marsali Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Vi var hos doktorn med vår 2 åring för vi ville kolla varför hon är så trött, vi misstänker ev ngn allergi. vi förklarar hur vi äter och att barnen äter blandad kost dvs lchf men med tillskott av ngn macka ibland eller lite pasta då och då. När hon fick höra att vi inte dricker mjölk hemma blev hon förskräckt och gick på om vikten av att dricka mycket mjölk för kalciumets skull. Våra barn äter mycket rysk yoghurt, ost smothies etc och jag har aldrig sett bristen på mjölk som ett problem, dom dricker dessutom något glas mjölk på förskolan. Bör vi ge barnen mer mjölk eller ev köpa tillskott? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Det tror jag knappast. Mjökdrickande efter bebisåren är förstås ett ganska nytt påfund i mänsklighetens historia. När ni nu dessutom använder en hel del andra mejeriprodukter kan det knappast vara något problem tror jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marsali Posted February 3, 2013 Author Share Posted February 3, 2013 Tack för att du bekräftar mina egna misstankar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts