag vill ju inte somna mitt i maten, liksom... (och jag vaknar som jag berättat vid typ 4-snåret... ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted November 4, 2017 Author Share Posted November 4, 2017 27 januari? Då har jag inget bokat (ännu). Eftermiddag. Någon trevlig restaurang? 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted November 4, 2017 Share Posted November 4, 2017 54 minuter sedan, Effie sade: 27 januari? Då har jag inget bokat (ännu). Eftermiddag. Någon trevlig restaurang? Den tar vi! Jag kommer med tåg, skulle jag tro... Har noll koll på restaurangerna. Hade en favvo-pizzeria (Avenyn) förr men det var då... Ska höra mig för! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted November 4, 2017 Share Posted November 4, 2017 Under dagen har jag informerat familjen, plitat ner datumet i almanackan och bokat barnvakt. Det enda jag inte hittat är en lämplig restaurang... men det är ju lite tid kvar att leta så... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 Vet inte säkert om jag kan men om jag kan... Ska vi träffas tidigare då och kör ett MAF pass? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 1 minut sedan, jesper sade: Vet inte säkert om jag kan men om jag kan... Ska vi träffas tidigare då och kör ett MAF pass? Risken är väl att man snarare kan behöva en naprapat eller så om man ska köra ett pass ihop med dig... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 Vi kör i det tempo som den långsammaste håller så blir det lugnt för alla. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 Jag drog igång en löpgrupp på jobbet för ett par år sedan med den principen. första månaden trodde jag att en av tjejerna skulle dö som hon lät och då gick det så långsamt att jag inte kunde jogga utan gick. men idag springer de lopp upp tom halv marathon så riktigt riktigt duktiga... Dock har jag inte alls nått fram med maten. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 Då får vi satsa på en träff i Slottsskogen eller så... med ombytesmöjligheter... Eller picknick i januari... Fast jag hoppas kunna stanna över natten nånstans (inte ofta jag smiter från barnen så det gäller att passa på... )... Gillar tanken, vi får se hur vi kan utveckla det! Square Dance är ju också kul - fast jag bara testat nån gång. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted November 6, 2017 Author Share Posted November 6, 2017 Om ni nu tänkt er till Slottsskogen, så hittar vi väl en restaurang I närheten? Har för mig att någon någon gang tipsat om Sinclairs steakhouse...? Jag har inte varit där (borde kanske leta rätt på tråden om Goteborg? Frågan är hur aktuell den är). Texas Longhorn finns också nära. Det är gott om restauranger längs hela Linnégatan. Och Övre Husargatan. Så ni tycker vi ska Maffa en pröva-på I squaredans...tja...:-) 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 Jag har ännu inte riktigt koll på om jag kan komma eller inte... men jobbar på det dvs boka inget som jag "ligger" bakom blir så dumt om jag inte kan då... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 On 2017-11-04 at 12:28, Effie sade: 27 januari? Då har jag inget bokat (ännu). Eftermiddag. Någon trevlig restaurang? Bokat! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 2 timmar sedan, Effie sade: Om ni nu tänkt er till Slottsskogen, så hittar vi väl en restaurang I närheten? Har för mig att någon någon gang tipsat om Sinclairs steakhouse...? Jag har inte varit där (borde kanske leta rätt på tråden om Goteborg? Frågan är hur aktuell den är). Texas Longhorn finns också nära. Det är gott om restauranger längs hela Linnégatan. Och Övre Husargatan. Så ni tycker vi ska Maffa en pröva-på I squaredans...tja...:-) Har nyss varit på Sinclairs, helt okej. Finns ju som sagt mycket restauranger i området! Kan också kika lite. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 1 timme sedan, jesper sade: Jag har ännu inte riktigt koll på om jag kan komma eller inte... men jobbar på det dvs boka inget som jag "ligger" bakom blir så dumt om jag inte kan då... Då får vi la maffa utan dig i värsta fall, då... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted December 4, 2017 Author Share Posted December 4, 2017 Jag har spridit detta förslag I LCHF Goteborg med omnejd (Facebook) och Kolhydrater iFokus. Så nu får vi väl snart försöka bestämma oss för tid o plats :-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 Tre förslag: http://www.doktorglaslinnegatan.se/meny.html http://www.restaurangbellini.se/kottratter2013.aspx https://www.texaslonghorn.se/linnegatan Alla på Linnégatan. Tid den 27:e spelar ingen roll för mig. Kan när som! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 Kan inget om krogarna men vet var Linnégatan ligger så jag räknar med att komma. Funderar fortfarande på övernattning. Familjen är förvarnad! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Har börjat leta hotellrum. Har vi bestämt oss för nånstans längs Linnégatan? Eller vi kanske inte blir så sena, sista tåget hem går före midnatt...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted December 15, 2017 Author Share Posted December 15, 2017 Misstänker att vi inte blir så sena att du missar sista tåget. Inte om vi börjar på eftermiddagen. Så långt är det ju inte från Linnéplatsen till Centralen. Fast man vet förstås aldrig; det är trevligt att tjôta med lchf-are. Jag fick några förslag på restauranger; jag har inte kollat upp dem, men när vi vet ungefär hur manga som är intresserade får vi väl förvarna någon av dem. Det är några intresserade på Facebook-gruppen LCHF Goteborg med omnejd. Och några här. Ska bli kul; det var länge sedan sist. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted December 24, 2017 Share Posted December 24, 2017 Tyvärr kommer jag inte loss Hade tyckt det varit riktigt roligt att träffas IRL men det kommer fler chanser hoppas jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted December 27, 2017 Author Share Posted December 27, 2017 Fler gånger? Ja, det hoppas jag också. Och jag hoppas att någon annan drar igång en träff, vid något tillfälle då jag kan... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted December 31, 2017 Author Share Posted December 31, 2017 Har fått en fråga från en gammal lchf-vän, om vi kan ändra tidpunkten från så där ett till lämplig tidpunkt för middag. 17? Jag svarade att jag inte kan svara för er, ni som har tänkt att komma - så jag hoppas få besked från er vad ni tycker. Hon vill också att vi väljer en restaurang utan trappor och med plats för rullator. Jag har ju inte den blekaste hur dessa restauranger ser ut. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 31, 2017 Share Posted December 31, 2017 För min del fullt okej. Som det ser ut nu får jag med mig barnen och åker hem på på kvällen. Jag trodde iofs inte att vi skulle äta direkt vid 17 utan kanske ha lite mingel-snack innan så det snarare blev efter 18 innan vi fick mat..? Men vi kan väl satsa på drop-in 17:30-18:00? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted December 31, 2017 Author Share Posted December 31, 2017 Mingelsnack och mat; helt ok för mig. Jag har inga problem med när och hur vi äter (om alla inte vill äta samtidigt) När jag gick igenom tråden hittade jag PiaB också, som vill komma. Vad säger du? Och sedan har vi gänget på Facebook; får se vad de säger. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 31, 2017 Share Posted December 31, 2017 29 minuter sedan, Effie sade: Och sedan har vi gänget på Facebook; får se vad de säger. Är ni nåt specialgäng där? Får man vara med, i så fall? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted December 31, 2017 Author Share Posted December 31, 2017 LCHF Göteborg med omnejd. Välkommen dit. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 11, 2018 Author Share Posted January 11, 2018 Det verkade som att middagstid passade fler än kl 13. (jag är inte ens säker på att restaurangerna är öppna kl 13, insåg jag). Så jag har ändrat tiden till 17; sedan har vi väl drop-in en stund...äter gör man väl när man känner för det. Jag har skickat förfrågan till de tre restauranger jag fått förslag om, huruvida de kan fixa LCHF, huruvida de har plats den dagen; huruvida det går att komma in med rullator. Jag har typ ett halvdussin som sagt ja; ca 15 kanske.... Har skapat ett event I facebook-gruppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 On 2017-12-31 at 15:41, Effie sade: Mingelsnack och mat; helt ok för mig. Jag har inga problem med när och hur vi äter (om alla inte vill äta samtidigt) När jag gick igenom tråden hittade jag PiaB också, som vill komma. Vad säger du? Och sedan har vi gänget på Facebook; får se vad de säger. Loggas ut allt som oftast, men nu är jag inloggad igen! Jag tror att jag ska kunna komma. Går med i Facebook-gruppen! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 12, 2018 Author Share Posted January 12, 2018 Jag skickade fråga till restaurangerna. Bellini svarade helt kort att så många kunde de inte ta emot den dagen (jag förvarnade om 5-20 pers, som visat intresse). Texas longhorn säger att det inte borde vara några problem. Doktor Glas har inte reagerat på mail. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 16, 2018 Author Share Posted January 16, 2018 Jag fick svar även från Doktor Glas. Och jag har skickat fråga om preliminärbokning dit för 12 personer. Vi är 7 som jag vet kommer; och ett antal som är intresserade. Jag förmodar att alla här som är intresserade har gått med i Facebook-gruppen LCHF Göteborg med omnejd. Annars läser jag ju här också 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 16, 2018 Share Posted January 16, 2018 3 timmar sedan, Effie sade: Jag förmodar att alla här som är intresserade har gått med i Facebook-gruppen LCHF Göteborg med omnejd. Nä... inte än... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 17, 2018 Author Share Posted January 17, 2018 kl 16 -18? Det är svårt att hitta plats på restaurangerna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 17, 2018 Author Share Posted January 17, 2018 4 timmar sedan, Effie sade: kl 16 -18? Det är svårt att hitta plats på restaurangerna... Jag har skickat ut frågan till fler restauranger... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 18, 2018 Author Share Posted January 18, 2018 Sjöbaren (Haga) kan tänka sig att skapa en meny till oss - men det förutsätter att alla äter samma. Och de påminner om att det är filmfestival; läge att boka snabbt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 1 timme sedan, Effie sade: Sjöbaren (Haga) kan tänka sig att skapa en meny till oss - men det förutsätter att alla äter samma. Och de påminner om att det är filmfestival; läge att boka snabbt. Fick vi inte plats på Doktor Glas? Personligen är jag inget fan av att bestämma meny i förväg och att alla måste äta samma... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted January 18, 2018 Share Posted January 18, 2018 22 timmar sedan, Effie sade: kl 16 -18? Det är svårt att hitta plats på restaurangerna... Mig spelar det ingen roll vilken tid. Dock får jag lägga in en brasklapp för att jag kanske måste avboka... Vi håller på och säljer min svärmors hus och om det blir kontraktsskrivning i veckan som kommer behöver vi nog börja rensa till helgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 18, 2018 Author Share Posted January 18, 2018 1 timme sedan, PiaB sade: Fick vi inte plats på Doktor Glas? Personligen är jag inget fan av att bestämma meny i förväg och att alla måste äta samma... Nej, det skrev jag nog bara på Fb (krångligt med två uppdateringar). Och nej, jag gillar heller inte idén att alla ska äta samma. Även om jag gärna skulle gå dit och äta annars. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 18, 2018 Author Share Posted January 18, 2018 A Hereford Beefstouw har plats för oss. Så jag har preliminärbokat 12 platser där. Så får vi hoppas att det kommer en massa folk. Och att någon annan tar tag i nästa träff (jag ska inte ge mig på sånt här; planering och bordsbokning och sånt...:-) ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 23, 2018 Share Posted January 23, 2018 On 2018-01-16 at 18:05, Effie sade: LCHF Göteborg med omnejd Den gruppen var inte för mig för jag är inte överviktsopererad. On 2018-01-18 at 17:16, Effie sade: A Hereford Beefstouw har plats för oss. Så jag har preliminärbokat 12 platser där. Hur dags ska vi vara där då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 23, 2018 Author Share Posted January 23, 2018 1 minut sedan, MariaF sade: Den gruppen var inte för mig för jag är inte överviktsopererad. ????? Det är inte jag heller...? LCHF Göteborg med omnejd https://www.facebook.com/groups/162386453885446/about/ En liten "sidogrupp" som kan samla ihop folket i Göteborgsområdet där vi kan ventilera lokala saker och ev. träffar och sådant som händer just i Göteborgsregionen inom LCHF. Alltså ingen grupp där vi diskuterar vad vi äter eller recept och sådant. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 23, 2018 Author Share Posted January 23, 2018 Och vi sade väl vid 17. Jag kan tänka mig att komma tidigare också. De öppnar 16. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 23, 2018 Share Posted January 23, 2018 Man ska svara på frågor när man söker dit. Första frågan "Är du överviktsopererad? Då är du välkommen!". Andra frågan "Är du inte överviktsopererad? Då är inte detta gruppen för dig!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts