Inez Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 (edited) Det finns många olika versioner av periodisk fasta . Jag funderar på att testa den här modellen Edited November 10, 2017 by Inez Försökte förgäves göra bilden mindre... 2 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 Skrattgubbe från mig! Men egentligen faller det in under tragikomik... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted November 10, 2017 Author Share Posted November 10, 2017 1 timme sedan, MariaF sade: Skrattgubbe från mig! Men egentligen faller det in under tragikomik... Visst finns det en tragisk underton, men jag har själv en mager pension (inget utrymme för mätutrustningar och lyxiga kosttillskott) och inser hur skönt det kan vara att kontra problemen med humor.Jag varken röker eller "dricker"- gjorde jag det skulle jag inte ha råd med datorn, och DET vore den verkliga tragedin . Att inte kunna hänga här på Kostdoktorn 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted November 10, 2017 Share Posted November 10, 2017 Jo men visst är det så! Man ska kunna skämta om allt, då blir det lite lättare att hantera. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted December 3, 2017 Share Posted December 3, 2017 Men nu då?! Nu kanske det lossnar lite. Att vi inte behöver äta fem gånger om dagen. "Forskning om periodisk fasta över ett dygn på möss och bananflugor har visat att det minskar fetma, djuren får bättre insulinresistens, bättre hjärtfunktion, färre inflammationer i vävnader, lägre grad av fettlever, mindre kolesterol i blodet, och bättre uthållighet i musklerna. De få experiment som har gjorts på människor visar att de som bara äter under åtta timmer under dagen också får bättre sömn och lägre risk att drabbas av bröstcancer." https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/nobeldiet-medicinpristagare (om Nobelpristagaren i medicin) (kul att tänka på att nån har undersökt insulinresistens i en bananfluga ... ) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts