Calle90

Korvlista

Recommended Posts

ICA säljer Kotivara Lantsalami, http://www.kotivara.se/sivu/se/produkter/klassisk_salami/, som är god att ha i omelett tillsammans med fetaost och paprika, eller rulla med en skiva ost och en klick smör, t.ex.

Skivad 100 g. Kallrökt påläggskorv. Laktosfri, glutenfri, mjölkfri. Fri från alla tillsatsämnen.

Ingredienser: Griskött, salt (3,7 %), kryddor (koriander, vitlök, peppar, lök), arom (vanilj).

Köttinnehåll:Till 100 g av den färdiga varan har använts 137 g kött.

Näringsinnehåll: 100 g av produkten innehåller i medeltal energi 1767 kJ (422 kcal), protein 19,8 g, varav gluten 0 g, kolhydrat 2,5 g, varav socker 0 g, varav laktos 0 g, fett 38,0 g, varav mättade fettsyror 13,3 g, kostfiber 2,4 g, natrium 1,6 g.

Jag har sett deras Ekosalami men ännu ej köpt den p g a priset, kanske borde prova med tanke på innehållet, kolla kh... :)

Ekosalami Skivad 100 g. Kallrökt påläggskorv. Laktosfri, glutenfri, mjölkfri. Tillverkad av ekologiska råvaror.

Ingredienser: Ekonöt- och ekogriskött, ekospäck, salt (4,0%), ekokryddor (koriander, kryddpeppar, muskotnöt, svartpeppar, paprika, senap, vitpeppar, vitlök), antioxidationsmedel (E301) och konserveringsmedel (E250).

Köttinnehåll:Till 100 g av den färdiga varan har använts 126 g kött.

Näringsinnehåll: 100 g av produkten innehåller i medeltal energi 1760 kJ (425 kcal), protein 21,0 g, varav gluten 0 g, kolhydrat 0 g, varav socker 0 g, varav laktos 0 g, fett 38,0 g, varav mättade fettsyror 14,0 g, kostfiber 0 g, natrium 1,9 g.

Förvaring: under + 8 °C. Förpackad i en skyddande atmosfär.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hörde precis på radion att någon firma dragit tillbaka massa av rostbiff för att en del av innehållet var häst????

T o m rostbiff som, iallafall jag, tyder som en styckdetalj på kalv/kossa/tjur, t o m den är tillverkad av finmalt kött som blandas med olika obehagliga vätskor och förtjockningsmedel och se'n "klistras" ihop så det ser ut som äkta rostbiff och sälj med namnet rostbiff!!!! Kan man inte namnskydda djurdelar så fabrikanterna iallafall får kalla köttet för "rostbiffliknande"

Ska förbaskemig aldrig äta varken korv eller någon annan processad köttprodukt mer! :angry:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mall

Titel: Oskar Lithells finaste timjan & salladslök

Typ: Tjock, lättkryddad

Pris: 21.90

Affär: Ica

Antal korvar/paket: 5 st á 60g

Protein (g/100g): 13g

Fett: (g/100g): 25g

Kolhydrater (g/100g): 3,5g varav sockerarter 0g (? det står ju att det finns druvsocker i? I de andra smakerna står det 0,5g - 0,8g)

Innehåll: Gris- & nötkött, vatten, potatismjöl, lökpulver, kryddört 1%(timjan),kryddor & kryddextrakt (peppar, koriander), koksalt, druvsocker, salladslök 0,1%, schalottenlök, salladslöksarom, antioxidationsmedel E300 och konserveringsmedel E250.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hörde precis på radion att någon firma dragit tillbaka massa av rostbiff för att en del av innehållet var häst????

T o m rostbiff som, iallafall jag, tyder som en styckdetalj på kalv/kossa/tjur, t o m den är tillverkad av finmalt kött som blandas med olika obehagliga vätskor och förtjockningsmedel och se'n "klistras" ihop så det ser ut som äkta rostbiff och sälj med namnet rostbiff!!!! Kan man inte namnskydda djurdelar så fabrikanterna iallafall får kalla köttet för "rostbiffliknande"

Ska förbaskemig aldrig äta varken korv eller någon annan processad köttprodukt mer! :angry:

På Bulgariska heter häst koh ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hörde precis på radion att någon firma dragit tillbaka massa av rostbiff för att en del av innehållet var häst????i

Vart har du hört den där propagandan? Tror knappast de " klistrar ihop " kött av olika slag till en rostbiff. Har du källgranskat?

Jag äter häst lika gärna som ko , men de får gärna deklarera för det i innehållsförteckningen ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På  nyheterna i radion!

Runda skinkor vet jag består av olika "saker" som pressas samman och fås att likna en skinka....

Tyvärr låter det alltför sant att även påläggsprodukt som kallas "rostbiff" består av allt utom just...rostbiff....

Propaganda? Nyheten var att företaget drog tillbaka produkten som hette...rostbiff!

Även jag äter hellre häst än tillsatser ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag undrar om det finns någon korv som inte innehåller griskött.

Har ni några rekommendationer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag undrar om det finns någon korv som inte innehåller griskött.

Har ni några rekommendationer?

Jag har köpt lammkorv och nötkorv på Willys. Har i o f s inte kollat om det inte är nån grisknorr i demockså, men bägge hade väldigt hög kötthalt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Willys, de lammköttkorvar jag köpt nnehöll inget griskött!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket!

De ska jag ta en titt på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På Lidl hittar man Dulanos lufttorkade salami, 650 g, 0,5 g kolhydrater. Mycket god. Bra att ha med sig i fickan om man blir sugen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

lidl har möe bra körv och dyllikt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg