Jump to content

Kolesterol


Ilmi Morin
 Share

Recommended Posts

Intressant. Men hur funkar det? Jag är ju väldigt inne på lågintensiv, fettförbrännande träning (MAF) och den bidrar till att kroppen i högre grad även utanför träningspasset föredrar fett som bränsle. Den mer intensiva träningen förbrukar ju mest muskelglykogen och får kroppen att önska sig mer socker vilket, om den får det, i sin tur höjer insulin mm. Nu får jag göra lite efterforskningar så jag blir lite kunnigare kring just det.   

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja alltså... Det finns väl inte en enda tråd det senaste året jag inte spammat med min MAF-övertygelse... :blush: Sedan hur det påverkar kolesterolet, det har jag ingen aning om... - än! Men jag är helt säker på att får du till fettförbränningen á la MAF så har du mycket att vinna. För påverkar fettet, det gör det absolut! 
Vill du testa så sparka ut latmasken, sätt på pulsbandet och traska iväg med stavarna. ;) Försök hålla dig så nära under pulstalet "180 minus ålder" som möjligt.Värm upp genom att öka pulsen (hastigheten) lite i taget, ca 15min. För mig är det jättesvårt att hålla pulsen, den drar gärna iväg, men det har gett mig jättebra resultat på andra sätt (starkare i löpningen, ändrad kroppsform).

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...