Popular Post Matsen Posted November 1, 2017 Popular Post Share Posted November 1, 2017 Är man LCHF-are och fiskeintresserad är ju fiske efter makrill och sill helt perfekt. Kan man ta sig till västkusten från Öresund till Bohuslän kan man verkligen förena nytta med nöje. Tidvis går makrill och sill till i stora mängder. Fisk som lever större delen av året ute i atlanten. Här får man bra näringssammansättning med nyttiga fetter inkl Omega3. Fisken går fint att frysa in några månader eller varför inte salta in den som man gjorde förr. Då kan man njuta av fisken ca ett halvår. Varför ska man mata laxen med dessa fina fiskar i laxodlingarna? Bättre verkningsgrad att äta sill och makrill själv. 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 1, 2017 Share Posted November 1, 2017 Kul Så länge laxen i laxodlingar iaf får fisk är det väl bra? Jag trodde att de mest matades med vegetabiliskt skräp 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kita 202 Posted November 1, 2017 Share Posted November 1, 2017 13 minuter sedan, Peter B sade: Kul Så länge laxen i laxodlingar iaf får fisk är det väl bra? Jag trodde att de mest matades med vegetabiliskt skräp och med kemikalier för att försöka hålla laxlusen i schack... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matsen Posted November 2, 2017 Author Share Posted November 2, 2017 Det finns ju vildfångad lax om man nu älskar just lax. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted November 2, 2017 Share Posted November 2, 2017 Willys har fryst vildfångad lax, hel och i portionsbitar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kita 202 Posted November 2, 2017 Share Posted November 2, 2017 1 timme sedan, jala sade: Willys har fryst vildfångad lax, hel och i portionsbitar. Willys hade det här också fram till för ett år sen ungefär, nu har dom också bara "luslaxen" tyvärr. Har inte lyckats hitta vildfångad hos någon kedja på länge, vilket är synd - gillar lax. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted November 2, 2017 Share Posted November 2, 2017 2 timmar sedan, Kita 202 sade: Willys hade det här också fram till för ett år sen ungefär, nu har dom också bara "luslaxen" tyvärr. Har inte lyckats hitta vildfångad hos någon kedja på länge, vilket är synd - gillar lax. Menar ni Lax eller menar ni Pink-Lax? Jag har bara hittat Pink Lax som den enda laxliknande fisken att köpa i butik. Den finns i förpackning med 4 portioner, på flera ICA butiker tex supermarket och kvantum där jag bor. Men Pink Lax är ju inte riktig lax utan en magrare fisksort. Men den får duga som lax-substitut för mig då jag undviker odlad fisk. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MalinBÅ Posted November 2, 2017 Share Posted November 2, 2017 Jag köper pinklax i portionsförpackning på Lidl. Coop har hel och Ica portionsförpackningar. Tror den är bättre än odlad även om den är magrare. Varvar den med makrill och sill. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted November 3, 2017 Share Posted November 3, 2017 Jag äter gärna lax och köper den färsk när priset är överkomligt= sällan. Jag köper däremot ofta makrillfiléer från nordostatlanten i frysdisken. Billigare än lax och mycket gott. Färsk makrill till överkomligt pris hittar jag sällan. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted November 3, 2017 Share Posted November 3, 2017 Är det odlad lax som du köper färsk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted November 4, 2017 Share Posted November 4, 2017 On 2017-11-03 at 09:25, jala sade: Är det odlad lax som du köper färsk? Om det är mig du frågar så...ja, förmodligen är det odlad lax. Sillflundror köper jag färska från Atlanten. Ej Östersjön. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted November 4, 2017 Share Posted November 4, 2017 38 minuter sedan, DRAKULLA sade: Om det är mig du frågar så...ja, förmodligen är det odlad lax. Sillflundror köper jag färska från Atlanten. Ej Östersjön. Ja samma här . Därför föredrar jag makrill och sillfilé nu då det går att få den vildfångad! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts