Effie

Göteborg träff 27 januari? 2018. Kl 17 - eller 16?

Recommended Posts

Har börjat leta hotellrum. Har vi bestämt oss för nånstans längs Linnégatan? Eller vi kanske inte blir så sena, sista tåget hem går före midnatt...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Misstänker att vi inte blir så sena att du missar sista tåget. Inte om vi börjar på eftermiddagen. Så långt är det ju inte från Linnéplatsen till Centralen. Fast man vet förstås aldrig; det är trevligt att tjôta med lchf-are.

Jag fick några förslag på restauranger; jag har inte kollat upp dem, men när vi vet ungefär hur manga som är intresserade får vi väl förvarna någon av dem.

Det är några intresserade på Facebook-gruppen LCHF Goteborg med omnejd. Och några här.

Ska bli kul; det var länge sedan sist.

• Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fler gånger? Ja, det hoppas jag också. Och jag hoppas att någon annan drar igång en träff, vid något tillfälle då jag kan...

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har fått en fråga från en gammal lchf-vän, om vi kan ändra tidpunkten från så där ett till lämplig tidpunkt för middag. 17?

Jag svarade att jag inte kan svara för er, ni som har tänkt att komma - så jag hoppas få besked från er vad ni tycker.

Hon vill också att vi väljer en restaurang utan trappor och med plats för rullator. Jag har ju inte den blekaste hur dessa restauranger ser ut.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För min del fullt okej. Som det ser ut nu får jag med mig barnen och åker hem på på kvällen. Jag trodde iofs inte att vi skulle äta direkt vid 17 utan kanske ha lite mingel-snack innan så det snarare blev efter 18 innan vi fick mat..? Men vi kan väl satsa på drop-in 17:30-18:00?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mingelsnack och mat; helt ok för mig. Jag har inga problem med när och hur vi äter (om alla inte vill äta samtidigt)

När jag gick igenom tråden hittade jag PiaB också, som vill komma. Vad säger du?

Och sedan har vi gänget på Facebook; får se vad de säger.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
29 minuter sedan, Effie sade:

Är ni nåt specialgäng där? Får man vara med, i så fall?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkade som att middagstid passade fler än kl 13. (jag är inte ens säker på att restaurangerna är öppna kl 13, insåg jag).

Så jag har ändrat tiden till 17; sedan har vi väl drop-in en stund...äter gör man väl när man känner för det. Jag har skickat förfrågan till de tre restauranger jag fått förslag om, huruvida de kan fixa LCHF, huruvida de har plats den dagen; huruvida det går att komma in med rullator.

Jag har typ ett halvdussin som sagt ja; ca 15 kanske.... Har skapat ett event I facebook-gruppen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On ‎2017‎-‎12‎-‎31 at 15:41, Effie sade:

Mingelsnack och mat; helt ok för mig. Jag har inga problem med när och hur vi äter (om alla inte vill äta samtidigt)

När jag gick igenom tråden hittade jag PiaB också, som vill komma. Vad säger du?

Loggas ut allt som oftast, men nu är jag inloggad igen!

Jag tror att jag ska kunna komma. Går med i Facebook-gruppen!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skickade fråga till restaurangerna. Bellini svarade helt kort att så många kunde de inte ta emot den dagen (jag förvarnade om 5-20 pers, som visat intresse). Texas longhorn säger att det inte borde vara några problem. Doktor Glas har inte reagerat på mail.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick svar även från Doktor Glas. Och jag har skickat fråga om preliminärbokning dit för 12 personer. Vi är 7 som jag vet kommer; och ett antal som är intresserade. Jag förmodar att alla här som är intresserade har gått med i Facebook-gruppen LCHF Göteborg med omnejd. Annars läser jag ju här också

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Effie sade:

Jag förmodar att alla här som är intresserade har gått med i Facebook-gruppen LCHF Göteborg med omnejd.

Nä... inte än... 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, Effie sade:

kl 16 -18? Det är svårt att hitta plats på restaurangerna...

Jag har skickat ut frågan till fler restauranger...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjöbaren (Haga) kan tänka sig att skapa en meny till oss - men det förutsätter att alla äter samma.
Och de påminner om att det är filmfestival; läge att boka snabbt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Effie sade:

Sjöbaren (Haga) kan tänka sig att skapa en meny till oss - men det förutsätter att alla äter samma.
Och de påminner om att det är filmfestival; läge att boka snabbt.

Fick vi inte plats på Doktor Glas?

Personligen är jag inget fan av att bestämma meny i förväg och att alla måste äta samma...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
22 timmar sedan, Effie sade:

kl 16 -18? Det är svårt att hitta plats på restaurangerna...

Mig spelar det ingen roll vilken tid. Dock får jag lägga in en brasklapp för att jag kanske måste avboka... Vi håller på och säljer min svärmors hus och om det blir kontraktsskrivning i veckan som kommer behöver vi nog börja rensa till helgen. :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, PiaB sade:

Fick vi inte plats på Doktor Glas?

Personligen är jag inget fan av att bestämma meny i förväg och att alla måste äta samma...

Nej, det skrev jag nog bara på Fb (krångligt med två uppdateringar).

Och nej, jag gillar heller inte idén att alla ska äta samma. Även om jag gärna skulle gå dit och äta annars.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

A Hereford Beefstouw har plats för oss. Så jag har preliminärbokat 12 platser där. Så får vi hoppas att det kommer en massa folk.

Och att någon annan tar tag i nästa träff (jag ska inte ge mig på sånt här; planering och bordsbokning och sånt...:-) )

• Gilla 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu