jala

Sanningar samt lögner om kolloidalt silver.

Recommended Posts

Nu har det hänt igen! Sambon är däckad i influensa och jag har mått lite illa och haft lite ont i nacken, troligen lite känningar. Direkt valde jag bort silver, salubrin och kåvepenin eftersom jag tror mig äta en immunförsvarstärkande kost ( lchf) och för att de alla hade varit verkningslösa och vips - redan frisk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15
6eddaec71b2c10a923ffff2bb54f9806?s=84&r=XMargareta says:

Jala.

Enligt länken du skickade innehåller Ionosil 90% silverjoner.

Joner är laddade atomer, eller atomgrupper, som kan finnas lösta i tex vattenlösning.

Joner är inga kolloidala partiklar. Kolloidala partiklar är större (och får ofta laddningar på sig.)
De är dock så små, att tyngdkraften har så lite påverkan på dem, att de framförallt pga de laddningar, som brukar fästa på dem håller dem svävande.
Deras ”egenrörelse”, kan också hålla dem svävande länge.

Jag tror att det kan vara därför Hemul skriver, att Ionosil inte är kolloidalt silver.
Det är ju då vad jag förstår endast det, som står som silverpartiklar, de 10 procenten, som i så fall finns i kolloidalt tillstånd.

Kolloidalt silver har dock fått sitt namn, så att alla ”nanosilverlösningar”,( egentligen också ett missvisande namn), benämns kolloidalt silver.

(Enligt vad jag har förstått, så är det silverjonerna, som har den åtråvärda egenskapen, att slå ut bakterier etc. men namnet kolloidalt silver är redan präglat.)

Detta inom parantes är något som Erik Edlund alltid diskuterar när han pratar om kolloidalt silver vilket INTE är det vi avser när vi diskuterar IONOSILs kolloidala silver. Därför blir det mycket felaktiga slutsatser. Varför Erik Edlund envisas vet jag inte.

http://annikadahlqvist.com/2017/11/08/om-kolloidalt-silver/comment-page-1/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
33

Visst är det skillnad på biologi och kemi. Vi har ju RS som göder goda bakterier, och kolloidalt silver skall ju intas oralt och lär även den vägen komma in i blodbanorna. Varför det inte skulle kunna vara farligt för dåliga bakterier förstår jag inte. Här kommer ett brev jag fick från en kvinna förra året.
” stoscha 6 971
Påbörjade konversationen: 8 November, 2016
Jag måste än en gång tacka dej för att du tipsade mej om sidan Kollodialt silver.

Maken väcker mej kl 12 inatt… du måste komma och titta!!! Så går han trappen till övervåningen upp och ner 2 gånger på raken… lägger sej i sängen igen, men kliver upp… jag måste röra på mej… så tar han trappen ett varv till.

För en vecka sedan kunde han med möda gå 6 trappsteg upp till ytterdörren pga ryggsmärtor. Mirakel sker ibland ? 
Du får ursäkta Erik men jag köper inte ditt resonemang. Det finns många levande bevis på de goda effekterna av kolloidalt silvervatten. Sedan är det väl på det viset att det är bättre att dricka KS istället för att hälla upp det i snappsglas och blanda med salt.
http://2op.se/2016/05/03/kolloidalt-silver-kan-fa-en-viktig-betydelse-i-framtiden/
http://www.kolloidaltsilver.me/
Curt Axelsson ringde jag upp och hade ett långt samtal med. Tack vare en nebulisator och KS så mådde han avsevärt mycket bättre.
https://www.youtube.com/watch?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
35
Annika Dahlqvist says:

32 Erik Edlund
Jag har sett väldigt många rapporter om att koll silver fungerar mot infektioner, och även mot cancer. Om silvervattnet inaktiveras i magsäcken så kan silvret ha absorberats av slemhinnor innan det kommit till magsäcken. Jag brukar rekommendera att man låter vattnet gurgla runt i munhålan och att man sväljer ner i små portioner.
Jag brukar inte rekommendera att man avstår från skolmedicinens erbjudna cancerbehandling, utan att man tar KS därtill.
Beträffande antibiotika får man själv ta beslut om man ska ta apotekspreparat eller ej. Är man svårt sjuk finns det nog ingen tvekan att man tar även apotekets, förutom KS.
Jag har inte sett några rapporter om biverkningar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mayne Sundewall Hopkins says:

8 november, 2017 at 22:43

MIN ERFARENHET AV IONOSILS FANTASTISKA KS

Min man och jag har båda huttat KS (morgon o’ kväll) i minst fem år och har inte haft vare sig snuvor eller magsjukor sedan första hutten. Vi använder KS både invärtes och utvärtes. Vid besök i Sverige köper jag alltid ett par liter KS (Anders Sultans produkt Ionosil är bästa svenska märket), inför hemresan.

I UK gör jag mitt eget. Vid första försöket använde jag batterivatten – det gick åt pipan. Sedan dess använder jag bara bästa kvalitet destillerat vatten.

Vi har besök av en ragdoll som kommer varje dag för sin KS-hutt. Efter en svår sårskada, för några år sedan (leken med en räv bidde lite väl våldsam..), som läktes med hjälp av att tvätta det mycket infekterade såret med KS. Han fick även rejält med KS i vattenskålen. Sedan dess vet han i vilket skåp flaskan står och bligar uppfordrande på oss medan han väntar på sin dagliga KS-slurk. Han har inte haft en enda loppa, eller fästing, på flera år heller – vad nu det kan bero på .. 

Jag lever med SLE sedan unga år och har alltid varit otroligt infektionskänslig ..och är SÅ tacksam att jag upptäckte Ionosils KS – en superbra produkt!

VID SNUVA/HALSONT tar man 50ml KS, 50ml rött vin (eller 25ml starksprit) och saften av en halv citron (eller en hel lime) – drickes teskedsvis före vila/sänggående.

VID KRÄKSJUKA tar man 50ml KS och 50ml varmt vatten – drickes stående före vila/sänggående. Viktigt att vattnet är varmt ..för den känsliga magen.

PS – Erik Edlunds förslag ovan att salta i KS-glaset ska man INTE göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
56

@ 49 Jag måste hålla med dig Mayne. Det börjar likna dold agenda när tar så stor plats genom idogt upprepande utan att förstå skillnaden mellan snapsglas och människokroppen.

1. 58
    Ann-Louise Andersson says:

TACK för denna artikel!!! Här räddar vi 2 njurar, som är så dåliga att de skulle behövas DIALYS….men istället har njurarna reproducerat sig med 5 % = njurläkarens glada kommentar! Och Pseudomonas bakterie dödas LÄTT på någon minut bara! Andra bakterier med!!!! Aldrig i livet en influensa-vaccination här!!!!! NEVER! Räcker med några klunkar Kolloidalt Silver! Det dödar både bakterier och VIRUSAR och SVAMP/myecel….amöbor mm!!!!! Stort TACK för denna artikel och att Ionosil finns som tillverkar detta!!!!! Helt sjukt att jämföra KS med Silvernitrat! Som att jämföra en BIL med en KÖTTBULLE!!!!

2. 59

@58
    Ann-Louise Andersson says ” Helt sjukt att jämföra KS med Silvernitrat! Som att jämföra en BIL med en KÖTTBULLE!!!!

Mycket rolig och träffande kommentar.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
68Annika Dahlqvist says:

66 Erik Edlund
Med tanke på dina varningar är det ju anmärkningsvärt att alla vi andra blir friska och är välmående trots användning av kolloidalt silver.
Brukar du i alla andra fall också tro på etablissemangets dimridåer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

82

Göran Sjöberg says:

9 november, 2017 at 21:28

Den som kritiserar användningen av kolloidalt silver och svamlar om silverjoner i samma andetag är inte värd att ta på allvar i sin argumentering, i alla fall inte av en gammal kemist/metallurg som jag själv.

Hon som doktorerade i Uppsala på att använda ”silver” för ett tag sedan verkade förstås inte ens förstå skillnaden mellan joner och metaller. För mig säger detta en hel del om sådana påhopp från etablissemangets representater och där den här senaste verkar väl falla in i mönstret. Vetenskapen är långt borta i mina ögon.

Dom verkar inte ha så mycket att komma med när man väl skrapat lite på ytan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  1. 101
    XMargareta says:

Återigen. Vad jag uppfattat, så är begreppet kolloidalt silver delvis missvisande.
    Man benämner ju produkten som kolloidal, även om det som i fallet Ionosil det mesta innehållet är joner.
    Lite som att benämna allt webbsökande som att googla.

2. 102

101
    XMargareta says

Tack för det klargörandet för oss som saknar andra kunskaper i ämnet än alla dessa anekdoter.
    Så detta käbbel handlar inte om vad den breda allmänhet menar när vi pratar om IONOSILs kolloidala silver.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Erik Edlund har mycket bra information om många saker men när det gäller IONOSILs Kolloidala Silver så väljer han att diskutera något helt annat.

Jag skriver detta för att klargöra vad det handlar om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

108

jala says:

13 november, 2017 at 19:12

En klickbar länk med många klickbara länkar.
https://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www.thesilveredge.com/Silver%20Kills%20Some%20Cancer%20Tumors%20Better%20Than%20Chemotherapy.shtml&prev=search

109

Mayne Sundewall Hopkins says:

13 november, 2017 at 23:11

För egen del är jag och min man helt nöjda med att inta 1msk ‘KS’ morgon och kväll och även att spraya ‘KS’ på små brännskador i köket, i torra ögon.. osv.

Kalla det vad man vill – men vi har inte haft en endaste infektion sedan vi började ‘hutta’ för minst 5 år sedan.

Att ‘KS’ skulle omvandlas till svårlösliga salter i magen ..det tar jag allt ..me’ en nypa salt .. 

110

Ethel Loberg says:

14 november, 2017 at 18:58

Tack för en informerande tråd om KS, nu om aldrig ska jag inköpa en flaska som jag tänker hutta ur nästa gång jag får ont i halsenkänning.

För det händer faktiskt en gång per höst trots trots LCHF.

111

Mormor says:

14 november, 2017 at 19:51

Jala…den här länken var nog en av dina bästa..!!
Jättetack….

112

hemul says:

16 november, 2017 at 05:46

#100 Olle H
Spelar ju egentligen mindre roll eftersom det silver de flesta här intar redan är i jonform.

Min Hägg är också brun. 

113

Göran Sjöberg says:

16 november, 2017 at 13:55

Tack jala för länken!

När man verkligen börjar läsa de vetenskapliga artiklarna, som det länkas vidare till, framgår det klart och tydligt att det just är de metalliska kolloidala silverpartiklarna (inte jonerna) som har de kraftfulla anticanceregenskaperna och egenskaper som dessutom är dosrelaterade vilket gör det hela ännu mer övertygande.

Hoppas nu länken fungerar.

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?anno=2&depth=1&hl=sv&rurl=translate.google.se&sl=en&sp=nmt4&tl=sv&u=https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2962271/&usg=ALkJrhi9Ga9FGPKuo4UEm6boSYsJdWH6wQ

När jag tidigare har tittat på ”silvret” har jag också sett just detta.

Man får faktiskt tillhöra den dogmatiskt troende delen av det medicinska etablissemanget för att blunda för och förneka sådana här uppenbara fakta. Som gammal naturvetenskaplig forskare kan jag bara med avsmak notera detta ovetenskapliga beteende hos vår sjukvårdsapparat, helt i händerna på den kriminella läkemedelsindustrin.

114

jala says:

25 november, 2017 at 14:23

Mera om Silver och Voffare samt forskare som mörkar.
https://www.youtube.com/watch?v=SRUtMbgk7Vc&feature=youtu.be

115

XMargareta says:

28 november, 2017 at 21:44

Nanopartiklar av silver och silverjoner agerar förmodligen olika.

Jag har funnit bl.a. agerande av nanosilver dvs. små silverpartikar, som tex i nedanstående länk, där silvret agerar som skydd för celler, antioxidativt och därmed tydligen välgörande vid tex astma.

Jag har också funnit agerande av silverjoner i andra referenser och då fungerar de oxiderande och bakteriedödande.
Jag har minne av att jag läst, att silverjonen omger sig av fyra syren, som den kan leverera. Jag finner dock inte denna referens nu.

file:///C:/Users/Admin/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/IE/VG1B41OJ/Attenuation%20of%20Allergic%20Airway%20Inflammation%20And%20Hyperresponsiveness%20in%20a%20Murine%20Model%20of%20Asthma%20by%20Silver%20%20Nanoparticles.pdf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2018-03-13 at 13:22, Ganymedes sade:

Borttaget av mig.

Snyggt jobbat Ganymedes.

Kan vi laga tandinflammation med silver. Vem vet.

iAnna

• Veteran
  • iAnna
  • Medlem
  •  3 922
  • 1 272 inlägg
  • LocationStockholm

Har du testat att få bort inflammationen med kolloidalt silver?

Du och MariaF reagerade på detta
Gilla×

Förr var jag vegetarian, nu är jag bara lite picky med maten. Äter väldigt lite däggdjur och kolhydrater. LCHF sedan 10 aug 2014.

Kan man äta sig sjuk, kan man säkert äta sig frisk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  1. 2
    sten bjorsell says:

Sårbehandling: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17199764/
    Problemen med studier om alla opatenterbara medel är minst två:
    1/ Ingen, inklusive de flesta regeringar, ”har råd” att göra de kostsamma studier som behövs för att verifiera.
    2/ Om läkemedelsindustrin har inkluderat silver i studier föreligger direkt jäv vilket betyder att sådana studier måste uteslutas.

Peter Goetzsche liknar Big Pharma till maffian och förklarar att deras ”affärsmodell hänger på att publicera bristfällig forskning”. Det gör man genom att tvinga alla anställda till total sekretess avseende klinisk forskning, och redovisar sedan endast de resultat man väljer ut för eftersökt verkan och väljer bort/tonar ned de som handlar om biverkningar
    Big Pharma får på detta vis, med hjälp av falsk forskning, och Svenska statens helt undermåliga kontrollmekanismer tillstånd på tillstånd att sälja både bra och dåliga droger för allmänt bruk. Åtminstone bör alla forskningsresultaten bifogas ansåkan och göras offentliga om medlet godkänns. Inte ens det!

Vi, inklusive läkare och dietister, leds till att tro att de kliniska studier som godkännade grundar sig på är”evidensbaserad medicin” medans verkligheten är att de resultat som förmedlats till läkemedelsverket i många fall är baserade på felaktiga data, tillrättalagda data, utvalda data eller till och med helt uppdiktade.”

Om vårt läkemedelsverk istf att studera de ofta alltså helt felaktiga data de får från ett företag istället studerar medlet och dess uppgivna effekter och ger en offert för godkännade i Sverige, baserad på oberoende forskning, inhyrd av läkemedelsverket, avslutas snabbt nuvarande bedrägerier. Resultaten förblir då även offentliga vilket är mycket när en ny biverkning påvisas.
    Om man vill sälja medlet innan det är godkänt måste man finansiera speciell uppföljning, så att inga viktiga mediciner fördröjs i onödan.

Staten kan ju börja med att infordra offert för användning av kollodialt silver för behandling av först utvärtes och sedan invärtes infektioner, av läkemedelsverket, som får ta in offerter ffrån oborende forskare för uppgiften. Som träning. Har vi råd med en eller ett par sådana miljoner?
    Gissar att våra politikers rådgivande professorer i medicinska frågor snabbt avråder. Varfördådå

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
XMargareta says:

Här länk till den s.k .Altmanstudien.
Den brukas det hänvisas till, för att få stöd för, att KS som intas via munnen verkligen tas upp till blodet.
Det därför, att man efter oralt intag vid mätning, ser avgång av silver till avföring och urin bl.a.
Dock har vederbörande intagit KS en längre tid och kanske kan silvret ha tagits upp via huden och tagit sig in i blodet ändå?

http://www.thesilveredge.com/study-colloidal-silver-where-does-it-go-when-you-drink-it-how-long-does-it-stay-there.shtml#.WrUYq0xFxZU.

Skall leta vidare, för att se om det förekommit studier med oralt intag av KS och cancer.
Jag har ej sett sådana.

Däremot sådana där cancerceller In Vitro ( I provrör) dött och tagit skada.
Jag vet, att jag länkat till sådana på denna blogg förut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
XMargareta says:

Fann nu en studie, där man fick cancercelldöd både in vitro och nedgång i tumöraktivitet hos möss, där man inducerat cancerceller.

http://www.thesilveredge.com/study-antitumor-activity-of-silver-nanoparticles-in-daltons-lymphoma-ascites-tumor-model.shtml#.WrUdokxFxZU

Här länk, där man kan finna andra studier, gällande andra silverförmågor
http://www.thesilveredge.com/studies.shtml#.WrUYIkxFxZU

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg