Linen

Middag!!

Recommended Posts

Idag blev det stekt "ris" på blomkål. Jag stekte lök, vitlök och chili i kokosolja och smör. I med curry och sedan champinjoner. Efter det slängde jag i färsk koriander och hackad färsk spenat. Till slut la jag i tigerräkor och vände ner den rivna blomkålen som fått ligga i blöt med salt och kokhett vatten! Så gott!

Det bästa är att det går att variera i all oändlighet, kyckling, bacon, chorizo och vilka grönsaker och kryddning man vill. Min man föredrar blomkålsris framför vanligt ris numera vilket är smått revolutionerande!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till middag idag blir det stekt chorizo med hemgjord coleslaw (har halva kylskåpet fullt med det), stekt tomat, och lite hackad salladslök.

Till lunch blev det bacon och ägg.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj så gott det där lät Annelie, skall testas i veckan helt klart :) Tack för tipset :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Carpaccio på kalvfile. Kalvfile med murkelsås och blomkålsmos och ett gott amaronevin till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir "sunday roast" utan trimmings, men med avocadosmör och hemgjord cole slow, mums.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jösses va lyxmat ni äter  :)  Och folk tror att det är dålig variation och tråkig mat när man äter lchf  :P

Själv blev det snabbmat, köpte färdiggrillad kycklingfilé som jag kastar i mig med lite aioli och grönsallad, för att det blev bråttom iväg ikväll så jag hinner inte med att göra riktig mat, tyvärr. Åt kycklingen och råkade sen titta på innehållsförteckningen över grillkryddningen...  :o  Socker, mera socker och så avrundat med lite E 621... Kommer aldrig mer att köpa, då äter jag hellre äggröra tre måltider i rad om det blir kris. 

Men igår åt jag en smarrig köttfärsgratäng till middag, riktigt god och enkel och så blir det så härligt många lunchlådor att frysa in av gratänger. Däremot fick jag lite smått halsbränna, undrar om det beror på tomatpurén som jag kryddade med?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pizza med habanero och nån stark krydda från Sydafrika. Högsta betyg till mig själv på kryddning! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har stekt stora Biffar med riven ost emellan det som fanns hemma :) nu steker de klart i ugnen sen ska jag ha mer ost på.Till det blir det färskt broccoli lite stekt i vitlök. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till lunch blev det Nürnberger Bratwurst (95 % kött, finns i Sverige hos Lidls) och blomkaalsmos. Till kvällen lite dessertost och lite rödvin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till middag idag blir det stekt chorizo med hemgjord coleslaw (har halva kylskåpet fullt med det), stekt tomat, och lite hackad salladslök.

Till lunch blev det bacon och ägg.

Tror jag ändrar mig om middagen. Lutar åt gräddstuvad skav med champinjoner. 

--edit--

Jävlar vad gott det blev! Rekommenderas starkt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg