Ilmi Morin Posted October 27, 2017 Share Posted October 27, 2017 Behöver jag vara orolig med dessa värden? P-HDL Kolesterol 1.1 P- LDL-Kolesterol 5.8 P- Kolesterol 6.8 Kommer precis från läkaren som tycker att jag skall äta piller som tar ner mitt Kolesterol. Har han rätt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted October 27, 2017 Share Posted October 27, 2017 Kollade dom inte Triglycerider? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilmi Morin Posted October 27, 2017 Author Share Posted October 27, 2017 Hej trollmormor Jo det gjorde han. FP-triglycerider 1.12 hade jag, vet egentligen inget om dessa värden, därför jag frågar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted October 27, 2017 Share Posted October 27, 2017 37 minuter sedan, Ilmi Morin sade: Hej trollmormor Jo det gjorde han. FP-triglycerider 1.12 hade jag, vet egentligen inget om dessa värden, därför jag frågar. Har du några tidigare provsvar att jämföra med? Har du läst det här? https://www.dietdoctor.com/se/kolesterol 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilmi Morin Posted October 27, 2017 Author Share Posted October 27, 2017 Har nu läs på, har lite högt verkar det som. Hmm. Får röra på mig lite oftare och testa igen om 6 mån. Tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 27, 2017 Share Posted October 27, 2017 3 minuter sedan, Ilmi Morin sade: Får röra på mig lite oftare och testa igen om 6 mån. Att röra på sig är alltid bra för då fungerar kroppen som den ska men exakt vilken koppling har det till kolesterol? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilmi Morin Posted October 27, 2017 Author Share Posted October 27, 2017 Har hört från någon att det skall hjälpa att få ner kolesterolet. Gör det inte det? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted October 27, 2017 Share Posted October 27, 2017 42 minuter sedan, Ilmi Morin sade: Har hört från någon att det skall hjälpa att få ner kolesterolet. Gör det inte det? Jo, det har jag läst om på flera ställen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 28, 2017 Share Posted October 28, 2017 Intressant. Men hur funkar det? Jag är ju väldigt inne på lågintensiv, fettförbrännande träning (MAF) och den bidrar till att kroppen i högre grad även utanför träningspasset föredrar fett som bränsle. Den mer intensiva träningen förbrukar ju mest muskelglykogen och får kroppen att önska sig mer socker vilket, om den får det, i sin tur höjer insulin mm. Nu får jag göra lite efterforskningar så jag blir lite kunnigare kring just det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilmi Morin Posted October 28, 2017 Author Share Posted October 28, 2017 Då jag har drabbats av latmasken, får du gärna lägger in lite tips på hur man kan träna bort kolesterol. 30 min stavgång om dagen tänkte jag börja med, bara den jävla masken kan krypa vidare. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 28, 2017 Share Posted October 28, 2017 Ja alltså... Det finns väl inte en enda tråd det senaste året jag inte spammat med min MAF-övertygelse... Sedan hur det påverkar kolesterolet, det har jag ingen aning om... - än! Men jag är helt säker på att får du till fettförbränningen á la MAF så har du mycket att vinna. För påverkar fettet, det gör det absolut! Vill du testa så sparka ut latmasken, sätt på pulsbandet och traska iväg med stavarna. Försök hålla dig så nära under pulstalet "180 minus ålder" som möjligt.Värm upp genom att öka pulsen (hastigheten) lite i taget, ca 15min. För mig är det jättesvårt att hålla pulsen, den drar gärna iväg, men det har gett mig jättebra resultat på andra sätt (starkare i löpningen, ändrad kroppsform). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts