jala

Sanningar samt lögner om kolloidalt silver.

Recommended Posts

Lars Bern says:

23 mars, 2018 at 17:19

Min tik har en hankompis ute på Dalarö som hade problem med kronisk urinvägsinfektion som han inte blev av med trots upprepade antibiotikakurer. Jag tipsade familjen att blanda en dl KS i hundens vatten dagligen och vips så var problemet borta. Alltså fungerar KS även i kroppen, i varje fall på en hund.
Slutsatsen är att KS sannolikt har potential att kraftigt minska behovet av antibiotika och därmed risken för resistenta bakterier. Det finns även studier som visar att KS kombinerat med antibiotika är speciellt effektivt.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Saxat från Annikas blogg

Erik Edlund, Matfrisk, har skrivit en serie bloggartiklar om KS. Han anser tydligen att det är orimligt att KS kan ha effekt på inre åkommor, men medger att det har effekt på ytliga infektioner (och hudtumörer?). Erik tycks inte vara medveten om att den forskning på preparat som görs, görs av kommersiella skäl, dvs av företag som räknar med att tjäna pengar på produkten. Något sådant incitament finns inte gällande KS. Därför måste det göras obunden forskning på KS effekter, finansierat av skattemedel, och utfört av någon som inte har ekonomiska intressen av läkemedel..

Här kommer mängder av info om det silver som avses här ( Anders Sultans kolloidala silver som säljs i bla hälsokostbutiker etc) till skillnad mot Erik Edlunds utsvävningar om allsköns siverprodukter.

http://annikadahlqvist.com/?s=kolloidalt+silver

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mera från Annikas blogg.

Birgitta Kiviet says:

24 mars, 2018 at 10:00

KS har tydligen botat mina tarmfickor (eller åtminstone infektionerna jag hade). 2016 hade jag 6 st anfall (infektion i tarmfickor) varje gång med en sänka på typ 200. Denna ”anfall” gör förbannat ont och läkarna vill bara ge antibiotika men det ville inte jag så jag fastade i typ 6 dagar och så blev det bättre igen (ett tag i alla fall). I slutänden sa läkaren att operation var det enda raka – då tas en bit av tarmen bort och denna operation blir oftast inte så värst lyckad (läckage osv) Sen upptäckte jag KS och ALDRIG haft anfall mer.
Gissa om jag är glad och nöjd för vem vill ha en operation i onödan?!!!
Läkarvetenskapen behöver nog vakna till ordentligt i detta land. Neröver i Tyskland och Holland (och kanske andra länder men det vet jag inte) går alternativ medicin hand i hand med vårt västerländska sätt att behandla och det tycker jag är BRA!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Från Annikas blogg.

Peter says:

24 mars, 2018 at 16:37

Själv tar jag KS mot Borrelia som jag haft länge, och det enda som har hjälpt mig att bli av med symtomen och problemen är KS. Inget annat har hjälpt, har tagit en 3 veckors kur med en hög dos penicillin, utan att det har försvunnit.

Tror faktiskt att den enda orsak till att jag mår bra idag beror på just KS.

Har varit hos många läkare då jag mådde dåligt utan att de någon gång hjälpte eller lyssnade på mig. Har tagit många blodprov mm.

De symtom jag hade när jag hade borrelia kommer annars tillbaka. Konstant trötthet, okoncentrerad, lätt ont i huvud vid minsta stress

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mera från Annikas blogg.

Sandra says:

25 mars, 2018 at 10:25

Man blir blå också:
https://en.wikipedia.org/wiki/Argyria

Annika Dahlqvist says:

25 mars, 2018 at 14:24

18 Sandra
Det finns inget känt fall av argyri, blåmissfärgning av huden, i modern tid. Kanske de tidigare använde en annan form av tillverkning av silvervatten.

Patrik says:

25 mars, 2018 at 20:00

18, 20

Ja att kollodialt silver gör en blå är disinformation så det stinker om det.

Och den typen av ”reportage” gör det uppenbart att media är korrumperad. Media och läkemedelsindustrin ägs av samma sociopater och det handlar inte det minsta om att informera eller bota människor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Saxat från Annikas bogg.

Anne Nygren says:

26 mars, 2018 at 16:39

Per Dahlin säljer allt du behöver för tillverkning av KS. Prata med honom under meddelande på hans fb sida. Du får med dig information hur du går till väga. Jag har i dagarna tillverkat mitt första Vatten och det var så kul. Per skickar med instruktion hur man gör. För mig själv har jag förtydligat några rader i hans text så om du vill ha den kan du skicka ett meddelande till mig så får du det. Det blir så mycket billigare att börja tillverka själv och roligt är det också. Läs även på fb sidan Kolloidalt guld och kolloidalt silver under Filer. Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mayne Sundewall Hopkins skriver om sina erfarenheter om KS på Annikas blogg.

Mayne Sundewall Hopkins says:

30 mars, 2018 at 19:06

Både jag och min man har ‘huttat’ KS dagligen i ca 7 år – fortfarande inte minsta (detta eviga tjat om) blåtoning! Läs på och sluta förvirra människor som behöver hjälp med sin hälsa. Kolloidalt silver och silvernitrat är, och har alltid varit, helt olika produkter …suckar och rullar med ögonen.

Vid besök i Sverige köper jag alltid med mig ett par liter av Ionosils KS – för att stödja Anders Sultan (med anledning av de ständiga dreven mot hans företag). I UK gör jag eget KS, ett par tre liter åt gången, eftersom kolloidalt silver är så otroligt användbart – både i och utanför kroppen, i hushållet, till rengöring osv. En besökande grannkatt dricker inte ..om han inte får en rejäl skvätt KS i vattenskålen. Han bligar på skåpet tills flaskan kommer fram – djur e’ bannemej ‘klokare än folk’ .. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag läser på " Matfrisk " blogg och tråkigt nog så har han en tendens att blanda bort korten genom att föra diskussion om andra produkter än det som vi menar med KS. Det senaste jag läste från hans blogg handlade om Anders Sultan samt vad det kostar att tillverka KS. Han tycks ha något personligt emot att Anders Sultan så jag har beslutat att inte längre redovisa Erik Edlunds utsagor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lasse P says:

2 april, 2018 at 15:46

Av vad jag läst så har de människor som fått Agyria
intagit silvernitrat, inte KS.

Saxat från Annikas blogg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Skärfläcka sade:

En pokal för din idoghet. 

Den dag jag vill fördjupa mig i KS så är det ingen tvekan vilken resurs jag kommer att vända mig till ? 

Den tackar jag för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu