Gå till innehåll

Minus 60kg på 50 veckor!

Recommended Posts

Tack allihop! 3

Ja jag har beskrivit min resa i en annan tråd här på forumet. Länk ovan i TillMinus inlägg. =)

Kortfattat: Jag plockade bort mjukt bröd, potatis, pasta, ris och socker. Har i perioder ätit en del frukt och lite knäckebröd. Även bönor/linser och morötter. Vissa perioder har jag inte ätit så mycket fett. Dock rätt sorts fett, dvs. smör, bregott, vispgrädde, majonnäs, olivolja. Jag har motionerat en hel del. Började med promenader, 4-5km, 5-7 dagar i veckan. I somras var det milslånga promenader 5-7 dagar i veckan. Numera har jag en 11-kilometerssväng som jag går 3-4 dagar i veckan, och ibland blir det några kortare svängar med. Jag har hela tiden haft koll på kalorierna. Låg på ca 1800-2000kcal/dag första halvåret, numera ligger jag på ca 1350-1700kcal, oftast den högre delen av skalan. Eftersom jag har ett ätstört beteende så vågar jag inte släppa på kalorikollen. Jag äter väldigt lätt för mycket. Inte pga. hunger utan av allehanda andra orsaker. Hungrig är jag i princip aldrig. Har jag nåt roligt att sysselsätta mig med så kan jag gå 7-8 timmar utan mat utan att bli hungrig.

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser