Kirsi S Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 Såg reklam om Pure Pasta som inte ska innehålla kolhydrater. Ok att äta eller finns det en massa andra tillsatser som inte är bra? Tack för toppensajt! Kirsi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 Välkommen hit, Kirsi S! Tydligen är pastan gjord på konjaksrot (det finns ju lite olika rötter som används i sådana här sammanhang) som ska vara fri från typ allt. Därmed hittade jag ingen innehållsförteckning på hemsidan och det är ju bra om den inte innehåller något. Skämt åtsido, om det låter för bra för att vara sant är det ofta det. Har du hittat nån innehållsförteckning är det lättare att se men när jag kollade deras webbutik nu lite snabbt hittade jag ingen (utöver alla löften att den var fri från allt, då alltså). Saknar du pasta? Många använder strimlad zucchini eller blomkålsris för att suga upp köttfärssås med. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 5 minuter sedan, MariaF sade: Saknar du pasta? Många använder strimlad zucchini eller blomkålsris för att suga upp köttfärssås med. Jag använder strimlad, smörfräst vitkål istället för pasta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 Vad innehåller PurePasta? Vatten, Konjakglucomannan, Gardeniaextrakt (naturlig färg), Kalciumhydroxid (surhetsreglerande medel). https://www.purepasta.se/faq/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 14 minuter sedan, Tureborgaren sade: https://www.purepasta.se/faq/ Ska man behöva gå till FAQ för att se innehållsförteckningen..? Jag klickade på produkten. Jag tror mer på ditt förslag om vitkålen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 Just nu, MariaF sade: Jag tror mer på ditt förslag om vitkålen! Billigare kilopris, tänker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted November 1, 2017 Share Posted November 1, 2017 Om den är fri från allt är den rimligen fri från näring också. 3 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts